Gå til innhold

Forlovelsesringer

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg får også fnatt av ringer på fingrene mine.

Blir kanskje litt problematisk den dagen jeg eventuelt blir forlova.

Hehe... ja, det kan nok bli litt kinkig. Kanskje gå med ringen i et kjede rundt halsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hehe... ja, det kan nok bli litt kinkig. Kanskje gå med ringen i et kjede rundt halsen?

Sammen med dagboknøkkelen kanskje?

Haha, litt fjortis. Det var jo ekkelt med BH i begynnelsen også, man venner seg vel til det meste. :)

Skrevet (endret)

Fjortis med ringen i kjede? Da er jeg fjortis hver gang jeg er på jobb..... Men heller det enn å jobbe med ringene på hendene. Både for min egen og pasientenes del.

Endret av Wildy
Skrevet

Tror nok heller det var det å ha dagboknøkkelen i kjedet som var fjortis. :fnise:

Jeg hater også ringer, smykker og alt sånnt, men det er en vanesak, til slutt blir ringen en del av meg og jeg blir vant med det. Siden den er viktig for meg er jeg ville til å gå gjennom "innkjøringen", men ikke med andre ting, orker ikke bruke klokke feks.

Skrevet

Jeg syns det blir fjortis å gå med gifteringen i et kjede rundt halsen. Da hadde jeg heller latt den ligge om jeg ikke kunne bruke den pga jobb, men folk er forskjellige.

Skrevet

Hvorfor er det fjortis? For mange er det jo en av de gjenstandene med høyest affeksjonsverdi.

Skrevet

Hmm, blir jo litt off topic dette da men..

Når jeg blir forlovet vil jeg absolutt ha ringen i kjede dersom jeg ikke kan bruke den på fingeren. For meg blir ringen veldig viktig, og jeg ville nok følt det som å gå uten truse, dersom jeg ikke hadde den på meg!

Men dette varierer jo fra person til person. :)

Mange kan jo f.eks ikke bruke ringen i graviditeten, pga vann i kroppen og hovne fingrer, da ville jeg absolutt hatt den i et kjede til jeg fikk den på meg igjen, enn å gå uten! Men det er meg... Skjønner ikke hva som er fjortis med at man vil ha på seg noe så betydningsfult og flott?

Skrevet (endret)

Samboeren min gikk ned på kne og fridde med en nyyyydelig diamantring i hvitt gull. Det er min "frierring". Etterpå fikk vi designet og laget forlovelsesringene våre, som begge er i hvitt gull, men min er smalere med en diamant. :hjerte:

Vi skal levere inn ringene våre før vielsen, få dem pusset opp, sette inn en ny dato i tillegg og jeg får en ekstra diamant i min :) Vi skal også sette på oss ringene på nytt i kirken. Forloveren passer på ringene fram til vielsen.

Han bærer sin i kjede rundt halsen når han er på jobb, pga klemfare. Og jeg bærer ringen på søsteruret mitt når jeg er på jobb, noe annet e uaktuellt. Vi klarer begge helt fint å være uten ring på fingeren i de åtte timene arbeidsdagen varer. Blir ikke mindre forlovet av den grunn ;)

Da er vi vel kanskje fjortis begge to da.. :fnise:

Endret av Lille Ballerina
Skrevet
Hvorfor er det fjortis? For mange er det jo en av de gjenstandene med høyest affeksjonsverdi.

Det som blir feil for meg, kan fint være riktig for andre. :)

Jeg klarer ikke å forklare det men noe mer fornuftig enn at JEG syns det er fjortis.

Gjest Elize
Skrevet
Vi har også ringer begge to :)

Det har vi også. Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer å.

Skrevet

Sambo fridde med en nydelig diamantring! :) Vi har kjøpt gifteringene allerede (men ikke fått dem enda), og planen er at sambo skal gå med sin giftering, mens jeg skal ha diamantringen min fram til vi gifter oss :) synes det er en fin løsning :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Tror folk velger det helt selv :)

For meg er det ikke unaturlig at bare dama har ring, heller er det ikke unaturlig at begge har ring.

Vi bare giftet oss, vi var aldri forlovet. Vi pratet om det, og da skulle han ha fridd og gitt meg en ring. Han skulle da ikke ha hatt forlovelse ring.

Men nå har han et yrke der han ikke kan/vil bruke ring på fingeren når han er på arbeid. (en mann mista fingeren for noen år siden pga gifteringen sin, dermed vil ikke mannen min oppleve det samme)

Vi så dermed ikke noen grunn til å bruke penger på forlovelse ring til han, men jeg ville ha, men pga. liten penger rett før vi giftet oss, så ble det bare til at vi kjøpte gifteringer, som vi ikke brukte før vi ble viet!

Gjest Gjest
Skrevet
Vi bare giftet oss, vi var aldri forlovet.

Da må dere har giftet dere samme dag som dere bestemte dere for å gifte dere. Og siden man ikke får prøvingsattest på dagen, så antar jeg at dere må ha vært forlovet i minst et par uker ;)

Skrevet

Vi har samme ringer til både forlovelse og gifteringer.

De er av titan, min har en diamant. Når vi har giftet oss skal vi gravere inni dem.

Jeg er heller ikke vant med å gå med ringer og annet stesj, så derfor passer det utmerket med titan.

Det er lett og er ikke for pyntet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...