Gjest gjester Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Har slanket vekk 5 kg men nå er det stopp. Har mulig vært litt unøyaktig med kcal regningen. Har vært rundt 100kcal, men har da gjerne ikke talt med t.d et eple osv. Kan jeg ha gått over i sparebluss? Har nå begynt å være mer nøye på 1300 kcal og i går spiste jeg som følger: Frokost 2 skiver med 0,5 banan på Lunsj: 1 omelett av 2 egg, 1 tomat, purre, 2 sneiier skinke og 40 g 13% ost. Middag: 2 vårruller, salat og 100g pommes stripes. 1 kokosbolle Kvelds: 1 skive med skinke og 1 appelsin. Ifølge vektklubb som jeg nettop har meldt meg inn i så er dette nesten 1300 kcal. Dette er mye mat for meg. Har nok spist mye mindre de foregående ukene. Kansje jeg har regnet feil før da jeg har talt kcal. Vel hva tror dere skjer nå. Vil jeg gå opp i vekt? Kjedelig, men vil jo ikke leve på sparebluss heller. Det er ca 5 uker jeg har levd på ca 1000kcal. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Ikke så vanskelig å høyne kalorimengden litt. Du burde legg inn noen mellommåltider, f.eks. en yoghurt mellom frokost og lunsj. Det er ca 70-100 kcal avhengig av hva slags type yoghurt du velger (Yoplait har minst kcal, så du kan jo velge noe annet, f.eks. Biola, sunt for fordøyelsen!). Ta f.eks. en håndfull nøtter til kvelds etter brødskiva. Istedetfor å spise bare en appelsin; lag en liten fruktsalat med appelsin, banan og pære. Hva med fiskepålegg på brødskiva på morgenen? En halv boks makrell i tomat (liten boks) inneholder ca. 116 kcal. Det er gjerne såpass jeg har fordelt på to brødskiver. En halv banan er jo bare 50 kcal..
Gjest Me Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Frokost 2 skiver med 0,5 banan på Lunsj: 1 omelett av 2 egg, 1 tomat, purre, 2 sneiier skinke og 40 g 13% ost. Middag: 2 vårruller, salat og 100g pommes stripes. 1 kokosbolle Kvelds: 1 skive med skinke og 1 appelsin. For å gå ned i vekt må du ha kaloriunderskudd. Om du lever for lenge på et bestemt underskudd går du over i sparebluss. dette kan løses ved å trene ved sidenav slik at du har forskjellig kaloriunderskudd, og kan spise mer mat.E ikke veldig imponert over kostholdet ditt Spise havregrøt til frokost, den frokosten du har nå er bare karbohydrater Kutt ut osten i omeletten og sleng i en eggehvitte til! : 4 0 gr ost er mye ass Middag: vårruller?? bare fett og drit, pommes frites? kokosbolle? Ikke akkurat slankemat. Spis rent kjøtt, ris, grønnsaker. Det er digg. Kos deg feks med youghurt til dessert. Du har lite (ikke noe) sunt fett i kosten din. Det MÅ du ha, fettsyrer er essensielle for å kunne gå ned i vekt. En annen ting jeg gjerne vilkommentere er at vektae ikke sier alt. Tynntjukke jenter er ikke særlig flatterende. Derfor er trening viktig, tren styrke! Så har du større sjans for å holde deg slim og fit til du er pensjonist enn om du bare reduseer fettprosenten. Mer muskler gjør at du forbrennr mer og kan spise mer mat som er BRA for kroppen din: trege karbohydrater, fiber, sunt fett og massevis av proteiner!
Gjest Me Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Frokost 2 skiver med 0,5 banan på Lunsj: 1 omelett av 2 egg, 1 tomat, purre, 2 sneiier skinke og 40 g 13% ost. Middag: 2 vårruller, salat og 100g pommes stripes. 1 kokosbolle Kvelds: 1 skive med skinke og 1 appelsin. For å gå ned i vekt må du ha kaloriunderskudd. Om du lever for lenge på et bestemt underskudd går du over i sparebluss. dette kan løses ved å trene ved sidenav slik at du har forskjellig kaloriunderskudd, og kan spise mer mat.E ikke veldig imponert over kostholdet ditt Spise havregrøt til frokost, den frokosten du har nå er bare karbohydrater Kutt ut osten i omeletten og sleng i en eggehvitte til! : 4 0 gr ost er mye ass Middag: vårruller?? bare fett og drit, pommes frites? kokosbolle? Ikke akkurat slankemat. Spis rent kjøtt, ris, grønnsaker. Det er digg. Kos deg feks med youghurt til dessert. Du har lite (ikke noe) sunt fett i kosten din. Det MÅ du ha, fettsyrer er essensielle for å kunne gå ned i vekt. En annen ting jeg gjerne vilkommentere er at vektae ikke sier alt. Tynntjukke jenter er ikke særlig flatterende. Derfor er trening viktig, tren styrke! Så har du større sjans for å holde deg slim og fit til du er pensjonist enn om du bare reduseer fettprosenten. Mer muskler gjør at du forbrennr mer og kan spise mer mat som er BRA for kroppen din: trege karbohydrater, fiber, sunt fett og massevis av proteiner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå