Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #21 Del Skrevet 5. mars 2008 Trøndersk er finere enn bergensk, selv om jeg kan være enig i at trøndere er både treige og bondske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 5. mars 2008 #22 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg må nok si trøndersk,ja- itj fårrå nålles!!! (er det riktig, dere innfødte?) (bergensere er og blir for meg en brautende flokk med frekke albuer- sorry!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #23 Del Skrevet 6. mars 2008 Hmmm, ikke bra for min del...da er det snudd og min kjære leder 10-9..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6. mars 2008 #24 Del Skrevet 6. mars 2008 Bergensk! Trønderdialekta er den verste i hele Norge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 6. mars 2008 #25 Del Skrevet 6. mars 2008 Trøndersk, uten tvil Veldig koselig dialekt.. bergensk blir så masete.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 6. mars 2008 #26 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg må si at jeg er ikke mindre enn dypt sjokkert over flesteparten av svarene i denne tråden. Selvfølgelig er trøndersk finest!! Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #27 Del Skrevet 6. mars 2008 Kan ikke si at noen av dem havner spesielt langt opp på "fineste dialekt"-listen, men trøndersk er...ille! Veldig ille. Får assosiasjoner til Nils Arne Eggen, Tore Strømøy og DDE. Blæh. Så da må det vel bli bergensk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 6. mars 2008 #28 Del Skrevet 6. mars 2008 Bergensk får min stemme her jaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 6. mars 2008 #29 Del Skrevet 6. mars 2008 Trønderdialekta får min stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 6. mars 2008 #30 Del Skrevet 6. mars 2008 Synes bergensere høres så sinte ut hele tiden jeg? Min stemme går selvfølgelig til trønderne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #31 Del Skrevet 6. mars 2008 Hmmmm....14-12 til min kjære foreløpig....dette ser dårlig ut.... :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Farao på ferie Skrevet 6. mars 2008 #32 Del Skrevet 6. mars 2008 Bergensk er definitivt finest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 6. mars 2008 #33 Del Skrevet 6. mars 2008 Trøndersk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 6. mars 2008 #34 Del Skrevet 6. mars 2008 Bergensk er helt jævlig, trøndersk er fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Solo_* Skrevet 6. mars 2008 #35 Del Skrevet 6. mars 2008 Bergensk er klart finest... Trøndersk er jo bare slafsete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. mars 2008 #36 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg liker bergensk best. Om personen er irriterende nok, kan bergensk være ille, men jeg syns egentlig det er en fin dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missu_ Skrevet 6. mars 2008 #37 Del Skrevet 6. mars 2008 Trøndersk selvfølgelig :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Tausa* Skrevet 7. mars 2008 #38 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Huff, liker egentlig ingen av dem særlig godt. Stemmen min må nok gå til trøndersk, siden jeg bor i Trondheim og snart gifter meg med en trønder... Men det kommer selvsagt litt an på dialekten også. "Erke-bergensk" går av med seieren som den aller verste av dem iallfall. Slår til og med dialekter fra indre Nord-Trøndelag. Når det er sagt, er Norges fineste dialekt hardanger-/sunnhordland-dialekt, som bergensdialekten nok slekter litt på. Den dialekten er i en klasse for seg! Endret 7. mars 2008 av *Tausa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 7. mars 2008 #39 Del Skrevet 7. mars 2008 min stemme går nok for trøndersk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 7. mars 2008 #40 Del Skrevet 7. mars 2008 Bergensk uten tvil. Synes det er en koselig dialekt Trøndersk er fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå