Gjest Bedratt mann Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er en mann som oppdaget at ekskona var hekta på mobiltelefon og webcamsex. Det var særlig unge gutter hun utveksla bilder og fantasier med. Dette skjedde for ca 4 år siden. Da jeg tok det opp med henne bedyret hun at det var bare en lek og ikke noe fare for ekteskapet. Jeg godtok ikke dette og hun ville da skilles. Da jeg skulle flytte ba hun om tilgivelse og sa hun skulle kutte ut. Jeg flytta hjem og hun fortsatte som før. Dette pågikk i ca tre år og i tillegg til aktiviteten på nett var hun også fysisk utro. Hun tråkka meg skikkelig ned og for litt over ett år siden gikk jeg fra henne. I sommer traff jeg en helt fantastisk kvinne. Vi flytta sammen i høst og har det veldig bra. Men det er et problem. Jeg klarer ikke helt å finne roen. Er på vakt hele tiden og livredd for å bli bedratt å løyet til og skvetter hvis hun får en melding på telefonen. Enkelte dager er det som om jeg får helt angst og bare venter at hun skal komme å si at det er slutt og har funnet en annen. I tillegg er selvtilliten veldig dårlig. Kan ikke helt tro at noen kan elske meg og at jeg har noe å gi andre. Hva skal jeg gjøre for å lege sårene som ekskona påførte meg. Jeg elsker virkelig henne jeg er sammen med nå, men er samtidig så redd for at det skal bli slutt at jeg av og til har lyst å gå fra henne.
Rosalind Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Kjære deg. Det er ikke uvanlig å bli urolig etter å ha opplevd noe sånt. En venninne av meg har hatt det på samme måte. Det viktigste er jo at din nye kjæreste og samboer kjenner til dine tidligere erfaringer, slik at hun kan være bevisst på situasjoner som kan fremskaffe uro. Har du fortalt henne? Det er ikke annet enn tid og nye (positive) erfaringer som skal til for å komme seg videre. Dersom din nye kjæreste er klar over fortiden din, tror jeg tiden kan bli kortere og frykten mindre. Det er ikke noe godt å ha det slik, og det er jo ingenting som skulle tilsi at din nye kjæreste er som din forrige? Du må for all del ikke la opplevelser med eks'en din påføre så stor skade på ditt nåværende og gode forhold at du ønsker å gå!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er en mann som oppdaget at ekskona var hekta på mobiltelefon og webcamsex. Det var særlig unge gutter hun utveksla bilder og fantasier med. Dette skjedde for ca 4 år siden. Da jeg tok det opp med henne bedyret hun at det var bare en lek og ikke noe fare for ekteskapet. Jeg godtok ikke dette og hun ville da skilles. Da jeg skulle flytte ba hun om tilgivelse og sa hun skulle kutte ut. Jeg flytta hjem og hun fortsatte som før. Dette pågikk i ca tre år og i tillegg til aktiviteten på nett var hun også fysisk utro. Hun tråkka meg skikkelig ned og for litt over ett år siden gikk jeg fra henne. I sommer traff jeg en helt fantastisk kvinne. Vi flytta sammen i høst og har det veldig bra. Men det er et problem. Jeg klarer ikke helt å finne roen. Er på vakt hele tiden og livredd for å bli bedratt å løyet til og skvetter hvis hun får en melding på telefonen. Enkelte dager er det som om jeg får helt angst og bare venter at hun skal komme å si at det er slutt og har funnet en annen. I tillegg er selvtilliten veldig dårlig. Kan ikke helt tro at noen kan elske meg og at jeg har noe å gi andre. Hva skal jeg gjøre for å lege sårene som ekskona påførte meg. Jeg elsker virkelig henne jeg er sammen med nå, men er samtidig så redd for at det skal bli slutt at jeg av og til har lyst å gå fra henne. Hei.Skjønner godt at det du har vert igjennom har såret deg dypt.Har du noen gang tenkt på å oppsøke en psykolog? Vet din nye kvinne hva du har opplevd?
Gjest Bedratt mann Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Kjære deg. Det er ikke uvanlig å bli urolig etter å ha opplevd noe sånt. En venninne av meg har hatt det på samme måte. Det viktigste er jo at din nye kjæreste og samboer kjenner til dine tidligere erfaringer, slik at hun kan være bevisst på situasjoner som kan fremskaffe uro. Har du fortalt henne? Det er ikke annet enn tid og nye (positive) erfaringer som skal til for å komme seg videre. Dersom din nye kjæreste er klar over fortiden din, tror jeg tiden kan bli kortere og frykten mindre. Det er ikke noe godt å ha det slik, og det er jo ingenting som skulle tilsi at din nye kjæreste er som din forrige? Du må for all del ikke la opplevelser med eks'en din påføre så stor skade på ditt nåværende og gode forhold at du ønsker å gå! Ja hun vet alt om fortida mi. Men jeg vil ikke at hun skal ta spesielle hensyn til meg. Vil at hun skal være seg selv, ha sine venner og kontakter, så får heller jeg lære meg å stole på henne. Men jeg har sagt til henne er at vi må være ærlig mot hverandre og at jeg vil bli veldig skuffa dersom jeg oppdager at hun lyver eller går bak ryggen på meg. Det som er pussig er at også hun ble bedratt av sin tidligere samboer. Men det ser ut for at det har vært lettere for henne å komme seg gjennom det. Kanskje fordi hun brøt temmelig fort da hun fant ut om samboerens sidesprang.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Ja hun vet alt om fortida mi. Men jeg vil ikke at hun skal ta spesielle hensyn til meg. Vil at hun skal være seg selv, ha sine venner og kontakter, så får heller jeg lære meg å stole på henne. Men jeg har sagt til henne er at vi må være ærlig mot hverandre og at jeg vil bli veldig skuffa dersom jeg oppdager at hun lyver eller går bak ryggen på meg. Det som er pussig er at også hun ble bedratt av sin tidligere samboer. Men det ser ut for at det har vært lettere for henne å komme seg gjennom det. Kanskje fordi hun brøt temmelig fort da hun fant ut om samboerens sidesprang.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Husk at ikke alle damer er utro. Det er lettest å henge seg opp i hvor mange som er utro, men undersøkelser fremhever DE som er utro. Sannheten er jo at det er minst likemange som IKKE er utro. Så, det gir deg fortsatt stor sjanse for at du har funnet en dame som aldri vil bedra deg. Men..Hvor gammel er du? Hvor gammel var din eks-kone, og hvor gamle var disse unge guttene hun drev å chattet med??
Rosalind Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Ja hun vet alt om fortida mi. Men jeg vil ikke at hun skal ta spesielle hensyn til meg. Vil at hun skal være seg selv, ha sine venner og kontakter, så får heller jeg lære meg å stole på henne. Men jeg har sagt til henne er at vi må være ærlig mot hverandre og at jeg vil bli veldig skuffa dersom jeg oppdager at hun lyver eller går bak ryggen på meg. Det som er pussig er at også hun ble bedratt av sin tidligere samboer. Men det ser ut for at det har vært lettere for henne å komme seg gjennom det. Kanskje fordi hun brøt temmelig fort da hun fant ut om samboerens sidesprang. Jeg forstår at du ikke vil hun skal ta spesielle hensyn til deg. Men hvor mye plager dette deg? Som sagt er det nok bare tid og nye opplevelser som kan bote på det som har vært. Jeg håper for deg!
Gjest Bedratt mann Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Husk at ikke alle damer er utro. Det er lettest å henge seg opp i hvor mange som er utro, men undersøkelser fremhever DE som er utro. Sannheten er jo at det er minst likemange som IKKE er utro. Så, det gir deg fortsatt stor sjanse for at du har funnet en dame som aldri vil bedra deg. Men..Hvor gammel er du? Hvor gammel var din eks-kone, og hvor gamle var disse unge guttene hun drev å chattet med?? Jeg er i midten av 40-årene. Eksen litt eldre. Guttene hun chattet med var fra 20 årene til midten av trettiårene. Vet at ikke alle er utro, men har man først blitt bedratt og kjent hvor vondt det er så får man en voldsom frykt for at det skal skje igjen. Det værste var alle løgnene og i etterkant finne ut at man var blitt utnytta.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er i midten av 40-årene. Eksen litt eldre. Guttene hun chattet med var fra 20 årene til midten av trettiårene. Vet at ikke alle er utro, men har man først blitt bedratt og kjent hvor vondt det er så får man en voldsom frykt for at det skal skje igjen. Det værste var alle løgnene og i etterkant finne ut at man var blitt utnytta. okey. Ikke bra det hun har gjort. Men hadde dere snakket sammen på forhånd slik at hun viste hvilken " grenser" dere hadde i forholdet? At chatting med annet kjønn ikke var tillatt og ble ansett som utroskap`? Men hun møtte vel disse her også i virkeligheten, stemte ikke det? Syntest du det var værre at hun hadde chattet med så mye yngre menn, enn om det var menn på egen alder? ( tenker da på om du følte deg "ikke god nok", og at hun ville ha noe mer ung og sexy noe?)
Gjest Bedratt mann Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 okey. Ikke bra det hun har gjort. Men hadde dere snakket sammen på forhånd slik at hun viste hvilken " grenser" dere hadde i forholdet? At chatting med annet kjønn ikke var tillatt og ble ansett som utroskap`? Men hun møtte vel disse her også i virkeligheten, stemte ikke det? Syntest du det var værre at hun hadde chattet med så mye yngre menn, enn om det var menn på egen alder? ( tenker da på om du følte deg "ikke god nok", og at hun ville ha noe mer ung og sexy noe?) Selvfølgelig hadde jeg ikke noe imot at hun hadde "normal" kontakt med folk på nettet. Men når det utviklet seg til utveksling av nakenbilder, stripping og onanering foran webcammen og i tillegg fysisk utroskap gikk hun langt over grensa. At det var unge gutter gjorde ikke saken hverken verre eller bedre, heller pateisk. Hvis hun tror noen av de unge guttene ville noe annet enn å stikke pikken i henne må hun gjerne tro det. Men jeg tror tiden alene har vært en ganske brutal oppvåkning for henne. Lurer også på om hun noen ganger har tenkt over at hun i det hun sender avgårde et nakenbilde av seg har mistet kontrollen over bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå