Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nettopp flyttet til en ny by langt borte ifra der jeg er fra.

Jeg kjenner ingen i denne byen, men ville flytte hit for å komme meg bort ifra stedet jeg alltid har bodd på.

Jeg skal ikke gå skole her, og jeg kan ikke begynne å jobbe enda, siden jeg er sykmeldt.

Jeg har ikke penger til å melde meg på noe kurs eller noe slikt.

Hvordan blir man da kjent med noen?

Jeg vil ha gode venner her, ikke bare sånne som jeg møter en gang i måneden..

man blir så rar uten venner, jeg føler meg så dum, også føler jeg at alle bare ser rart på meg og Vet at jeg er venneløs, selv om jeg vet innerst inne at de ikke kan se det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hva med å melde deg til frivillig arbeid på en aktivitet hvor man treffer de samme menneskene ganske ofte? Hvis du melder deg inn i lokalt, frivillig arbeid, så er det kanskje enda mer naturlig å bli kjent med noen hvis de bor rett i nærheten også?

Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

Jeg har nettopp flyttet til en ny by langt borte ifra der jeg er fra.

Jeg kjenner ingen i denne byen, men ville flytte hit for å komme meg bort ifra stedet jeg alltid har bodd på.

Jeg skal ikke gå skole her, og jeg kan ikke begynne å jobbe enda, siden jeg er sykmeldt.

Jeg har ikke penger til å melde meg på noe kurs eller noe slikt.

Hvordan blir man da kjent med noen?

Jeg vil ha gode venner her, ikke bare sånne som jeg møter en gang i måneden..

man blir så rar uten venner, jeg føler meg så dum, også føler jeg at alle bare ser rart på meg og Vet at jeg er venneløs, selv om jeg vet innerst inne at de ikke kan se det..

Hvor bor du?

Ikke bekymre deg, det er normalt og vaere usikker og redd paa et nytt sted naar man ikke kjenner noen. Men det skal gaa bra skal du se. Det er klart vanskelig, eller mer komplisert, og finne venner hvis man verken jobber eller gaar paa skole, men venner kan man da finne uansett! Hva med og dra paa treningsstudio? Eller, hva slags sykemeldt er du forresten?

Tror det finnes chatte-sider hvor du kanskje kan komme i kontakt med folk fra der du bor. Hvis det er en stor by saa er det sikkert andre i samme situasjon som deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor bor du?

Ikke bekymre deg, det er normalt og vaere usikker og redd paa et nytt sted naar man ikke kjenner noen. Men det skal gaa bra skal du se. Det er klart vanskelig, eller mer komplisert, og finne venner hvis man verken jobber eller gaar paa skole, men venner kan man da finne uansett! Hva med og dra paa treningsstudio? Eller, hva slags sykemeldt er du forresten?

Tror det finnes chatte-sider hvor du kanskje kan komme i kontakt med folk fra der du bor. Hvis det er en stor by saa er det sikkert andre i samme situasjon som deg!

Flyttet til Oslo, fra toppen av landet.

Har allerede begynt å trene på sats, men føler det blir så rart å få venner der påenmåte. Hva skal man si liksom? Hei, jeg heter ____ og jeg har ingen venner :P

Føler at det er så mange som er "redd" for å bli kjent med nye fremmede mennesker..

Gjest Gjest
Skrevet
Flyttet til Oslo, fra toppen av landet.

Har allerede begynt å trene på sats, men føler det blir så rart å få venner der påenmåte. Hva skal man si liksom? Hei, jeg heter ____ og jeg har ingen venner :P

Føler at det er så mange som er "redd" for å bli kjent med nye fremmede mennesker..

Nei, du trenger jo ikke akkurat og si det saann: jeg har ingen venner! hehe. Forstaar deg veldig godt jeg. Men hvis du begynner og smaasnakke med noen litt, kanskje med andre som trener alene (som de fleste gjoer), og du kan jo alltids si at du er ny i byen, at du ikke kjenner saa mange (det gjoer ikke noe og si det!), og at du leter etter noe (f.eks. en butikk, en kafe etc)... hvis du begynner og smaasnakke med noen om tregning, vaeret, whatever, saa faar du sikkert etterhvert bedre kontakt med dem, og du kan godt finne gode venner paa den maaten! I norge saa kan vel folk vaere litt redde for og bli kjent med nye mennesker, men du ser det ganske fort paa dem, hvem som er interesserte i og bli kjent med folk eller ei.

Men bor du i oslo, kan du vaere hundre prosent sikker paa at du finner venner. Leier du leilighet? En annen maate og treffe mennesker paa er jo og flytte i kollektiv, om det saa kun er de foerste mnd. Vet ikke om det er noe for deg, eller hvordan situasjonen din er, men kjenner folk som gjoer det paa den maaten naar de drar til et nytt sted..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har utvidet kontaktnettet mitt via Nettby.

Der er jeg inne på ulike diskusjonsgrupper og blir da kjent med folk. Av og til arrangeres det treff rundt om i landet. Hadde jeg ønsket så hadde jeg nok kunne fått gode venner fra samme byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...