Gå til innhold

Mann av den gamle sorten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Hva synes dere om menn av den gamle sorten (hvis jeg kan kalle det det)

Som vil ha en kone som er hjemme med barnene, ikke jobbe. Mens han selv skal jobb.

Har akkuratt funnet ut at min kjære føler veldig sterkt på det pungtet. Jeg derimot synes at det er gameldags at kvinnen ikke skal jobbe.

Han er sta som f***, og virker veldig klar på at hans kone skal være hjemme. Noen som har vært borti en sånn mann med holdninger som dette??

Kan han forandre mening, selvom han sier at han ikke vil??

Tips om hvordan få han til å komme litt inn i det 20 århundre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han virkelig din store kjærlighet om dere har så forskjellige meninger når det gjelder organiseringen av samlivet?

Gjest Husmor
Skrevet

Sett ham "fri", og la ham finne seg en kvinne som ønsker å være hjemme for å stelle hjem og barn.

Du kan ikke bringe ham inn i 21. århundre hvis han selv ikke vil.

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Ja vet det er en vesentlig forskjell her mellom oss.

Men han er alt jeg ønsker i en mann, uten den ene instillingen da.

Gjest lillebøll
Skrevet

Da er trådene flettet og ryddet.

Lillebøll-mod :)

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Jeg er jo villig til å fire på mine ting.

Han kommer fra de gode sirkler med henhold tilfamilie og venner. Tror mye av det han sier er bare fordi han er vant til det og fordi vnnene hans har hjemme koner.

Hvordan få han til å forstå at det å ha en arbeidene kone ikke betyr at hun er mindre kone av den grunn??

Gjest StockDama
Skrevet

Du er ikke en nikkedukke, du gjør som du selv vil, og vil du ha en jobb, så har du en jobb. Han kan da umulig nekte deg det?

Spør om han ikke vil at du skal være lykkelig.

Skrevet

Det hadde aldri ramlet meg inn å skulle gå hjemme og tråkke som husmor. Hadde samboeren min bare et øyeblikk trodd at han kunne bestemme at jeg ikke skulle jobbe, så hadde jeg bedt han huske og lukke døra på vei ut av både leilighet og livet mitt.

Skrevet
Det hadde aldri ramlet meg inn å skulle gå hjemme og tråkke som husmor. Hadde samboeren min bare et øyeblikk trodd at han kunne bestemme at jeg ikke skulle jobbe, så hadde jeg bedt han huske og lukke døra på vei ut av både leilighet og livet mitt.

Helt enig med Viren. En sånn mann kunne aldri gjort meg lykkelig, og jeg hadde gått på veggen dersom hverdagen min skulle bestå av barnepass og husarbeid.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal du være villig til å fire på krava når det kommer til hvordan du bruker DITT liv. Det er 100% opp til deg om du skal jobbe eller ikke. Akkurat dette kan det jo hende han må nøtt til å godta, men hvordan tror du det da blir med husarbeid og deling på barnestell etc senere? Skal du bli en av de superkonene som skal jobbe og gjøre allt hjemme? Det er i alle fall alternativet ditt, for din man kan nok forandre mening på dette med jobb, men når det kommer til fordeling av husarbeid er dette mer subtile holdninger, som er mye vanskeligere å forandre.

Hvordan kan han være drømmemannen når han har slike holdninger om kvinnen? Ønsker du en mann som innerst inne mener at kvinnen skal varte ham opp resten av livet?

Skrevet
Ja vet det er en vesentlig forskjell her mellom oss.

Men han er alt jeg ønsker i en mann, uten den ene instillingen da.

Denne "innstillingen" er ikke akkurat bagatellmessig. Jeg vil si at den er av så stor betydning at forholdet er dødfødt dersom dere ikke kommer til enighet.

Skrevet

For all del, har ikke noe i mot slike menn, men jeg vil ikke ha et eksemplar selv.

Litt rart at du fant ut det nå og ikke tidligere?

Gjest Gjest
Skrevet

Det største problemet jeg hadde hatt med å gå hjemme hadde vært den økonomiske siden. Hadde jeg gått hjemme i årevis og forholdet deretter hadde tatt slutt ville jeg sittet der med skjegget i postkassa, uten oppsparte midler eller mulighet for en god jobb, og uten pensjonspoeng. Han ville sannsynligvis blitt nødt til å betale underholdsbidrag, men det er sikkert ikke all verden å klare seg på.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Han må jo få lov å ha den innstillingen og om du ikke godtar den, så må du jo bare gå. Mange menn som vil ha en kvinne hjemme og det må de få lov til. Men å tvinge deg til å være hjemme kan han jo ikke gjøre. Da må han eller du ta et valg om hva dere kan leve med

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er målløs. Har aldri vært borti maken. Virkelig. Trodde ikke det fantes menn i Norge i dag som hadde sånne holdninger. Du kan finne SÅ mye bedre!

Skrevet
Han ville sannsynligvis blitt nødt til å betale underholdsbidrag, men det er sikkert ikke all verden å klare seg på.

Er det noe som heter undeholdningsbidrag i Norge?

Gjest Gjest
Skrevet
Er det noe som heter undeholdningsbidrag i Norge?

Godt mulig det ikke heter det, men jeg har skjønt det sånn at om den ene parten (som oftest kvinnen) i et ekteskap har vært hjemmeværende i mange år og dermed fått ødelagt sine sjanser for å komme ut i arbeidslivet, mens mannen har tjent godt, så vil hun ha krav på en andel av mannens inntekt. Eller tar jeg feil?

Skrevet
Godt mulig det ikke heter det, men jeg har skjønt det sånn at om den ene parten (som oftest kvinnen) i et ekteskap har vært hjemmeværende i mange år og dermed fått ødelagt sine sjanser for å komme ut i arbeidslivet, mens mannen har tjent godt, så vil hun ha krav på en andel av mannens inntekt. Eller tar jeg feil?

Ikke nå lenger. Da ingen kvinner av vår og våre mødres generasjon ikke har hatt mulighet til å jobbe og forsørge seg selv.

Skrevet

Huff, hadde absolutt ikke vært fornøyd med en sånn innstilling.

Enten bør han godta at det ikke er sånn samfunnet er lenger, eller så får dere finne en partner som passer dere bedre.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva synes dere om menn av den gamle sorten (hvis jeg kan kalle det det)

Som vil ha en kone som er hjemme med barnene, ikke jobbe. Mens han selv skal jobb.

Har akkuratt funnet ut at min kjære føler veldig sterkt på det pungtet. Jeg derimot synes at det er gameldags at kvinnen ikke skal jobbe.

Han er sta som f***, og virker veldig klar på at hans kone skal være hjemme. Noen som har vært borti en sånn mann med holdninger som dette??

Kan han forandre mening, selvom han sier at han ikke vil??

Tips om hvordan få han til å komme litt inn i det 20 århundre???

man kan ikke endre folk,men har han råd å brødfø en hel fam?

en annen ting er at om du er villig(han får viljen) så vil du mistrivs om det ikke er ditt ønske. Og blir det sånn, så lar du deg styre.

Og du går glipp av egen inntekt, pensjonspoeng og egne penger. Du må få penger av han.

Så går det noen år og du sitter der alene, blakk og tapte år. Finn deg en som deler dine begreper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...