Gå til innhold

Hvordan takle at 14-åringen mister sin far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk min sønn beskjed om at hans far er død.

Han kjente ikke sin far, og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram.

Han fikk nettopp kontakt med halvbroren sin forrige uke, og det var da han som ringte og fortalte det.

Det virker litt som om at NP er litt usikker på hva han skal føle, han sier hele tiden at R er mer lei seg enn han. Jeg får nesten inntrykk av at han føler at han ikke har rett til å sørge, pga at han ikke kjente far. Har prøvd å prate litt med NP, men han bare stenger seg inne.

Han har bestemt at vi skal i begravelsa. Og det synes jeg er bra.

Far er en av de som har dødd pga rødsprit. Fars livsstil er grunnen til at far og sønn ikke hadde kontakt. Jeg tror NP først og fremst sørger over at muligheten for at han noen gang skal bli kjent med far, er tatt fra han.

Ble litt rotete dette her, men har litt begrenset tankevirksomhet på denne tiden av døgnet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Leit å lese!

Hvor gammel er NP?

Når snakket han med faren sist?

Hvor gammel er halvbroren?

Hva har du som mor tidligere sagt til NP om hans far?

Vanskelig å svare på dine spørsmål før du eks. skriver om barnets alder og forhold til faren!

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Det med alderen leser jeg jo nå i overskriften, Sorry :sjenert:

Skrevet

Ja, jeg har prata med NP om far. NP har alltid kjent til hvem far er, og hvorfor de ikke har kontakt. Jeg har aldri snakka stygt om far til NP, men har heller ikke holdt livsstilen til far hemmelig.

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Klart det er ille at barnets far dør før han fikk bli kjent med han!

Ekstra ille er det jo om NP har villet bli kjent med han til tross for hans alkoholproblemer! Vet ikke om det er sånn det er, men om det er tilfelle må det føles ekstremt sårt for han at han ikke engang pratet med han!

Nå er det jo forsent men håper at NP fikk annledning til å møte faren uansett hva slags tilstand han var i dersom han ville det.

Kanskje halvbroren kan fortelle det positivet han har opplevd med dems fellespappa om han kjente han?

Skrevet

NP og far hadde litt kontakt fram til NP ble 5. Etter det har ikke far prøvd å ta kontakt. Jeg vet at far har prata med R om NP. R lovte at NP skulle få noen bilder, så han får noe etter far.

Jeg lurer litt på hvordan ting blir fremover. Om det blir rettsak mot Biltema etter at etterforskningen er over. Dette var noe NP spurte meg om. Han er en veldig våken og smart gutt, som følger mye med i media.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...