Gjest glamourgirl Skrevet 7. mars 2008 #41 Skrevet 7. mars 2008 Jeg er detalj-freak... Jeg liker helhet og morsomme ting som speiler brudeparet. Detaljer trenger ikke, i motsetning til det noen sier her i tråden, å være dyre. Som et vennepar av meg hvor han er fra Equador, og de hadde små equadorianske bananer til bordkort... Nettopp fordi jeg legger merke til detaljer, er jeg ofte pyntehjelp til bryllup og andre tilstelninger. Allikevel skal det være sagt at det koseligste bryllupet jeg har vært i, hadde skikkelig shitty bordpynt. I tillegg var det brukt tusj på bordkortene som ikke syntes, så ingen visste hvor de skulle sitte. Slike detaljer legger jeg merke til, men det gikk fort over, og når gjestene satt seg ned og festen begynte tenkte jeg ikke mer på det.
Leiah Skrevet 2. november 2008 #42 Skrevet 2. november 2008 Jeg legger stor merke til alle de små detaljene i et bryllup. Det jeg legger aller mest merke til er om bryllupet er gjennomført og stilfullt. Jeg for min del synes at det er viktig at det er harmoni mellom fargene på bordpynt og farger i lokalet. Jeg legger også merke til utforming av bordkort, meny, festprogram og kirkeprogram. Jeg og samboeren min legger mye arbeid i disse, og det vil bli mye billigere for oss enn å bestille dem fra en eller anne nettside. Vi liker å holde på med layout-arbeid og koser oss sammen i planleggingen. Det er også viktig at tidsskjema blir holdt, og at kaffigjester blir møtt av brudeparet når de ankommer festlokalet. Levende lys og et flott lokale er et must. Gymsalbryllup er det ikke noe romantsik over, og fargene er ofte skikkelig stygge. Dessuten kan det ofte bli for stort og upersonlig å holde bryllup i en gymsal. Brudekjole, brudebukett, dressen til brudgom, ringer, hår, sminke, negler, taler, sanger, maten, kakene, bryllupskaken,musikken, gjestene...jeg legger merke til alt i bryllup jeg:) Synes bryllup er veldig stas, og drar i alle jeg blir invitert i. Både når jeg er invitert til middag og kaffi, og når jeg kun er invitert til kaffi og bryllupsfest. Ser ikke på kaffigjester som annenrangs gjester. Et sted må man ofte dele opp gjestene for at det ikke skal bli for dyrt. Men det er da viktig for å beholde det stilfulle preget på bryllupet at kaffien ikke starter for sent. Senest klokka 7!
Gjest Miley Skrevet 2. november 2008 #43 Skrevet 2. november 2008 Jeg legger ikke merke til noen detaljer som servietter, bordkort, blomsteroppsatser og godteri i ekser. Det jeg legger merke til er utsøkt mat og god (gratis) drikke.
Jade Skrevet 2. november 2008 #44 Skrevet 2. november 2008 Jeg legger merke til bordkortene. Jeg legger merke til invitasjonen (oj, så fint, skulle ønske jeg var så flink, osv...) Jeg legger også merke til om bordet er pyntet pent. Men ikke noe mer enn det. Jeg detter f.eks. ikke av stolen om serviettene ikke er spesialbestilt for å matche bordkort, program, invitasjon og blomster, eller at ikke alt følger en viss fargetheme. Andre ting jeg legger merke til: God musikk God mat God drikke God stemning At ting går greitt (flinke servitører, ikke pinlige pauser, ikke lang venting for kaffegjester pga taler som plutselig kom på en halvtime) Ikke for mye program slik at alt må stresses igjennom og man ikke får tid til å mingle og kose seg. At det er lagt ut snacks til utover kvelden Koselig lokale: Er det gode sitteplasser, eller må vi sitte på harde pinnestoler hele kvelden? Ryddig, pent, fine toaletter. Hvordan er akustikken? Var på en sammenkomst en gang, hvor lokalet reflekterte all lyd på en slik måte at du hørte personen i andre enden like godt som han ved siden av deg, noe som resulterte at du bare hørte en masse bråk og ingenting av det som ble sagt. Osv
Rosalie Skrevet 2. november 2008 #45 Skrevet 2. november 2008 Jeg legger jo merke til om det virker gjennomført, at ingenting direkte kræsjer helt. Men detaljer av spesialtrykkte servietter etc bryr jeg meg ikke om. Det må gjerne være enkle, hvite stoffservietter enn dyre papirservietter med trykt monogram.. Det jeg derimot legger godt merke til er det gjerne mange sparer på, f.eks. for få og uproffe servitører og kjøkkenhjelpere med medfølgene inntørket/kald mat, tomme glass, og at det tar laang tid før alle har fått maten sin, samt billige og vonde viner etc. Enig med Onyx her. Ellers la jeg faktisk merke til bordkortene i et bryllup vi var i i sommer. Bruden hadde nemlig brodert bordkort til alle gjestene. Artig, og litt av en jobb!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #46 Skrevet 2. november 2008 Jeg legger forsåvidt merke til detaljer, har utdanning innen visuelle fag og er nokså obs på sånt, men tillegger det ikke vekt i "vurderingen av om det er et bra bryllup eller ikke". Det som betyr noe for meg er god stemning, at arrangementet flyter og ikke minst god mat og drikke (spesielt til maten). Jeg synes absolutt ikke lokalene, bordkortene eller serviettene trenger å være fintunet, selv om jeg tror de fleste legger _litt_ vekt på pyntingen, har i hvert fall enn så lenge ikke vært i bryllup med blyantskrevne bordkort i rutepapir og falmede Nille-servietter, men det er mange måter å pynte på som fungerer...
eleit Skrevet 2. november 2008 #47 Skrevet 2. november 2008 Ja, jeg legger veldig godt merke til sånne detaljer. Men det er sikkert fordi jeg liker å drive med sånt.. Men, jeg synes selv at det er viktig å ikke overdrive det! Personlig synes jeg det blir formye når man får trykt opp bilde og monogram på hver minste lille detalj, som fyrstikkesker og serevietter. Men jeg skal i alle fall ha et fargetema som skal gå igjen i innvitasjoner, pynt osv. Men, det viktigste er jo hvor mye arbeid brudeparet vil legge i det. Det har veldig lite å si for hvordan opplevelsen av bryllupet blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå