Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har bestemt meg for å jobbe litt med brunfargen nå mot våren, har tatt litt sol, men funnet ut at det blir ganske dyrt for en fattig student i lengden....

Lurer på om det er noen her som har prøvd selvbruningskrem? Fungerer det bra? Merke® å anbefale?

Klems,

Julie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har prøvd en del selvbruningskremer, og har enda til gode å være fornøyd. Og da har jeg fulgt alle rutiner om peeling og o.l. Jeg anbefaler jeg å gå på et parfymeri og få en prøve før du kjøper noe, fordi de er ganske dyre og litt kjipt hvis du blir missfornøyd.

Lykke til icon_wink.gif12

Skrevet

Jeg har prøv mange og bruker selvbruningskrem ofte. Det har vært mange mislykkede forsøk (dårlige kremer), men nå her jeg funnet en som ikke er så dyr og som fungerer veldig bra.

Den heter L'oreal Sublime Bronze (eller noe i den duren)og jeg kjøper den på H&M. Det er en oransje pumpeflaske.

Jeg passer alltid på å ta på litt fuktighetskrem først slik at det ikke blir sjoldete. Det kan ogs¨være lurt å ta peeling innimellom.

Vask hendene godt med såpe etterpå.

Jeg vet at disse kremene virker forskjellig på hudtyper o.l. så det er ikke sikkert at andre blir like fornøyde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hørt mye positivt om den nye til loreal jeg også. Har nettopp kjøpt den men ikke fått tid til å prøve den ennå. Men flere av venninnene mine har anbefalt den og er veldig fornøyde, og på de har den ihvertfall blitt veldig fin:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette med å vaske seg på hendene etter å ha smurt seg inn med selvbruningskrem, man får da fryktelig stygge skiller ved håndleddene da? Har aldri skjønt det der..

Greit nok at man må vaske av innsiden av hendene, de blir jo gule og stygge av kremen, men kan ikke skjønne hvordan man vasker hendene som vanlig uten at det blir ujevnt.

Skrevet

Det der med å vaske hendene etterpå har jeg også lurt på før. Fikk ett tips her (som jeg enda ikke har prøvd men...) om at det kunne være lurt å bruke våtservietter til å vaske håndflatene med.

Kan vel hende du får skille da også, men da kan man kanskje vaske innsiden, også prøve å jevne ut litt etterpå?

Beste tipset jeg har sett så langt ihvertfall. 12

Skrevet

Hei!

Jeg er veldig fornøyd med piz buin sin spray jeg! Lett å smøre ut og jeg har aldri fått en eneste skjold! Det med håndleddene er ikke så vanskelig. Smør armene til slutt, ta på krem til albuene, vask hendene og smør på resten av kremen (albuene og ned) etter du er ferdig.! Da kan du smøre litt nedover håndbaken også! Kan gjerne gni seg litt i hendene etterpå også, gjerne med litt fuktighetskrem! Funker fint for meg iallefall! 12

Skrevet

Jeg pleier å vaske hendene godt, ta litt selvbruningskrem på en bommullsdott og ta dette på hendene (oversiden). Da kan man kontrollere det litt mer.

Hvis man har vært så uheldig å bli skjoldete inni hendene er det smart å bruke en hampvott eller en grov peeling på de utsatte stedene!12

Skrevet

Jeg bruker rett å slett en vanlig vaskeklut med litt såpe på,som jeg vasker av hånd-flatene etter påsmøring. Det funker helt fint, bare smør på kremen som vanlig, også på hendene, og tørk av innsiden av hendene etterpå.

Gjest Virvel
Skrevet

Har hørt mye positivt om Fake It fra Body Shop! *skal prøve*12

Skrevet

Hei

du burde absolutt prøve Helena Rubestein sin (face & body)

Den er jeg kjempe fornøyd med. Konsistensen er gyllen/brun gele dvs. lett å smøre på og enkelt å få den jevn på huden uten skjolder.

Absolutt og anbefale.

Resultatet blir enda bedre om du peeler huden før du smører deg inn.

12

Skrevet

Jeg blir rett og slett gul jeg.Ser ut som en kyllyng icon_wink.gif

12

Skrevet

"Fake It" fra Body Shop kan anbefales. Jeg bruker den mørkeste, og synes ikke den er så mørk. På Smart Club selger de den midterste, ville jeg ikke vurdere en gang. Men så er ikke jeg veldig lys i huden heller. Prøv en stripe på underarmen ogvent et døgn, så ser du hvor mye farge du tar. Det må kunne gå an å få bomme den lille dråpen i Body Shop butikken, så man ikke kjøper noe man ikke skal ha.

Jeg har til dags dato ikke blitt skjoldete eller gul av denne. Men jeg har slurvet med å vaske hendene - og bruker nå etter hver bruk såpe og vann og passer ekstra godt på å vaske innsiden av håndleddet og mellom fingrene. Da er dette ikke noe problem. Synes ikke vannet skyller av det jeg evt har smurt på fremsiden av hånden, og såpen holder jeg inni håndflatene.

Nå om dagen kombinerer jeg med en soltime eller to i uken og det er vår, jeg føler meg pigg og fresh, brunt flesk er penere en grønnblekt og snart er det sommer!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Har akkurat prøvd den midterste Fake-it fra BodyShop, og syns den ga lite farge. Og jeg er virkelig lys! (ble nesten ikke forskjell)

Ellers virker den fin, lukter litt sterkt når den begynner å virke. Så med en mørkere nyanse blir den sikkert bra!

Skrevet

Men hvordan iallverden unngår man at det smitter av på undertøyet?Det blir en stygg gulbrun farge som nesten er umulig å få vasket bort.Noen tips?

Skrevet

Jeg merker ikke noe i bh-cupen eller på trusene, men på stroppene på bh-en blir det av og til litt gult. Og på håndkle etter trenig når jeg har smurt meg samme deg. Men det forsvinner på en vanlig 40 graders vask.12

Gjest *Perser*
Skrevet

jeg bruker piz buin spray og er veldig fornøyd med den icon_smile.gif

bruker en gangs hansker på når jeg skal smøre meg på kroppen icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har prøvd piz buin mousse, den er KJEMPEBRA!!

Jeg har skikkelig erfaring med selvbruningskremer, har prøvd de fleste både dyre og billige merker, og jeg må si at denne er hittil en av de beste!

Jeg har den med medium farge, og denne ble helt fin og gyllen på meg! Det pleier å må til ca 2 lag for å oppnå den fargen jeg har nå, så jeg er kjempeglad!:)

Til sommeren, når jeg vil være ekstra mørk utenpå min egen farge, så kjøper jeg nok den mørkeste versjonen.

Bør nevne at jeg har hudtype 2, er ganske lys, men blir brun etterhvert.

Et lite tips..det jeg har lagt merke til er at overdreven peeling er veldig uheldig i kombinasjon med selvbrunere. Disse kremene gir farge til det øverste hudlaget, og peeles dette bort er det vanskelig å få selvbruneren til å feste seg skikkelig og gi en god farge. Peel derfor godt, men ikke gni som om huden skulle vært elefanthud!

Selv peeler jeg bare med en god peelingkrem som samtidig skal stramme opp huden (fra yves rocher forresten), og dette holder fint. Før peelte jeg huden med peelingvanter, som er veldig strie, og da måtte jeg legge på flere lag med selvbruner før jeg fikk noe farge:(

Husk å smør kroppen inn med bodylotion (helst en uten så mye alkohol) etter hver dusj (ca.hver morgen og kveld), så opprettholdes fargen best mulig!

Skrevet

Totalt uerfaren på dette området, jeg icon_smile.gif

Hva gjør dere når dere kommer til halsen/ansiktet? Stopper dere der, eller tar dere kremen i ansiktet også???

12

Skrevet

lancome mousse er jeg veldig fornøyd med, den er farget, så du ser hvor du har tatt den på, resultatet kommer veldig fort og fargen er pen. aldri fått skjolder eller skille av denne.

siste spørsmål: dette har jeg ikke hatt noe problem med, siden jeg bare bruker selvbruner om sommeren, da er jeg allerede brun i ansiktet, men ikke på kroppen, siden jeg synes det er gudsjammerlig kjedelig å sole meg. men du kan godt bruke selvbruner i ansiktet også, det finnes mange typer som er beregnet på bare ansikt eller ansikt+kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...