Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hei, dette hører kanskje ikke så godt inn under "Samliv og relasjoner", men likevel.. Jeg fikk idag et (vanvittig) tilbud på jobben: Dra til Paris i 2 år og jobbe på et veldig interessant prosjekt. Lønnen vil fordobles til ca 1.8 millioner/år, jeg vil få dekket leilighet i Paris (Paris !! en herlig by !!) sentrum, dvs veldig lukrativt samtidig som at byen bare er herlig. Poenget er.. jeg er single og snart 35 år og når jeg kommer tilbake vil jeg være 37 år. Jeg har lenge villet etablere meg og skaffe meg familie, men det har ikke skjedd. Begynner muligens å bli en smule desperat.. Muligens en årsak er at jeg er litt sjenert for damer og ikke akkurat noen storsjekker, bare snill og grei og har sånn halvveis draget på damene. Når jeg kommer tilbake og er 37 år vil jeg sannsynligvis ha enda mindre sjans til å skaffe meg dame (som fortsatt kan få barn) og frykten min er at jeg skal komme til å bli ungkar resten av livet og aldri få bli etablert med familie. Ser ikke akkurat høy sannsynlighet for å kunne treffe fransk dame og etablere meg med henne, og er ikke akkurat interessert i å være der for alltid heller. Sjenert øldrikkende nordmann i Frankrike har ikke veldig mye sjans der i gården. Så spørsmålet er kort og godt: Bør jeg dra ? Vil bli kjempeglad for innspill her. Skal svare imorgen.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Ta jobben og ring til meg - jeg kan godt være pendlekjæreste Jeg vet ikke, tenk om du ikke møter noen i Norge på to år heller, OG forspiller sjansen til denne jobben? Franskmenn er forskjellige, og Paris har vel også et stort internasjonalt miljø (jeg kjenner flere nordmenn som har jobbet der i perioder), så kan ikke se for meg at det skulle være så håpløst.
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Om det kun var frykten for aa ikke faa kjaereste hadde jeg helt klart dratt! Du kan like gjerne mote paa drommedama i Frankrike, mange nordmenn i utlandet! Saa dette hadde jeg egentlig ikke nolt med engang! :-)
Gjest Pax Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 37 år er ingen alder. Benytt sjansen. Kanskje møter du noen der også?
Lilleba Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Kjære deg! Du er fremdeles en ganske ung mann. Grip drømmesjansen med begge hender, fort, fort- før noen andre snapper den vekk fra deg! Du kan ikke planlegge kjærligheten. Den kommer når rette tiden er inne! Og jeg hører du sier det, men NOE er det jo med deg når du får en slik sjanse! Dessuten, tenk så utviklende for din personlighet å bo der nede i to år! Og jente liker en fransk touch, så du blir nok en meget attraktiv mann når du kommer tilbake. Bodd i Paris i to år-wow! Og barn kan du få i mange år ennå! Så ikke nøl, reis, reis ,reis!
Gjest Pax Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Dessuten er det mange kvinner som synes en feit lønn er attraktivt, så det vil også øke sjansene dine til å finne noen.
Gjest Tigress Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Reis mann, reis! Masse flotte franske damer, og ein mann på 37 år er då ingen gammel mann? Hut deg ut!
IloveNY Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 GRATULERER! Herregud det virker jo kjempespennende! Selvfølgelig skal du dra! Dette er den "once in a lifetime" hendelsen du alltid kommer til å angre på at du ikke tok! Kone og barn kan vente 2 år til uten at du trenger å stresse med det... Dessuten, ting har en tendens til å skje når man forandrer på sine omgivelser og miljø
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Du må reise! Du blir bare mer attraktiv for damer jo mer erfaring & lønn du har. Jeg ser ikke på 37 år som gammelt. Mange i den alderen kan få kjærester som er opptil 10 år yngre. Hva med meg? Jeg elsker Paris og snakker fransk og kan "vente på deg" til du kommer hjem? Og jeg vil gjerne ha barn snart... :rødme: venter spent...(jeg tuller ikke).
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Du må reise! Du blir bare mer attraktiv for damer jo mer erfaring & lønn du har. Jeg ser ikke på 37 år som gammelt. Mange i den alderen kan få kjærester som er opptil 10 år yngre. Hva med meg? Jeg elsker Paris og snakker fransk og kan "vente på deg" til du kommer hjem? Og jeg vil gjerne ha barn snart... :rødme: venter spent...(jeg tuller ikke). Tenk å bli forelsket på bakgrunn av to kriterier: alder og lønn! Muligens menn er enkle men enkelte kvinner er nå enda enklere... Vent hva sier jeg det er jo et ord for det, prostituerte!
Gjest TS Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Takk for ganske entydige råd ! He-he tar selvfølgelig gjerne en prat med hun bak 21:05-innlegget
Betsy Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 REIS, DIN HELDIGGRIS!!! Forstår ikke hva du nøler med en gang, potensielle partnere finnes overalt!
Sørlandsmamma Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Hadde ikke vært i tvil, reis!!! :D Du er ikke gammel når du kommer hjem, belive me! God tur
:-) anna Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Reis!! Skjønner godt at du ønsker deg en kjæreste. Men faktisk så tror jeg at en endring i livssituasjon kan føre til at man lettere finner noen også. Bare tenk på det: Å flytte til Paris vil innebære at du må hente frem sider av deg selv som du kanskje ikke bruker så mye i hverdagen. Du må være litt på offensiven for å bli kjent med folk. Du må være mer utadvendt og modigere enn du trenger å være ellers. Og det er ingenting som er så sjarmerende og attraktivt for en kvinne som utadvendte menn som gjør spennende ting med livet sitt. Gjennom å gjøre dette så får du jo vist frem akkurat de sidene ved deg selv. At du tør å ta utfordringer. At du ikke er en satt sofagris, men faktisk en dynamisk, internasjonal mann som tør å ta sjanser og som er open minded for resten av verden og spennende ting. Det høres kanskje dumt ut, men akkurat det å ta en slik sjanse kan være det som får deg til å "stand out in a crowd". Det som forteller en dame at "han der er det noe mer ved... han er et spennende menneske" Faktisk er dette en glimrende anledning til å treffe noen. Det finnes dessuten nordmenn i Frankrike. Og relativt mange nydelige franske jenter også, faktisk. (Hadde jeg vært mann så hadde jeg flytta umiddelbart, det er jo så mange vakre mennesker i Frankrike)
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Helt enig med alle andre her, reis! Å bli i norge fordi du muligens, kanskje skulle ha sjansen til å møte en kjæreste i løpet av de neste to årene er helt dødfødt. Hvis du prøver SÅ hardt skjer det omtrent garantert ikke likevel. Dessuten kan du når som helst møte den rette, norsk dame på internett, norsk dame i paris, fransk dame som vil flytte til norge, norsk dame mens du er på sommerferie i norge osv. Og finner du den rette i frankrike så skal du ikke se bort fra at du vil være villig til å bli der selv om det ikke føles sånn nå. Jeg vet om mange som er villig til å si fra seg en slik sjanse fordi man HAR en kjæreste, men å si den fra seg fordi du KANSKJE kan treffe noen kommer du til å angre på senere.
Gjest Hun fra 21:05 i går Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Tenk å bli forelsket på bakgrunn av to kriterier: alder og lønn! Muligens menn er enkle men enkelte kvinner er nå enda enklere... Vent hva sier jeg det er jo et ord for det, prostituerte! Nei du, så enkelt er det ikke, ikke kun to ting som attraherer meg ved TS, det var faktisk alvor i spøken, selv og jeg forstår deg godt at det kan tolkes som noe tull. Jeg er nemlig en klok kvinne med høy utdannelse, god jobb, høy lønn og nok livserfaring til å vurdere en mann kun utifra noen enkle linjer, og jeg leser mellom linjene til TS at han har mange viktige kvaliteter som jeg vurderer høyt hos menn: 1) Han er en ambisiøs mann; og det passer meg da jeg selv er en ekte karriere kvinne. 2) Han er en sann familie mann som setter tradisjonelle verdier som kone og barn så høyt at han vurderer å oftre karrieren for dem! (ganske unikt for en mann synes jeg). Jeg er likedan, jeg elsker å jobbe, men jeg vil allikevel prioritere familien høyest, da det er det fineste og viktigste man har i livet (snakker av erfaring). 3) I tillegg virker TS som en veldig snill og grei, ydmyk og totalt uarrogant mann, siden han ikke kvier seg for å be om råd, og da er det råd ikke fra hvemsomhelst, men fra alle kvinner! Dvs han respekterer kvinner og deres meninger! 4) Dessuten er han ingen skjørtejeger, og det setter jeg også pris på:-) Så lykke til i din egne miserable verden der du åpenbart er nødt til å svartmale andre for å fremheve det lille du har i deg selv. Et pour toi, TS: Bonne chance a Paris! Je t'embrasse!
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 og mens du venter dør kua heter det vel.... kom deg til Paris i en fei! Det er meningen at du skal dra til Paris... kanskje du går glipp av livet ved å sitte her og vente på å finne deg et kone emne. hva venter du med..... min erfaring med å bo i utlandet er også at man man kommer i kontakt med folk, både nordmenn og utlendinger på en litt annen måte. man treffer også flere folk på tvers av interesser og profesjon. blir godt kjent bare fordi man deler egenskapen å være norsk. Hilsen 12 år i utlendighet og aldri andret. Møtte forresten mannen min ( som også er norsk) i denne tiden. vi bor nå i Norge sammen.
Gjest TS Skrevet 6. mars 2008 #19 Skrevet 6. mars 2008 Nei du, så enkelt er det ikke, ikke kun to ting som attraherer meg ved TS, det var faktisk alvor i spøken, selv og jeg forstår deg godt at det kan tolkes som noe tull. Jeg er nemlig en klok kvinne med høy utdannelse, god jobb, høy lønn og nok livserfaring til å vurdere en mann kun utifra noen enkle linjer, og jeg leser mellom linjene til TS at han har mange viktige kvaliteter som jeg vurderer høyt hos menn: 1) Han er en ambisiøs mann; og det passer meg da jeg selv er en ekte karriere kvinne. 2) Han er en sann familie mann som setter tradisjonelle verdier som kone og barn så høyt at han vurderer å oftre karrieren for dem! (ganske unikt for en mann synes jeg). Jeg er likedan, jeg elsker å jobbe, men jeg vil allikevel prioritere familien høyest, da det er det fineste og viktigste man har i livet (snakker av erfaring). 3) I tillegg virker TS som en veldig snill og grei, ydmyk og totalt uarrogant mann, siden han ikke kvier seg for å be om råd, og da er det råd ikke fra hvemsomhelst, men fra alle kvinner! Dvs han respekterer kvinner og deres meninger! 4) Dessuten er han ingen skjørtejeger, og det setter jeg også pris på:-) Så lykke til i din egne miserable verden der du åpenbart er nødt til å svartmale andre for å fremheve det lille du har i deg selv. Et pour toi, TS: Bonne chance a Paris! Je t'embrasse! Ahhh - et innlegg som varmer ! Je t'embrasse !! Har forøvrig akseptert tilbudet
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 Ahhh - et innlegg som varmer ! Je t'embrasse !! Har forøvrig akseptert tilbudet Gratulerer!!! Og lykke til!!! la petite provence the shore of a sea or ocean webtown
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå