Bex Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Hei Litt usikker på hvor jeg skal poste denne tråden, men tenkte at prisbevisste KG-brukere er innom her. Jeg har levert ganske mange filmer til fremkalling (ja, jeg vet jeg er gammeldags som ikke har digitalkamera...) Leverte hos FotoKnudsen, da disse fikk god omtale her inne. Det blir ganske dyrt, og damen i butikken sa at jeg ikke trengte å betale for de kopiene jeg ikke ønsker. Så til spørsmålet: Jeg skal hente dem i morgen. Er det sånn at bildene må være skikkelig dårlige for at du skal slippe å betale for dem, eller holder det å bare si at "disse vil jeg ikke ha", og så tar de dem tilbake uten mer om og men. Huff, håpløst formulert, men håper dere forstår problemet!
LukaFrost Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg synes man skal betale for alle bildene såfremt de ikke er direkte ødelagte under fremkalling. Hvis du har tatt et bilde som har blitt uskarpt ( fx hvis kameraet har vært ustøtt) synes jeg du skal betale for det bildet. På den andre siden kan det diskuteres hvorvidt forretningen burde ha laget en papirkopi av det bildet.
Mischa Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 ^ Når Fotoknudsen tilbyr seg å la deg returnere bildene du ikke liker og reklamerer for det så ser jeg ikke noen grunn til at man ikke skal benytte seg av denne muligheten? Jeg har gjort det. Jeg sjekket bildene mens jeg var der og leverte tilbake de dårlige OG de jeg ikke følte for å beholde.. Så ja det holder å si 'disse vil jeg ikke ha'..
Bex Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2008 Mischa, det er jo egentlig sånn jeg tenker også. Når de bruker det som salgsargument for å få meg til å fremkalle der, synes jeg jo de bør akseptere å få litt tilbake. Men om de som jobber der har fått beskjed om å være litt vanskelige, synes jeg også det blir vanskelig... Men du ga meg mot til å tørre! Tror nemlig det er endel varierende kvalitet på fotografene som har knipset...
eximus Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Jeg mener også at når de reklamerer med at man ikke trenger betale for de man ikke vil ha, så skal man ta dem på ordet og sortere ut de en ikke liker. Jeg fremkalte bilder fra et undervanskamera i fjor i en lokal fotobutikk, og der gjaldt det samme som hos Foto Knudsen. Det var mange dårlige bilder tatt under vann, så jeg tror kanskje jeg betalte for ti-femten. Det var ingen sure miner.
Bex Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 Var villedende markedsføring... Da jeg kom for å hente de, hevdet fyren bak disken at nei det hadde ikke han hørt om! Er jo bare ca 20 bilder jeg evt ville returnert, så det er jo ikke den aller største summen, men surt er det! I tillegg tok de en annen pris enn jeg ble fortalt ved levering. Så KG-ere. Ikke stol på det de sier hos FotoKnudsen på Oslo City når du skal fremkalle bilder... Bildene ble fine, men det ble dyrere enn forventet...
Mischa Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 ^ Så kjipt .. Det er riktignok noen år siden jeg gjorde det, mulig de har sluttet med denne ordningen. Kanskje det har noe med at digitale kameraer er blitt så utbredt at man selv har muligheten til å slette bilder man ikke vil ha før man skal fremkalle de. Da jeg gjorde det hadde jeg jo et sånn vanlig "gammeldags" kamera og engangskamera..
Gjest StockDama Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Var villedende markedsføring... Da jeg kom for å hente de, hevdet fyren bak disken at nei det hadde ikke han hørt om! Er jo bare ca 20 bilder jeg evt ville returnert, så det er jo ikke den aller største summen, men surt er det! I tillegg tok de en annen pris enn jeg ble fortalt ved levering. Så KG-ere. Ikke stol på det de sier hos FotoKnudsen på Oslo City når du skal fremkalle bilder... Bildene ble fine, men det ble dyrere enn forventet... Hva i allverden? De kan da ikke ta mer betalt enn prisen du har blitt informert om? Hvordan klarte de å gjøre det dyrere?
Bex Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Fikk et beløp det skulle koste per film, men når jeg hentet, hadde de en pris for fremkalling og en for kopiering! Og er jo ikke så lett å bevise hva noen sa til meg i forrige uke... Burde kanskje fått tilbudet skriftlig, men det er jo ikke noe man gjør! Håpløst! Men får bare glemme det, og kose meg med bildene (og la vær og gå dit igjen...) PS. Dette var gammeldags fremkalling, så hadde ingen ide om hvordan bildene var. Siden de var dobbelt så dyre som konkurrenten, lot jeg det at jeg kunne levere inn igjen veie ganske tungt. Endret 7. mars 2008 av Bex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå