Gjest Gjest_hm_* Skrevet 7. mars 2008 #41 Del Skrevet 7. mars 2008 Bergensk helt klart. En nydelig dialekt i forhold til trøndersk hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #42 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk for tilbakemeldinger!!! Da er stillingen 19-17 til min kjære....Håper det endrer seg, for han trenger å tape for en gangs skyld..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StoreMy Skrevet 7. mars 2008 #43 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg liker begge dialektene men synes trøndersk er finest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #44 Del Skrevet 7. mars 2008 Bergensk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filur Skrevet 9. mars 2008 #45 Del Skrevet 9. mars 2008 Av de to..? Bergensk uten tvil. Trøndersk er jo en av de styggeste dialektene som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 9. mars 2008 #46 Del Skrevet 9. mars 2008 Bergensk er finast utan tvil. Tru om eg må logge meg på meg den andre brukaren min for å sørge for bergensk seier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tigerpike Skrevet 9. mars 2008 #47 Del Skrevet 9. mars 2008 Bergensk er klart finest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tigerdama Skrevet 9. mars 2008 #48 Del Skrevet 9. mars 2008 Bergensk, helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bris Skrevet 9. mars 2008 #49 Del Skrevet 9. mars 2008 Det går mot full seier til Bergensdialekten ; Bergensk her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #50 Del Skrevet 12. mars 2008 Trøndersk minner meg om sodd,pølser og fulle folk...hehe.Bergensk er finere,men bare hvis det ikke snakkes veldig "breit"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #51 Del Skrevet 12. mars 2008 Bergensk helt klart, så lenge det ikke er fin-bergensk ("jei,mei,dei"). Det føler jeg blir falskt. Hart litt vanskelig med å forstå hva trøndere sier av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #52 Del Skrevet 13. mars 2008 Trøndersk. Synes dialekter med skarre-r er fryktelig slitsomme å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #53 Del Skrevet 17. mars 2008 Jippi! da er trenden snudd og jeg leder 25-21....Tror kanskje jeg bare skal si at avstemmingen er ferdig... Takk for all hjelp folkens!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 17. mars 2008 #54 Del Skrevet 17. mars 2008 Jippi! da er trenden snudd og jeg leder 25-21....Tror kanskje jeg bare skal si at avstemmingen er ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #55 Del Skrevet 18. mars 2008 OK da...Bare stem i vei dere....vil jo ikke ta fra dere noe så underholdene!! hahaha kjekt å se at folk er engasjerte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 18. mars 2008 #56 Del Skrevet 18. mars 2008 For å være helt ærlig synes jeg hverken trøndersk eller bergensk troner særlig høyt på listen over vakre dialekter. Likevel er det ingenting som overgår bergensk i irriterende fremtoning. Få ting er verre enn gladoppspilte bergensere. Rune Larsen har også gjort sitt til å forsøple bergensdialekten. *fordomsfull* 25-22 til deg, Daiquiry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 18. mars 2008 #57 Del Skrevet 18. mars 2008 Bergensk! Hvorfor? Steffen Iversen og Nils Arne Eggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest æeiaæå Skrevet 18. mars 2008 #58 Del Skrevet 18. mars 2008 Velge mellom pest eller kolera? Jeg syns begge to er like ille, men måtte jeg velge så ville jeg valgt trøndersk siden jeg er utflyttet trønder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #59 Del Skrevet 18. mars 2008 Trøndersk er jo så mangt. Den fineste trøndersken er finere enn bergensk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå