Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Kan noen vere saa snill og hjelpe meg ... lurer paaom det er noen som vet om det er toll paa kler som bestilles i fra www.asos.com til norge... ?? har noen bestilt kler derfra?

De har sinnsykt mye kult her inne og det billig au i norske kr...

plz plz vist noen vet noe om det ver saa snill og svar... ps vist det er toll .. hvor mye % ... La oss si f.eks vist man bestiller kler for 2000 kr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må betale toll for de ja. Jeg betalte 196kr i toll sist jeg handlet over nettet. Da gjorde Posten jobben med fortolling. Gjør du det selv sparer du en hundrings, men jeg synes ikke det er verdt bryet.. Tror tollprisen avhenger av verdien på varen. Du kan lese litt om det her.

Husk for øvrig at Asos opererer med veldig høye fraktpriser!!!! Det blir fort MYE dyrere enn planlagt!

Endret av SweetS
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Takk til deg som svarte..:) men enda et smp som kansje er veldig dumt men jeg fatter faktisk ingen ting av disse toll greiene er det slik at jeg maa betale pluss 25% av den summen jeg bestiller som merverdiavgift pluss 10.7 prosent toll til tollvesenet forde det er kler?

hmm :sjenert: sjonner ingenting men er det noen der ute som kan kansje hjelpe meg litt nermere altsaa vist jeg bestiller kler til 3000 kr inkludert frakt derifra hvor mye ekstra saann ca maa jeg betale som toll osv ? og kan jeg ikke hente pakken normalt paa posten?

Skrevet
Hei

Takk til deg som svarte..:) men enda et smp som kansje er veldig dumt men jeg fatter faktisk ingen ting av disse toll greiene er det slik at jeg maa betale pluss 25% av den summen jeg bestiller som merverdiavgift pluss 10.7 prosent toll til tollvesenet forde det er kler?

hmm :sjenert: sjonner ingenting men er det noen der ute som kan kansje hjelpe meg litt nermere altsaa vist jeg bestiller kler til 3000 kr inkludert frakt derifra hvor mye ekstra saann ca maa jeg betale som toll osv ? og kan jeg ikke hente pakken normalt paa posten?

Trekk fra frakt og skriv inn prisen på varene her. Pluss frakta på etterpå så får du sluttsummen. Du må betale 25% av summen i mva ja. Det med 10.7% stemmer ikke ifølge mine kunnskaper. Den kalkulatoren jeg gav deg link til regner ihvertfall ut fra billigste tollpris, som er 196kr når Posten gjør det. Er ikke voldsomt god til å forklare ting her, så kan skjønne at du blir forvirra :)

Skrevet

I tillegg til m.v.a. er det toll på klær som ligger omtrent på det nivået. Les mer her.

• 8 måneder senere...
Skrevet
Du må betale toll for de ja. Jeg betalte 196kr i toll sist jeg handlet over nettet. Da gjorde Posten jobben med fortolling. Gjør du det selv sparer du en hundrings, men jeg synes ikke det er verdt bryet.. Tror tollprisen avhenger av verdien på varen. Du kan lese litt om det her.

Husk for øvrig at Asos opererer med veldig høye fraktpriser!!!! Det blir fort MYE dyrere enn planlagt!

hvordan er det man gjør det selv da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...