Gå til innhold

En fin tid.

Fremhevede innlegg

Gjest Ola Nordmann.
Skrevet

1600- og begynnelsen av 1700-tallet var en fin tid. Litt kaldt om vinteren men fine somre. Kvinner gikk i skjørt og kjole. Flagrende hår og bonderomanse. Var man sur, kunne man hoppe på hesten og ri til grensen. Der kunne man, gjennom ly av grantrær, plaffe ned en blågul stakkar og få utløp for dagens frustrasjon uten at noen ville stille spørsmål. Man kunne ri tilbake forbi flotte gårder med et rikt dyreliv og møte smil fra folk som knapt hadde smakt sukker. Syfilisinfiserte smil fantes nok, men ingen verden er perfekt heller da.

Det som trakk ned var jo selvfølgelig at den mindre siviliserte delen av landet langt mot nord fortsatt drev med brenning av jomfruer og gamle kjerringer. Men alt i alt en fin tid.

Jeg er lei miljømas som til syvende og sist viser seg å være utslag av planetenes eller galaksens bane. Eller mas om å bli så gammel som mulig uten at man avsjekker om man er lykkelig, bare gammel.

Har noen en fin liten tidsmaskin? En eller annen dings som ikke er laget på Claus Olsson? Noen som er våkne nå? Jeg vil aller helst dra med en gang.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var jo da fint på bildene. På virkeligheten betydde det så mye jobbing at vi kan nesten ikke forestille det. Det var ingen Påskeferie og Fellesferie. Jobben måtte gjøres. Utdanning kunne du kanskje få hvis du var en mann, noen ble prester hvis du hadde spesielt flaks.

Hvis du da ikke var utrolig rik og hadde tjenestepiker og muligheter, men få var det på den tiden.

snakk om å ødelegge idylliske drøm... :fnise:

Endret av mrs_bond
Gjest StockDama
Skrevet

jeg ville ha savnet det å kunne ha sex uten å få unger ut av det for mye. Jeg blir her =D

Gjest Ola Nordmann
Skrevet
Det var jo da fint på bildene. På virkeligheten betydde det så mye jobbing at vi kan nesten ikke forestille det. Det var ingen Påskeferie og Fellesferie. Jobben måtte gjøres. Utdanning kunne du kanskje få hvis du var en mann, noen ble prester hvis du hadde spesielt flaks.

Hvis du da ikke var utrolig rik og hadde tjenestepiker og muligheter, men få var det på den tiden.

snakk om å ødelegge idylliske drøm... :fnise:

Åhh.. alltid en partypooper. Hysj! Det er fiiint!

Skrevet
jeg ville ha savnet det å kunne ha sex uten å få unger ut av det for mye. Jeg blir her =D

:ler: Det finnes mange måter å ha sex på helt uten risik for graviditet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...