Gå til innhold

Kasterering av hund

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg har en Patterdale terier som har en testikkel oppe i buken. På grunn av dette har jeg blitt rådet til å kasterer ham. Han er en grei hund, men reagerer en del på enkelte typer hunder. Jeg har ikke tro på kasterering som "oppdragelse", så det er ikke derfor jeg gjør det. Jeg er rett og slett redd for at han skal utvikle kreft i den testikkelen som ikke har kommet ned.

På den andre siden er jeg urolig for hva det vil gjøre med ham i etterkant, at jeg tar fra ham en del av ham, hvis dere skjønner.. . Noen som vil dele erfaringer? Jeg tenker eventuelt å bare operere ut den i bukes, dersom det er mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kastrert min hund.

Han er ikke blitt særlig mye forskjellig fra før, faktisk virker han mer glad nå. Han slipper å ha hormoner som raser rundt i kroppen uten å kunne gjøre noe med dem. Jeg hadde veldig dårlig samvittighet helt på begynnelsen, men nå ser jeg ikke noe galt med det.

Gjest Faerie
Skrevet

Vår hund var så full av hormoner at det gikk sterkt utover hans livskvalitet (vi bodde i generasjonsbolig med tilsammen tre hunder, en tispe, en voksen hann pluss han her). Etter samtale med veterinær fikk vi kastrert ham. Han ble en mye gladere hund som ble akseptert i flokken. Vi har aldri angret. Hunden vår har en lyte som gjorde ham uaktuell som avlshund, det gjorde saken enklere.

Skrevet

Vår hund er også kastrert. Og han har ikke vist noe tegn til forandring i det hele tatt. Han fikk kreft i den ene testikkelen, så den var nødt til å fjernes. Og vi lurer på om han hadde hatt det vondt i en liten stund før vi fikk fjernet de. For han virket så veldig glad i etterkant.

Jeg tror ikke du skal tenke på det som at du tar noe vekk av han. For det vil garantert ikke hunden din tenke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...