Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det gutt skal han hete Markus! hvis ikke noen venninner stjeler det navnet... "ALLE" venninnene mine er gravide!

Blir det jente tenker jeg litt på Nora eller Eline.

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...Maria...? Kanskje.

Guttenavn? Har ikke peiling!!

Skrevet

Ja, vi tenker på navn! Men ingen 100% klare enda...

Da vi akkurat hadde bestemt oss for å bli prøvere tenkte vi på "Sarah". Så kom min gravide svigersøster et par uker etterpå og sa at hennes baby var en jente som skulle hete Sarah.... Hehe... Kunne jo ikke si noe på det akkurat! Nesten ingen som vet vi er prøvere den dag idag.

Men vil absolut at babyen skal ha et navn den dagen den måtte komme. Slik at den ikke bare bli "den lille", "babyen", "småen" og sånt.

Gjest Gjest
Skrevet

Har hatt favorittguttenavnet klart siden jeg var 13 år ;) (og mannen liker det heldigvis så godt at han ikke protesterer det minste.. flaks! ;) )

Jentenavn er mye vanskeligere... Jeg har noen ideer, men ingen så klar favoritt som for guttenavn.. Og mannen "diskvalifiserer" de fleste navn ved at han en gang "kikket på" eller "tenkte på" en jente med det navnet.. Håpløst.. Han har jo hatt øyne i hodet i over 30 år, så da blir det litt få navn igjen.. Jeg er absolutt for å styre unna navn på folk man har "gjort noe med", men det er greit å holde seg innenfor rimelighetens grenser..

Gjest StoreSky
Skrevet

Vi tenker også på navn. Men vi er ganske så uenige, hehe!

Jeg liker:

- Idun

- Alexander

- Aurora

- Saga

- Sigrid

- Thor

- Ask

Skrevet

Jeg har notert ned fine navn i mange år, lenge før jeg ble klar for barn :fnise: Vi har snakket litt om det, men siden jeg vet at det kan være "en annen" i magen enn man trodde, så vil vi nok ikke bestemme oss før vi ser hvem som har bodd i magen :) Søstra mi hadde nemlig fått navn før hun kom ut, og hun passet visst ikke til navnet slik at de måtte finne et nytt et ;)

Synes jentenavn er mye enklere enn guttenavn, når jeg i tillegg har en svær slekt som har vært veldig flink med fine navn så er det mange navn som desverre er uaktuelle... That's life!

Disse står i hvertfall på lista:

Ellisiv

Saga

Synøve

Vårin

Silja

Dagny

Tale

Taran

Veslemøy

Liva

Elvira

Ingrid

Ingeborg

Ask

Mathias

Sigvart

Birk

Esten

Sveinung

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet
Vi tenker også på navn. Men vi er ganske så uenige, hehe!

Jeg liker:

- Idun

- Alexander

- Aurora

- Saga

- Sigrid

- Thor

- Ask

Nei, vi har ikke tenkt på namn. Men hunden min heter saga hehe

Skrevet

Vi har tenkt på navn ja :)

Om det blir en gutt skal han hete Ole Andrè. Det etter sine begge onkler..

Blir det en jente er vi ganske usikker, men det blir ett eller annet me Thea... Thea Amailie, Thea Cecilie ... Ett eller annet sånt.. Skal ha dobbelt navn siden både jeg og han har det :)

Skrevet (endret)

Har tenkt mest på jentenavn (håper litt på ei jente når jeg blir gravid). Guttenavn er vanskelig.

Ingrid Emilie

Emma

Viktoria

Har ikke så mange enda.

Mathias synes jeg er fint da.

Endret av happy_85
Skrevet
Vi har tenkt på navn ja :)

Om det blir en gutt skal han hete Ole Andrè. Det etter sine begge onkler..

Blir det en jente er vi ganske usikker, men det blir ett eller annet me Thea... Thea Amailie, Thea Cecilie ... Ett eller annet sånt.. Skal ha dobbelt navn siden både jeg og han har det :)

Om det blir en gutt så må du finne ut av tastaturet så han blir hetende Ole André og ikke Ole "Andræ" - som blir uttalen hvis du skriver det slik du gjorde innlegget. Ikke meningen å være pirkete, men lever med et etternavn hvor alle alltid setter streken (aksenten) over e feil vei.

tingeling i det vrange hjørnet :kaffe:

Gjest Frosk
Skrevet
Om det blir en gutt så må du finne ut av tastaturet så han blir hetende Ole André og ikke Ole "Andræ" - som blir uttalen hvis du skriver det slik du gjorde innlegget. Ikke meningen å være pirkete, men lever med et etternavn hvor alle alltid setter streken (aksenten) over e feil vei.

En (perifer) bekjent kalte jenten sin Reneè (skrevet sånn, ja!) - aksenten feil vei, og over feil bokstav. Funderte lenge på om jeg skulle si noe, men....nei. Gjorde ikke det. Men burde kanskje. Jaja.

Gjest Gjest
Skrevet

Jente: Isabella eller Sarah

Gutt: vet ikke enda...

Gjest Peachbud
Skrevet
- Saga

Saga

Vi planlegger ikke barn enda, men jeg har tenkt på navnet Saga i fem år allerede. Ifølge SSB er det kun 37 kvinner som har Saga som eneste fornavn, og 96 som har det som eneste fornavn. Morsomt at vi er tre stykker i denne tråden som liker det samme sjeldne navnet. Skulle gjerne visst om det har vært en liten Saga-boom de siste årene, men navnet er for sjeldent til at SSB har noen graf over det.

Eneste aberet med navnet synes jeg er at det på østlandsk jo blir et verktøy. (Men flere andre navn er jo også substantiv, f eks. "Stein"). Tror jeg absolutt kan tenke meg å bruke det.

Gjest Peachbud
Skrevet

96 som har det som første fornavn skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...