Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Aller først før jeg glemmer det: skriver dere inn alt av grønnsaker dere som bruker vektklubben? Det er jo flere som sier "fråts i grønnsaker", at man nærmest kan spise ubegrenset...så blir det ikke da litt dumt å skrive det inn? Så, til poenget. Jeg sliter virkelig med å gå ned 5 kg. Jeg tenker at jeg kan være fornøyd, fordi jeg er veltrent og i god form. Men så er det den dissemagen da...jeg vi gjerne ha den litt mindre. Joda, jeg vet at man ikke kan punktslanke, men da jeg veide 5 kg mindre, ble også magen mindre. Logisk. Jeg er 35 år, 172 høy, 74 kg. I 20-årene lå jeg på 73 kr, så det er her kroppen liker å være, tror jeg. Jeg har vært nede i 64 kg, men 68-70 er mest realistisk for meg. Jeg trener ca 5 ganger i uka, både kardio og hard styrke(hele kroppen, bl a knebøy, utfall, rygg, bryst osv). På treningsfronten går det greit; jeg trener lenge nok og hardt nok og ofte nok. Det er nok maten som er problemet. Jeg ligger på 1800-2000 kalorier pr dag. Er et matvrak og sliter med å stoppe. (Har trygt matmiljø hjemme, men man kan jo legge på seg av frø, yoghurt, egg osv også.) Jeg tror jeg må ned på 14-1500 kalorier pr dag, noe jeg synes er fryktelig lite. Hvordan skal jeg klare det?! Hjelp!?
Supraspinatus Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Ville bare kommentere det at noen mener at man bare kan fråtse i grønnsaker. Det er litt dumt å ha en slik tanke. Det er sunt med grønnsaker, men de er ikke kcal-frie. Skal man holde en diett på et gitt kcal-antall, så må man telle. Alle kcal teller, enten det er smør på skiven, spinatblader i salaten eller sukker i kaffen. I tillegg, hvis du kutter det mest sunne og spiser mer usunt, men "riktig" kcal-antall, så er det andre plager som kan gjøre seg gjeldene. Det er nesten litt for dumt å få skjørbuk i 2008.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå