Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det var jeg som skrev litt lenger nede på siden her angående Kypros,Kreta eller Tyrkia.

Men etter å ha tengt litt frem å tilbake har vi funnet ut at vi heller kansje skulle ta en hoppe på tur til Gran Canaria.

En av grunnene til det er at broren til samboern min akkurat har flyttet dit ned,så det hadde vært en fin mulighet til å besøkt han også.

Vi tengte å dra i slutten av mai en gang.

Men vi lurer jo på om det er smart å dra på uspesifisert,har hørt litt delte meninger om det.

Er det noen som har dratt på sånn tur som har vært fornøyde med hotellet osv?

Hvor på Gran canaria er det mest sansynlig at vi havner,vet jo det kan være hvor som helst,men vi vil helst ikke til playa del ingles.

Er det dyrt der nede?

Hvor nye trenger vi sånn ca i vi i lomme penger? Har jo tengt å kose oss litt da,blir nok en del spising på restaurant osv,men har ikke tengt å shoppe så mye.

Skal være der i 2 uker.

Håper noen vikelig kan svare på noe av dette,for det er så mye vi lurer på som dere ser.

En siste ting,er det noen som vet hva et pass koster nå for tiden,passet mitt har gått ut?

Hilsen Julianna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler dere å oppgradere hvis dere har krav. Det er en sjanse for å havne på et sted uten eget bad (liten sjanse, men likevel). I mange tilfeller er dere heller ikke garantert å havne i "riktig" område. Det hadde sikkert ikke vært særlig stas å havne på et hotellrom midt i Las Palmas eller på feil side av øya. Dette kan også oppgraderes.

Jeg har hatt en skrekkelig opplevelse når det gjelder hoppe-på-tur, men det var ikke Gran Canaria. Dit har jeg bare reist spesifisert. Men som eksempel kan jeg nevne at vi dro i vinter (spesifisert) og betalte ca 16000 for 2 personer i 2 uker i bungalow midt i Playa del Ingles. Vi møtte noen som hadde betalt 14.000 uspesifisert for samme pakke, men de hadde oppgradert slik at de var garantert bad, kjøkken (altså leilighet) og i området rundt Playa del Ingles/Arguineguin/Puerto Rico.

De havnet i Puerto Rico og fikk en stor, fin leilighet.

Men kan ikke broren din sjekke litt mht. bosted da? Det går jo an å bestille KUN fly og ordne bosted selv. Da havner dere jo akkurat der dere vil til en pris dere akspterer.

Det er ikke DYRT på Gran Canaria, men det er heller ikke så billig som det var før. Mat er ikke særlig dyrt, heller ikke alkohol. Men vi merket oss at matvareprisene hadde steget en del og at klær o.l. ikke var fryktelig billig. Buss og taxi er ikke dyrt.

Vi brukte ca 20.000 på de to ukene vi var der og da snudde vi ikke på krona akkurat. Dere kan sikkert leve MYE billigere enn dette.

En middag på en middels bra restaurant kommer på under 100 kroner inkl drikke per pers (om dere ikke velger det dyreste og drikker MASSE).

Pass har jeg ikke greie på!

Skrevet

Hei Lea!

Tusen takk for svar.

Vi vet at vi kan oppgradere oss til noe bedre hvis vi skulle være uheldige,men tenkte vi ville høre litt av andres erfaringer på hvordan di har opplevd det.

Vi kunne sikkert bare ha bestilt fly reise,men det blir jo straks mye dyrere da.bare fly reise er jo rå dyrt.

Vi vil heller ikke snakke med broren til samboern min og spørre han om hjelp,for litt av meninga var at vi skulle ned å overraske han,han skal ikke vite noe.Han flyttet ned dit for to dager siden.

Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig erfaring med uspesifisert Lea,kan jeg spørre om hvor du dro og med hvilket selskap? Litt nyskjerrig jeg da.

Forresten,hvordan var det i playa del ingles?

På star tour sine sider så har dem vår salg,men det var bare i playa del ingles,veldig fine leiligheter,2 roms med kjøkken krok tv,radio,mm.

Prisen på det var 2995 for to uker,veldig billig det,har jo tenkt litt på det,for da vet vi jo hva vi får.

Men er ikke playa del ingles bare sånn fest plass da,har egentlig ikke så veldi lyst på et reint party sted.

Hvoran er stranda der,er den fin? syns det er litt viktig jeg da.

Tar gjerne imot flere erfaringer å svar.

Hilsen Julianna.

Skrevet

Playa del Ingles er en turistmagnet, ingen tvil om det.

Men jeg stortrives der. Det er ingen storby akkurat og det er fullt mulig å unnga turiststedene. Det er nesten som Ibiza mht. party-opplegg (har vært der også jeg), hvis man ikke oppsøker "festlighetene" så ser man heller ikke noe til det.

Fordelene mad å dra til Playa del Ingles er mange synes jeg. Det er et knutepunkt og du kommer hvor du vil på øya i løpet av kort tid med buss og taxi. Det finnes alle typer butikker, restauranter osv og stranden på Maspalomas er den beste på øya. Gåavstand dit fra Playa del Ingles.

Jeg ville ikke vært i tvil hvis det er sååå billig.

Angående mine opplevelser, så husker jeg ikke hvilket selskap vi dro med. Det begynner å bli en god stund siden. Alt jeg husker er at vi havnet på et mini-mini-rom som var møkkete, fullt av småkryp og det var masse bråk fra trafikk og folk hele døgnet. Servicen var elendig og hotellet lå milevis fra stand, butikker osv. Det var heller ikke noe basseng der.

Hvilket bosted er det i dette tilbudet da?

Står det noe om det?

Skrevet

Hei igjen Lea!

Hmm,høres jo egentlig ganske ålreit ut alikevel,hvis det går ann å få slappet av litt også.

Fint er det også hvis det er lett å komme seg rundt på øya å få sett litt.

Det er Star Tour som har tilbudet.

Hotellrt heter Jardin del sol.

Du kan lese om det her:

http://www.startour.no/campaign/discount.asp

http://www.startour.no/travel/hotel/hotel_240.asp

Jeg syns det ivertfall ser ut som ett greit hotell,litt langt til stranda,men,men.

Vi får tenke litt mer på det,men det frister jo veldig da,så vi får se hva vi finner ut.

klems fra Julianna.

Skrevet

Jardin del Sol ser fint ut (i virkeligheten). Har aldri vært inne der, men ute er det veldig fint synes jeg. Ligger like ved et kjøpesenter og det er ganske kort vei til standa også (en kilometer er en fin gåtur).

Jeg synes ikke at dere skal henge dere opp i dette "party"-stempelet jeg. Når jeg har vært på Playa del Ingles, så har jeg ikke følt det på kroppen og området dette hotellet ligger i er i god avstand til party-stedene.

Skrevet

Okay,det høres jo veldig bra ut.

Tror nok vi velger det hotellet,men må tenke litt til på det.

Jeg må også høre med jobben først om jeg får ferie da,men tror nok det skal gå i orden,har to uker å ta fra,og typen er arbeidsledig for tida,så det blir ikke noe problemer med han.

Åhh,jeg håper det er i orden på jobben,for da reiser vi nok helt sikkert :briller:

Tusen takk for alle svar Lea :lol:

Jeg tar gjerne imot flere positive erfaringer hvis det er noen som har.

Klems Julianna

Gjest Chica
Skrevet

Heia!

Får dere to uker på Jardin del Sol til 3000 kr pr pers ville jeg nok bestilt det hvis jeg var dere. Hotellet ligger ikke midt i feststrøkene så vidt jeg vet, og det ser veldig bra ut. Har selv bodd en gang i Playa Del Ingles, og bodde da like ved en del utesteder. Var musikk fram til 6 om morgenen... Men som Lea sa, PDI er som du gjør det til. Vi festet noen kvelder, og andre la vi oss tidlig. Soverommet lå på innsiden av hotellet, så det var stille!

Jeg har reist flere ganger uspes til Gran Canaria, alle gangen med Star Tour. Har alle gangene kommet på Bahia Feliz(5-10 min øst for PDI med taxi) og fått 4-stjerners hotellrom eller leilighet. Har alle gangene bestilt såkalt uspes 2, garantert eget bad og do. Var litt kjedelig den gangen vi kom på hotell, for da hadde vi ikke kjøkken...

Når jeg har reist uspes har jeg betalt fra 3000-3700 for to uker. Så 3000 for to uker på Jardin Del Sol er billig!

Jeg har i snitt brukt 5000 kr i lommepenger på to uker, og da har jeg spist middag ut hver dag, + lunsj på restaurant nesten hver dag. Pleier i tillegg å leie bil en dag eller to. Har også shoppet litt klær,sko, vesker osv.

De gangene jeg har reist uspes har omtrent alle kommet til Bahia Feliz og noen til Puerto Rico, men dette kan være tilfeldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...