Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Kunne du vært sammen med en bifil mann? En venninne av meg sa at hun ikke kunne tenke seg det fordi det ville vært turn off for henne å vite at han likte menn. Jeg skjønte ikke helt dette, så jeg tenkte jeg skulle spørre hva dere synes.
Daiquiry Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Eksen min er biseksuell, og det gikk helt fint! Måtte bare bruke litt tid på å snakke om det, var litt uvant til å begynne med. Det endte opp med at han hadde sex med en mann flere ganger mens vi var sammen....Fikk alltid vite om det på forhånd, det var full åpenhet om dette hele veien. Men det skal sies at vi hadde et meget spesielt forhold....
Gjest Bond Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Nei, jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problemer med dette i det hele tatt.
Bianca Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg også synes det er turn off med en mann som liker andre menn. Men synes det er bra at ikke du føler det sånn! Det er jo bare innlærte fordommer sikkert, men jeg finner det bare ikke tiltrekkende i det hele tatt. At du ikke bryr deg om det synes jeg du bare skal være stolt av
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 De aller fleste mennesker er bifile i større eller mindre grad uansett, så hvis man skulle ekskludere alle bifile ville det ikke vært mange igjen å velge mellom.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 men jeg finner det bare ikke tiltrekkende i det hele tatt. Du må forklare dette litt nærmere. Er det bare det faktum at han finner andre menn seksuelt tiltrekkende som er turn off? For bifile menn trenger jo ikke se feminine ut eller oppføre seg på en annen måte enn hetroseksuelle menn. Hva hvis du hadde en kjæreste som du elsket høyt og synes var utrolig sexy, og så plutselig en dag røper han at han er bifil. Ville du plutselig ikke lenger synes han var tiltrekkende?
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Nei ingen problemer med det. Lettere å få han med på trekant med to gutter da
Bianca Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hmm ja jeg skjønner hva dere mener, men vet ikke om jeg har noe godt svar... Nå skal det sies at jeg IKKE er fordomsfull ovenfor menn som liker menn, flere av mine beste venner er homofile og jeg er veldig opptatt av politisk inkludering av homofile etc. Jeg tror bare tanken på "han" (altså en mann jeg evt. treffer) med en annen mann er turn off for meg. Jeg mister lysten. Det er alt jeg kan si. Og ikke fordi jeg ikke liker han lenger, jeg får bare ikke lyst på han seksuelt. Har dere noen gang møtt en gutt (eller jente, avhenger vel av seksualtiteten) dere synes er både kjekk, sjarmerende, morsom og alt: men ikke er tiltrukket av seksuelt? Det er liksom ikke noen rasjonell måte å forklare det på, det bare er sånn.. Nettopp sånn føler jeg det ovenfor bifile menn. Når det er sagt så skulle jeg jo ønske at det ikke var sånn, for jeg er også av den mening at vi alle fra naturens side er bifile. Har jo selv opplevd å bli en smule tiltrukket av kvinner (et par ganger men aldri gjort noe). Dette var kanskje ikke noe bra svar, men det beste jeg kan gi. Endret 5. mars 2008 av Bianca
Gjest Mirina Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Det ville helt klart ha plaget meg, og jeg kunne ikke ha vært sammen med en bifil mann.
Bianca Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Men hvis jeg hadde møtt en mann, forelsket meg i han, og så fått vite at han var biseksuell... ja da hadde vel situasjonen vært en annen. Da hadde jeg nok prøvd å forholde meg til det så godt jeg bare kunne.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Enig med Bianca. Tanken på han sammen med andre menn hadde ikke vært tiltrekkende. Jeg har homofile venner og de er kjempeålreite de, men de er vennene mine og ikke noe jeg selv tiltrekkes av. Dette er sånn jeg tenker i utgangspunktet. Om mannen min, som jeg har vært sammen med i 5 år plutselig en dag forteller at han også tenner på menn klarer jeg sikkert å rydde de tankene av veien, men i utgangspunktet høres det ikke tiltrekkende ut at han skulle tenne på menn.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 Jeg jobber i et yrke hvor vi er veldig informerte om seksuallivet mellom menn som har sex med menn, og utifra det vil jeg si NEI, det kunne jeg absolutt ikke. Det er så ekstremt mye risikosex blandt msm (menn som har sex med menn) Hiv og Syfilistallene bare øker, og altfor få er flinke til å bruke kondom. Derfor ville jeg vært livredd for at han skulle kommet hjem og smittet meg med noe avorlig... (og de som nå vil fortelle meg at det handler om tillit og at man må stole på at han bruker kondom med andre: Glem det!! Har sett utallige eksempler på menn i msm gruppen som er i faste forhold, med både kvinner og menn, som blir smittet med HIV og som ovenfor partner både er trofast og er flink til å bruke prevensjon.) Så til alle msm: Vær så snill, bruk kondom. For det KAN skje deg!! "markedet" er farlig, du må ta vare på deg selv for ingen andre gjør det!!
Bianca Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 Jeg jobber i et yrke hvor vi er veldig informerte om seksuallivet mellom menn som har sex med menn, og utifra det vil jeg si NEI, det kunne jeg absolutt ikke. Det er så ekstremt mye risikosex blandt msm (menn som har sex med menn) Hiv og Syfilistallene bare øker, og altfor få er flinke til å bruke kondom. Derfor ville jeg vært livredd for at han skulle kommet hjem og smittet meg med noe avorlig... (og de som nå vil fortelle meg at det handler om tillit og at man må stole på at han bruker kondom med andre: Glem det!! Har sett utallige eksempler på menn i msm gruppen som er i faste forhold, med både kvinner og menn, som blir smittet med HIV og som ovenfor partner både er trofast og er flink til å bruke prevensjon.) Så til alle msm: Vær så snill, bruk kondom. For det KAN skje deg!! "markedet" er farlig, du må ta vare på deg selv for ingen andre gjør det!! Er det den eneste grunnen din for ikke å ville være tiltrukket av en bifil mann? Hvis det er sexen du er redd for så kan dere jo bruke kondom?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Er det den eneste grunnen din for ikke å ville være tiltrukket av en bifil mann? Hvis det er sexen du er redd for så kan dere jo bruke kondom? Ja, det er eneste grunnen. Og vettu, jeg reagerer faktisk på kondom, så jeg kan ikke bruke det dessverre Men ellers ville det vært en ok idè det For man har til syvende og sist ansvar for å passe på seg selv...
Gjest Gjest_L_* Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Det er stor sannsynlighet for at de av dere som sier dere ikke kunne tenke dere en bifil mann har vært sammen med bifile menn. Ikke nødvendigvis en som har hatt sex med andre menn, men en som har fantasert om menn nå og da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå