Gjest Gjest_meg_* Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 hva syns dere om en aldersforskjell som dette? han har vært gift, har to små. hun har kun hatt ett langvarig forhold på fire år. begge er unge til sinns, men voknse mennesker. hva tenker du om dette? hva om det var noen nær deg? er det for stor forskjell på disse menneskene?
NovaFlare Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er 22 og min forlovede er 50, vi har vært sammen i 6 år. Så jeg synes ikke den aldersforskjellen du nevner er særlig stor, nei Ingen har noe med det, så jeg skjønner ikke problemet. Er det et problem for DEG? Og isåfall hvorfor? "er det for stor forskjell på disse menneskene?" Selvsagt ikke, da hadde de vel ikke vært sammen! Hvor stor aldersforskjell som er for mye, er helt individuelt, og fullstendig opp til de som er i forholdet, så lenge personene er over seksuell lavalder!
la Flaca Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Hm. Pussig at aldersforskjellen er akkurat den samme som i den andre tråden om temaet, bare fremskjøvet 3 år.
eximus Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Det er ikke bare aldersforskjellen jeg synes er stor, men også erfaringsmessig er det et stort sprik. I utgangspunktet tror jeg så stor forskjell gir bare vanskeligheter, men selvsagt må det bli opp til hver enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er 24, hadde aldri vaert i et forhold som varte mer enn ett aar, foer jeg traff samboeren min som var 9 aar eldre enn meg. Han har vaert gift og har en soenn paa 6 aar. Han har mye mer erfaring enn meg, naar det kommer til ganske mye, men jeg har det helt fantastisk med ham, og setter stor pris paa at han har saapass mer erfaring enn meg. Han er mer innstilt paa et serioest forhold, og har ogsaa laert seg hva som er viktig i livet, og hva han vil. Han er ikke som guttene paa min egen alder som kun er ute etter festing etc (ikke alle da..).. Maa vel legge til at han er ganske ung i sinnet, og liker de samme tingene som meg. Vi merker ikke noe til aldersforskjellen saann sett.. Mitt problem er at jeg har litt komplekser for det... Mer foer enn naa, men jeg har til og med lyvd til foreldrene mine, har sagt han er 3 aar yngre enn det han er. Herregud, jeg burde vel ikke trenge og skjule noe saant, men da jeg fortalte det (da jeg var kun 21) var jeg flau og lyvde.. Uff.. har fremdeles ikke sagt noe til dem. Skal jeg gaa naa og si: Ah, forresten, han blir 33 aar i aar.. Og de tror at i aar fyller han 30. Jeg vet jeg burde si sannheten, men forholdet mitt med foreldrene mine er ikke akkurat det beste, kan aldri vaere meg selv, og i tillegg hvis jeg kommer med at jeg har lyvd, blir de vel ikke akkurat kjempe-happy. Oi jeg gjorde nesten om dette til et annet innlegg, og til MITT innlegg. Var ikke meninga!
Gjest Ro Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Hei, Personlig syns jeg det for stor aldersforskjell siden jenta er så ung. Hadde hun vært 30 og han 46 hadde jeg ikke reagert på det. Man utvikler seg veldig fra man er 20-30. Så ja, jeg syns denne aldersforskjellen er for stor siden jenta bare er 20 år.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Hei, Personlig syns jeg det for stor aldersforskjell siden jenta er så ung. Hadde hun vært 30 og han 46 hadde jeg ikke reagert på det. Man utvikler seg veldig fra man er 20-30. Så ja, jeg syns denne aldersforskjellen er for stor siden jenta bare er 20 år. Det tenkte jeg også. Når man er 20 har man faktisk nettopp kommet over tenårene. Men om de trives og har et godt forhold så har de det.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Hm. Pussig at aldersforskjellen er akkurat den samme som i den andre tråden om temaet, bare fremskjøvet 3 år. Hvilken tråd? Jeg mener aldersforskjeller ikke handler så mye om tall, men hvorvidt de begge er voksne eller ikke.
NovaFlare Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Jeg synes folk bryr seg med veldig mange rare ting. Så lenge de ikke er kriminelle eller skader noen, så skjønner jeg ikke at det er et tema engang. Blir like dumt som å diskutere; "synes dere det er feil at en gutt er kjæreste med en annen gutt?"... Pass deres egne saker Men, men, folk har vel for lite å gjøre, og i tillegg har folk vanskelig for å akseptere at andre finner kjærligheten, når de selv strever
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Det viktige er jo om de faktisk passer sammen. Så lenge den yngste ikke blir utnyttet er det ikke noe problem, og en 20-åring er definitivt gammel nok til å ta sine egne valg i en slik sammenheng. Kanskje går forholdet til helvete, men det er ikke noen andres business enn de involverte.
sommerglede Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er 22 og min forlovede er 50, vi har vært sammen i 6 år. Så jeg synes ikke den aldersforskjellen du nevner er særlig stor, nei oi... må bare spørre.. hva sa din familie om dette store aldershoppe? hos meg og mine kjære er det 11 års aldersforskjell. og gjett om jeg fikk mye pepper før vi flytta sammen.... og nå er vi gift og har 3 nydelige barn sammen...
NovaFlare Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Bare spør De første 3 årene ville ikke min mor hilse på ham engang, pga fordommer mot ham (naturligvis). Så etter 3 år innså hun vel at det var mer enn bare en gris, så hun inviterte oss på grillfest så hun fikk møtt ham. I det øyeblikket hun fikk hilst på ham, var all tvil blåst til side, hun ELSKET ham fra første stund. Ikke rart, han er jo en kjernekar Så nå er alt bra, og min kjære og jeg drar på middag og han kan gjerne dra alene uten meg. Min stefar liker han også svært godt, så han er godt mottatt! Nå sier hun at han er svigermors drøm og håper det varer for alltid :rødme: Vi har det suverent sammen og er et godt eksempel på at han ikke behøver å være en gammel gris, og at jeg ikke nødvendigvis må være ung og naiv Vi lever i et sunt forhold med likestilling, hvor vi begge lager middag, vasker klær og vasker opp. Jeg er ingen husmor og vil heller aldri bli det Og ja, vi har MASSE å snakke om, folkens, og ja, vi har felles venner Endret 6. mars 2008 av NovaFlare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå