Gå til innhold

Hunden er sjalu

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet

Har et STORT problem.

Vi giftet oss for snart ett år siden, han har en hund (tispe) som aldri har likt meg så godt. Hun er helt grei når vi er alene, men blir veldig sjalu når jeg og mannen min er sammen.

Jeg er rett og slett redd for henne. Hun knurrer og glefser etter meg rett som det er. Synes dette er veldig ubehaglig. Mannen min setter henne på plass når hun gjør noe hun ikke skal, men det har ikke gidd så store resultater.

Vi planlegger nå å få bare ettervært, og dette bekymrer meg veldig. Hva med hvis hun er like sjalu på barnet??

Vi har kranglet over at jeg vil at han skal gi henne bort, noe han ikke har lyst til.

Hunden er sjalu på andre også, hvis de får for mye oppmerksomhet fra min mann. Men hun har aldri glefset etter andre en meg.

Kan noe gjøres med denne situasjonen. Eller er det uansvarlig å få en unge med en sånn hund i huset.

Fortvilet!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Har et STORT problem.

Vi giftet oss for snart ett år siden, han har en hund (tispe) som aldri har likt meg så godt. Hun er helt grei når vi er alene, men blir veldig sjalu når jeg og mannen min er sammen.

Jeg er rett og slett redd for henne. Hun knurrer og glefser etter meg rett som det er. Synes dette er veldig ubehaglig. Mannen min setter henne på plass når hun gjør noe hun ikke skal, men det har ikke gidd så store resultater.

Vi planlegger nå å få bare ettervært, og dette bekymrer meg veldig. Hva med hvis hun er like sjalu på barnet??

Vi har kranglet over at jeg vil at han skal gi henne bort, noe han ikke har lyst til.

Hunden er sjalu på andre også, hvis de får for mye oppmerksomhet fra min mann. Men hun har aldri glefset etter andre en meg.

Kan noe gjøres med denne situasjonen. Eller er det uansvarlig å få en unge med en sånn hund i huset.

Fortvilet!!!

Har du prøvd å bli venn med henne? Gi henne noe godt å spise,o.lign.? Ofte er det ikke så mye som skal til.Det finnes mange eksperter på hundeadferd.Jeg ville kontaktet en slik.Det er nok flere som har hatt dette problemet.

Skrevet

hunden min var sjalu på kjæresten min, og da hadde vi vært sammen i 5 mnd allerede...

han knurret og pressa seg mellom oss når kjæresten min prøvde å holde rundt meg, men vi fikset det vel med å la kjæresten min bli med på turer, og sa nei og satte hunden ned på gulvet, og heller overså hunden når vi satt sammen og holdt rundt hverandre, og kjæresten min ga hunden min også godis når han kom inn døra hjemme...

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet

Jo da har prøvd alt sammen. Hun er helt grei å ha med å gjøre nårdet bare er meg og henne. Lydig er hun også og kosete. Men når mannen er hjemme så er hun veldig sjalu.

Jeg kan godt kose med henne og leke når mannen min er hjemme. Men når han vier meg oppmerksomhet så reagerer hun. Hun er en litt vanskelig hund. Ikke så glad i fremmede osv. Men jeg har kjent mannen min i 5 år vi var sammboere i ca 1 år før vi giftet oss, så jeg har bodd med hunden i over 2 år nå.

Hun har faktisk blitt være den siste tiden. Før pleide hun å ligge i gangen å sove foran soveromms døren vår. Nå må vi plassere henne i stuen. For hun kan finne på å knurre når jeg skal inn på soverommet. Synes dette er veldig ubehagelig.

Skrevet

Som en sa lenger oppe her, skaff proffesjonell hjelp. Mye bedre hjelp enn det vi kan gi deg her.

Skrevet

Stemmer i med de andre; Oppsøk en som har peiling på hundeadferd. Det er vanskelig for oss å komme med råd via internet, og uten å ha sett hunden. Jeg tror det beste du og mannen din kan gjøre i denne situasjonen er å kontakte en med mye erfaring med unormal/vanskelig adferd på hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...