Gjest Gjest_mia_* Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg vurderer å starte som dagmamma,men lurer på hvor mange barn det er lov å passe. har ei lita e selv på 1 år. hvis jeg eks hadde passet 2 barn på 2 år fult og en på 1 år 3 dager i uken. kunne jeg passet 2 stykk på over 4 år da eller blir det for mange barn på en voksen.Har søkt rundt hele på nettet men finner kun skatte regler og slikt.
Chiquita Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Vet ikke hvor mange som er lov, men jeg vil ikke si det er "forsvalig" å være alene med: 2 1-åringer 2 2-åringer 2 4-åringer Har du sjekket ut disse sidene: www.registrertdagmamma.no ?
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 har verdt inne å sett finner ingen ting.Må bare legge til at alle ikke er der fra 7 til 4. noen kommer innimellom ni og 11 og noen blir hentet kl 14.Har stor lekeplass i hagen som er inngjerdet. men som sagt spør her fordi jeg er usikker på om det er forsvarlig. Ønsker jo å være en god dagmamma,ellers hadde jeg bare gjordt det å ikke brydd meg liksom.
Chiquita Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Kan jo sammenligne det med en familiebarnehage da, som jo oftest består av en voksen som passer barna alene. Der er reglene 1 voksen på 5 barn over 3 år. Når barna er under 3 år skal antall barn reduseres. De fleste familiebarnehagene tar da 4 barn under 3 år. Dette kan du jo ha som pekepinn... Dersom barna på noe tidspunkt er der alle sammen samtidig, så vil jeg ikke si det er forsvarlig med 6 barn alene.
Tusenfryd Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ville nok startet familiebarnehage med tilnkytning til kommunen var jeg deg, da kommer du med under barnehageopptaket i kommunen, har en trygghet med å være tilknyttet en ring, tilsyn etc. Men alle vil jo ikke det da - men uansett - ta kontakt med kommunen din så hjelper de deg sikkert med å få deg registrert etc. jeg synes det er supert at noen vil være hvite barnepassere så lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå