-hild Skrevet 4. mai 2003 #1 Skrevet 4. mai 2003 Jeg har et bed i hagen som er overgrodd med ugress - og som jeg tror egner seg til stenbedsplanter. Tittet over det på mitt lille korstog mot løvetann i dag- fant lupiner men lite annet som ikke kan kalles ugress. Bedet ligger på et solrikt sted, en liten skråning, og jeg vil gjerne ha noe lettstelt der - tenkte på stenbedsplanter (det er såpass grunt der at jeg tror det blir det beste) Men - først må ugresset vekk - er det beste å fjerne alt og kjøre på ny jord, eller kan jeg luke?? Hvilke planter kan jeg velge - og når kan de evt. plantes ut? Området er formet nesten som en trekant (videst på toppen), og dekker ca 10kvm.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. mai 2003 #2 Skrevet 4. mai 2003 Lettvint ; stauder Gå på hagesenteret, der står det på plantene hva som trives i slik jord. Finnes masse stauder som kan plantes nå ! Selv har jeg litt hardføre stauder som ikke blir så høye og som sprer seg voldsomt. Husker ikke navnet på noen andre enn strandnelliker ! Det er også lurt å variere blomstringstidspunktet på plantene du velger, da har du blomster fra april til oktober !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå