Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal
Skrevet

For ca 6 måneder siden tok jeg lappen. Ca en måned før oppkjøring flyttet jeg, og ga beskjed om dette til kjøreskolen. Fikk deretter regningene sendt til den nye adressen min, MEN nå viser det seg at noen av regningen sendte de til den gamle adressen min og de kom derfor ikke frem. Jeg mottok regninger til den nye adressen både før og etter disse skulle ha vært sendt.

For noen dager siden ringte de og må ha den nye adressen min (igjen..), for å sende regninger på tilsammen nesten 4000 kr. Noen dager etter ringer de og spør om jeg ikke snart skal betale..

Kan de kreve at jeg betaler regninger de ikke har sendt til rett adresse sånn på dagen? Synes det er veldig rart de ikke har klart og sende til rett adresse..

4000 er ganske mye penger om man bare skal punge ut. Jeg burde sikkert holdt litt bedre styr på om jeg fikk alle regningene, men innbillte meg at det var deres jobb og holde styr på dette :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke hva du har krav på, men jeg opplevde noe liknende (dvs at det var rot fra regning-senders side og de hadde sendt noen regninger feil innimellom) nylig - og jeg tror faktisk ikke det hadde vært noe problem å få delt opp regningen, selv om de hadde satt vanlig forfallsdato. Men det var en privat bedrift, da Lånekassa gjorde noe liknende måtte jeg betale gebyr og hele greia (det står da også i avtalen man har med Lånekassa at en selv er ansvarlig for å betale i tide uansett om en får regning eller ei - såvidt jeg vet har man ikke lik avtale med andre bedrifter?).

Uansett; jeg synes at så lenge kjøreskolen har rotet bør de også kunne ha forståelse for at denne regningen kommer litt overraskende på deg. Men det er viktig at du henvender deg til dem før betalingsfristen går ut og ber om utsettelse eller å få delt opp betalingen, du må ikke bare vente med å betale.

Skrevet

Jeg ville ringt de og forklart situasjonen. Spurt om det var noen mulighet for å få delt opp beløpet litt.

Gjest Imsdal
Skrevet

Takk for svar :)

Skal prøve å få tak i dem senere idag. Blir bare så irritert når de roter så!! Har liksom ikke satt av 4000 kr ekstra i tilfelle kjøreskolen skal rote med regningene sine ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du har mottatt regninger til ny-adressen både før og etter at regninger ble sendt til gamle-adressen, har du dokumentasjon på at det er de som har rotet, og ikke du (det er mange som sniker seg unna regninger ved å oppgi feil adresse, derfor kan regninger gå helt til inkasso i slike tilfeller). Har du meldt flytting til Folkeregisteret? Og Posten?

Gjest Imsdal
Skrevet

Ja, jeg har alle regningene de har sendt, samt de kjøreskolen har rotet med (og der står den gamle adressen min..)

Fikk snakket med dem, har fått betalt mesteparten før jeg snakket med dem, så skal jeg ta resten senere. Sure penger, var så glad for at jeg endelig var ferdig med alle kjøreskoleregningene...

Skrevet
Blir bare så irritert når de roter så!! Har liksom ikke satt av 4000 kr ekstra i tilfelle kjøreskolen skal rote med regningene sine ;)

Det var uansett 4000 kr du visste det ville komme krav om?

Gjest Imsdal
Skrevet

Har som sagt ikke holdt noen oversikt over at jeg har fått alle regningene jeg skal få, og når det har gått over 6 måneder så hadde jeg vel egentlig forventa at jeg var ferdig med de :)

Regnet med at kjøreskolen hadde såpass kontroll!

Gjest Gjest
Skrevet
For ca 6 måneder siden tok jeg lappen. Ca en måned før oppkjøring flyttet jeg, og ga beskjed om dette til kjøreskolen. Fikk deretter regningene sendt til den nye adressen min, MEN nå viser det seg at noen av regningen sendte de til den gamle adressen min og de kom derfor ikke frem. Jeg mottok regninger til den nye adressen både før og etter disse skulle ha vært sendt.

For noen dager siden ringte de og må ha den nye adressen min (igjen..), for å sende regninger på tilsammen nesten 4000 kr. Noen dager etter ringer de og spør om jeg ikke snart skal betale..

Kan de kreve at jeg betaler regninger de ikke har sendt til rett adresse sånn på dagen? Synes det er veldig rart de ikke har klart og sende til rett adresse..

4000 er ganske mye penger om man bare skal punge ut. Jeg burde sikkert holdt litt bedre styr på om jeg fikk alle regningene, men innbillte meg at det var deres jobb og holde styr på dette :sjenert:

Når man tar lappen, så vet man hva det koster. man har de pengene? man kan da ikke skylde på at regninger ikke kommer. man vet jo at man ikke har bet?

Du kunne jo ringt....du vet jo at du sitter med penger som skulle vert bet inn?

regner med at du betaler over nett også, og at du allerede hadde bet inn penger før dette. Det var jo i så tilfelle bare å gå inn på nettbanken å betale. Om du ikke har nettbank, så var det bare en tlf til.

utrolig at folk spør om de kan kreve noe som helst pga av rot med regninger.

Det vil si det samme som om jeg ikke fikk strømregning av en eller annen grunn, så blåser jeg i det og tror jeg slipper å betale.

Skrevet

Bra at det ordnet seg :)

Til dere som er så negative her: Det går faktisk an for de fleste å glemme bort en regning eller to - det er vel ikke sånt man går og tenker på hele tiden! Man trenger ikke være nedlatende bare fordi noen har glemt bort noen regninger som attpåtil ble sendt til feil adresse. Man har da nok av regninger og andre ting å holde styr på i hverdagen, alle kan gjøre en feil (kjøreskolen også) og trådstarter viste jo vilje til å ordne opp så jeg skjønner ikke holdningen deres.

Gjest Imsdal
Skrevet
Når man tar lappen, så vet man hva det koster. man har de pengene? man kan da ikke skylde på at regninger ikke kommer. man vet jo at man ikke har bet?

Du kunne jo ringt....du vet jo at du sitter med penger som skulle vert bet inn?

regner med at du betaler over nett også, og at du allerede hadde bet inn penger før dette. Det var jo i så tilfelle bare å gå inn på nettbanken å betale. Om du ikke har nettbank, så var det bare en tlf til.

utrolig at folk spør om de kan kreve noe som helst pga av rot med regninger.

Det vil si det samme som om jeg ikke fikk strømregning av en eller annen grunn, så blåser jeg i det og tror jeg slipper å betale.

Det er jo ikke som om jeg krever å slippe og betale, bare lurte på om de kunne kreve at jeg skal betale 4000 kr samme dagen som de oppdager at dette ikke er betalt. Har ikke tenkt og snike meg unna, så slapp av ;)

Kan ikke akkurat si jeg føler at jeg må unnskylde og forklare meg overfor deg gjest :)

Bra at det ordnet seg :)

Til dere som er så negative her: Det går faktisk an for de fleste å glemme bort en regning eller to - det er vel ikke sånt man går og tenker på hele tiden! Man trenger ikke være nedlatende bare fordi noen har glemt bort noen regninger som attpåtil ble sendt til feil adresse. Man har da nok av regninger og andre ting å holde styr på i hverdagen, alle kan gjøre en feil (kjøreskolen også) og trådstarter viste jo vilje til å ordne opp så jeg skjønner ikke holdningen deres.

Helt enig :) Tok lappen over tid, og tenkte til slutt ikke så mye over om jeg fikk det jeg skulle. Jeg skal jo selvfølgelig betale regningene, mente jo ikke noe annet :)

Skrevet

Glemmer man bort en regning på 4000 kr, så har man ikke spesielt kontroll over økonomien.

Vær obs for framtiden.

Skrevet
Glemmer man bort en regning på 4000 kr, så har man ikke spesielt kontroll over økonomien.

Vær obs for framtiden.

Eller så er det mulig kjøreskolen har gjort en feil. Kjøreskolen min sendte meg regning på 3 kjøretimer jeg skulle få ettersom jeg normalt betalte før kjøretimen og kjørelærer ble innimellom nødt til å avbryte timene.

Tok grusomt lang tid før de i heletatt innrømte feilen sin. Irriterende når de nesten gikk til inkasso.

Skrevet

Men for å oppdage det AnnChristin, da må man nesten følge litt bedre med enn TS.

Gjest Gjest_Tantor_*
Skrevet

Helt enig! Enda godt noen kom inn i tråden og påpekte at ts må følge mer med. Kan jo ikke regne med at h*n gjør det etter denne episoden. Godt vi har noen våkne brukere her som kan passe på!!!!111en

Gjest Ny gjest
Skrevet

"Når man tar lappen, så vet man hva det koster. man har de pengene? man kan da ikke skylde på at regninger ikke kommer. man vet jo at man ikke har bet?"

Når man tar lappen, vet man at det kommer til å bli dyrt. Man har fått en prisliste, men vet ikke på forhånd hvor mange kjøretimer man trenger for eksempel. Så er man i gang med timene. Regninger kommer med jevne mellomrom, og blir betalt.

Selv har jeg betalt lappen for to av barna, og er snart i gang med det tredje. Selv om jeg mener jeg har økonomisk kontroll, så har jeg ikke kontrollsjekket noe, og opplevde nesten det samme like før en av dem skulle kjøre opp. Fikk plutselig en regning på nesten 6000 som måtte betales. Det var fordi alt hadde gått ganske fort på slutten rett før h-n kjørte opp, glattkjøring, langkjøring, kartkjøring mm.

Lappen er dyrt. Må regne med minst 20.000 med alt. Det betalte jeg for "englebarnet mitt" som kjørte opp i oktober. H-n kunne kjøre og hadde øvelseskjørt masse, hadde derfor bare det obligatoriske.

Skrevet
Helt enig! Enda godt noen kom inn i tråden og påpekte at ts må følge mer med. Kan jo ikke regne med at h*n gjør det etter denne episoden. Godt vi har noen våkne brukere her som kan passe på!!!!111en

:ler: Ja det er nok fler av oss som kunne trenge ei vaktbikkje!

Skrevet

Beklager, men det er slik at dette skulle du hatt styr på selv, ikke belage deg på at andre har det.

Men ring og forhør deg om en liten betalingsplan du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...