Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Aller først før jeg glemmer det: skriver dere inn alt av grønnsaker dere som bruker vektklubben? Det er jo flere som sier "fråts i grønnsaker", at man nærmest kan spise ubegrenset...så blir det ikke da litt dumt å skrive det inn?

Så, til poenget. Jeg sliter virkelig med å gå ned 5 kg. Jeg tenker at jeg kan være fornøyd, fordi jeg er veltrent og i god form. Men så er det den dissemagen da...jeg vi gjerne ha den litt mindre. Joda, jeg vet at man ikke kan punktslanke, men da jeg veide 5 kg mindre, ble også magen mindre. Logisk.

Jeg er 35 år, 172 høy, 74 kg. I 20-årene lå jeg på 73 kr, så det er her kroppen liker å være, tror jeg. Jeg har vært nede i 64 kg, men 68-70 er mest realistisk for meg. Jeg trener ca 5 ganger i uka, både kardio og hard styrke(hele kroppen, bl a knebøy, utfall, rygg, bryst osv). På treningsfronten går det greit; jeg trener lenge nok og hardt nok og ofte nok. Det er nok maten som er problemet.

Jeg ligger på 1800-2000 kalorier pr dag. Er et matvrak og sliter med å stoppe. (Har trygt matmiljø hjemme, men man kan jo legge på seg av frø, yoghurt, egg osv også.) Jeg tror jeg må ned på 14-1500 kalorier pr dag, noe jeg synes er fryktelig lite. Hvordan skal jeg klare det?! Hjelp!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare kommentere det at noen mener at man bare kan fråtse i grønnsaker. Det er litt dumt å ha en slik tanke. Det er sunt med grønnsaker, men de er ikke kcal-frie. Skal man holde en diett på et gitt kcal-antall, så må man telle. Alle kcal teller, enten det er smør på skiven, spinatblader i salaten eller sukker i kaffen.

I tillegg, hvis du kutter det mest sunne og spiser mer usunt, men "riktig" kcal-antall, så er det andre plager som kan gjøre seg gjeldene. Det er nesten litt for dumt å få skjørbuk i 2008.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...