Gå til innhold

Jeg mistet besinnelsen og slo ham

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg sa en bemerkning som jeg ikke burde. han har temperament. han tok tak i meg og kastet meg mot veggen. skjellsordene haglet. jeg ble såret. som vanlig trekker jeg meg inn i meg selv. jeg vil gå ut. han sperrer døra. jeg prøver å skyve ham bort. han nekter. jeg skal høre på skjellsordene som hagler.

det gjør meg gal. jeg prøver å komme ut, orker ikke å høe mer. det nytter ikke. ingenting nytter. han er dobbelt så stor som meg. han rikker seg ikke.

jeg ser rødt. jeg klapper til ham. han gnistrer av sinne, han klapper tilbake, og hardt. det gnistrer for øynene mine, jeg faller. jeg gråter.

neste dag: jeg skal be om unnskyldning for oppførselen min. jeg ber om unnskyldning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, dette får jeg sikkert pepper for: om noen nekter deg muligheten til å "forsvare deg" ved å tre ut av situasjonen; holder deg igjen når du prøver å gå osv, har de jammen fortjent en ørefik. Jeg hadde gjort akkurat det samme og aldri i verden om jeg ville bedt om unnskyldning for det.

Skrevet (endret)
jeg sa en bemerkning som jeg ikke burde. han har temperament. han tok tak i meg og kastet meg mot veggen. skjellsordene haglet. jeg ble såret. som vanlig trekker jeg meg inn i meg selv. jeg vil gå ut. han sperrer døra. jeg prøver å skyve ham bort. han nekter. jeg skal høre på skjellsordene som hagler.

det gjør meg gal. jeg prøver å komme ut, orker ikke å høe mer. det nytter ikke. ingenting nytter. han er dobbelt så stor som meg. han rikker seg ikke.

jeg ser rødt. jeg klapper til ham. han gnistrer av sinne, han klapper tilbake, og hardt. det gnistrer for øynene mine, jeg faller. jeg gråter.

neste dag: jeg skal be om unnskyldning for oppførselen min. jeg ber om unnskyldning.

Jeg synes at han har et problem, og hvis han ikke løser dette må du tenke på deg selv. Dvs, tenke deg godt over - vil du være den kvinnen som blir kastet mot veggen hvis du skulle si ett feil ord? Hvordan vet du at det ikke blir verre? Hvis du skulle da kanskje si 2 bemerkninger? Hva neste gang?

Det at du forsvarte deg, har ikke så mye å si i den situasjonen, synes jeg. Eller er det ikke vold å kaste noen mot veggen? Ikke la dem gå og skrike på dem, skremme dem?

Jeg synes du må ta deg en tenkepause. Sånne ting er ikke å unnskylde med at 'han har jo temperament'.

Ed: rettet noen av skrivefeilene (det er sikkert flere ;))

Endret av mrs_bond
Skrevet

Enig med de øvrige kommentarene. Sender en klem.

Har du forsøkt å spørre om ikke han også vil be om unnskyldning?

Gjest Gjest
Skrevet

JA, det har gått for langt!

Kom dere til samlivsterapi, eller bryt opp før dere ødelegger hverandre.

Skrevet

I dette tilfellet forstår jeg at du slo, men det høres ikka ut som om dere har det helt bra i forholdet. Er du ikke redd for hvor langt det skal gå? Hvor det skal ende? Søk hjelp eller avslutt ... :sukk:

Skrevet

Du bør spørre deg selv om du orker et så turbulent forhold i lengden.

:klemmer:

La Guapa

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner igjen det du skriver, har opplevd nesten det samme selv (unntatt dytting og at han slår tilbake), og vet hvor vanskelig det er. Til spørsmålet ditt - ja, det har gått for langt når det er sånn man krangler. Det er selvsagt ikke greit at du slo - eller han slo, men hvis ikke kjæresten din skjønner at han skremmer og provoserer fram en spent og ekkel situasjon ved å dytte og "sperre deg inne", har dere et seriøst problem som ikke løser seg av seg selv. Enten må dere innse at dere må jobbe med dette, eller dere bør vurdere å gå fra hverandre for å ikke bryte hverandre ned.

Skrevet

Her er det kun en løsning. Løp fort som faan.

Ikke gidd å bruk tid og krefter på å "redd" han eller forholdet deres.

Gjest linda 74
Skrevet

Hei

Nei dere skal ikke gi hverandre ørefik, dere bør få snakket situasjonen igennem..

Skrevet
Helt ærlig, dette får jeg sikkert pepper for: om noen nekter deg muligheten til å "forsvare deg" ved å tre ut av situasjonen; holder deg igjen når du prøver å gå osv, har de jammen fortjent en ørefik. Jeg hadde gjort akkurat det samme og aldri i verden om jeg ville bedt om unnskyldning for det.

enig med denne..... skulle gjerne ha gitt han 2 ørefik :P

Skrevet

Hmmm...minner om x-en min. Sa jeg en bemerkning han ikke likte, så var det på hugget med en gang. Da sto han over meg og kjeftet meg huden full, og når jeg prøvde å gå derfra for å få en slutt på situasjonen, lot han meg ikke gjøre det.

Dette var en mann som gjentatte ganger presiserte at "jeg slår ikke damer, har aldri gjort det", men som samtidig dyttet meg, sperret veien eller holdt meg fast, kalte meg stygge ting og skrek til meg.

Vet du hva? Disse tingene er ikke det spor bedre enn om han hadde slått.

Han prøver vel å få deg så frustrert at han fremprovoserer at du utagerer, slik at han kan virke som "den snille" og det er DU som ber om unnskyldning, selv om han har mest skyld i det.

Typisk hersketeknikk.

Jo før du avslutter dette forholdet, jo bedre.

Skrevet

Det har uten tvil gått for langt når dere blir voldelige mot hverandre. Hadde min kjæreste gjort noe sånt mot meg, hadde jeg dratt fra han tvert. Tror jeg da. Er ikke den sterkeste sjelen, kan jo hende det blir noe helt annet når man er i situasjonen selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Bra at du slo ham. Ikke be om unnskyldning. Bare det at du vurderer å be om unnskyldning tyder på at du er manipulert av ham. Dette bør du komme deg ut av !

Gjest hubba
Skrevet

Rimelig typisk at de fleste i denne tråden gir ts uforbeholden støtte og anbefaler henne å gå fra mannen. Henns vold bagatelliseres, og han er et svin. Uten videre og uten forbehold.

Typisk kvinnfolk må jeg si...alltid offer og alltid uskyldig.

Gjest Bubba
Skrevet

Ser du noe i TS innlegg som vitner om at mannen IKKE er et svin, hubba?

Gjest Gjest
Skrevet
jeg sa en bemerkning som jeg ikke burde. han har temperament. (.....)

Du var frekk i kjeften. Han ble forbanna. Så nå er det hele hans skyld...??!!

Skrevet

Hehe. Spenstig å komme med uttalelser som 'typisk kvinnfolk' når dette er begrunnelsen... Å være frekk i kjeften berettiger ikke annet enn å være frekk i kjeften tilbake. Det er slik de fleste krangler. At noen er frekk i kjeften gir deg ikke lov til å bli fysisk mot vedkommende.

Skrevet

Åj, dette minner meg veldig om mitt forige forhold. Fysisk og psykisk vold, og det hele var alltid min feil (både i følge meg selv og han). Det må jo tære på, trekke deg ned i søla? Jeg var ikke lykkelig med han, selvom jeg trodde det. Jeg var eller ikke sterk nok til å gjøre det slutt, men det gikk lengre og lengre, fremtil han alltid gikk opp i strupen på meg når vi krangla om filleting. Han gjorde det slutt etter et halvt år med krangler nesten hver gang vi møttes (vi hadde 1 år først som ikkenoe av dette skjedde i), noe jeg er fryktelig glad for i dag, da jeg er mye lykkeligere og utadvendt selv om singel (noe jeg har vært i 2 år), det trodde jeg virkelig ikke når jeg var sammen med han.

Det jeg skal frem til er, tror du det kan utvikle seg videre, orker du alle skjeldsorda hele tiden, eller trekker det deg videre ned? Er du sikker på at du vil detta?

Gjest Gjest
Skrevet

hun skrev jo at hun sa unnskyld. NERD!!!! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...