Gå til innhold

vurderer å bli dagmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Jeg vurderer å starte som dagmamma,men lurer på hvor mange barn det er lov å passe. har ei lita e selv på 1 år. hvis jeg eks hadde passet 2 barn på 2 år fult og en på 1 år 3 dager i uken. kunne jeg passet 2 stykk på over 4 år da eller blir det for mange barn på en voksen.Har søkt rundt hele på nettet men finner kun skatte regler og slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor mange som er lov, men jeg vil ikke si det er "forsvalig" å være alene med:

2 1-åringer

2 2-åringer

2 4-åringer

Har du sjekket ut disse sidene: www.registrertdagmamma.no ?

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

har verdt inne å sett finner ingen ting.Må bare legge til at alle ikke er der fra 7 til 4. noen kommer innimellom ni og 11 og noen blir hentet kl 14.Har stor lekeplass i hagen som er inngjerdet. men som sagt spør her fordi jeg er usikker på om det er forsvarlig. Ønsker jo å være en god dagmamma,ellers hadde jeg bare gjordt det å ikke brydd meg liksom.

Skrevet

Kan jo sammenligne det med en familiebarnehage da, som jo oftest består av en voksen som passer barna alene.

Der er reglene 1 voksen på 5 barn over 3 år.

Når barna er under 3 år skal antall barn reduseres.

De fleste familiebarnehagene tar da 4 barn under 3 år.

Dette kan du jo ha som pekepinn...

Dersom barna på noe tidspunkt er der alle sammen samtidig, så vil jeg ikke si det er forsvarlig med 6 barn alene.

Skrevet

Jeg ville nok startet familiebarnehage med tilnkytning til kommunen var jeg deg, da kommer du med under barnehageopptaket i kommunen, har en trygghet med å være tilknyttet en ring, tilsyn etc.

Men alle vil jo ikke det da - men uansett - ta kontakt med kommunen din så hjelper de deg sikkert med å få deg registrert etc. jeg synes det er supert at noen vil være hvite barnepassere så lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...