Gå til innhold

Legger du merke til detaljer i et bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg legger jo merke til om det virker gjennomført, at ingenting direkte kræsjer helt. Men detaljer av spesialtrykkte servietter etc bryr jeg meg ikke om. Det må gjerne være enkle, hvite stoffservietter enn dyre papirservietter med trykt monogram..

Det jeg derimot legger godt merke til er det gjerne mange sparer på, f.eks. for få og uproffe servitører og kjøkkenhjelpere med medfølgene inntørket/kald mat, tomme glass, og at det tar laang tid før alle har fått maten sin, samt billige og vonde viner etc.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Et bryllup er der to bli gift med hverandre! Om alt er pent og rent og maten smaker så hvorfor er detaljene så ekstremt viktige da egentlig?

Skjønner ikke det der jeg!

Hvorfor?

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet
Det jeg derimot legger godt merke til er det gjerne mange sparer på, f.eks. for få og uproffe servitører og kjøkkenhjelpere med medfølgene inntørket/kald mat, tomme glass, og at det tar laang tid før alle har fått maten sin, samt billige og vonde viner etc.

Nikker meg meget enig i det der ja!

Det er viktigere at vinen er god og servtørene bra enn at rosene på bordet passer til farven på servietten!

Gjest Gjest
Skrevet
Legger du som gjest merke til detaljer når dere er i bryllup?

Fra dag en dere får en innbydelse, hvordan kortet er, konvolutten og skriften?

I kirken, legger dere merke til alle blomsterdetaljer mm.?

I selve selskapet, legger dere merke til middagservicet, glass, servietter, pynt, bordkort om det matcher ikke matcher osv...

Ser at bryllupsplanleggerne her inne er så vanvittig opptatt av alle detaljer, men merker du deg som gjest alt dette, eller er dette rett og slett bare en bortkastet handling fra brudeparrets side, som gjestene driter en lang mars i?

Snes det er nydelig unansett. De fleste har jo lagt sjelen i sitt eget bryllup. Eneste jeg reagerte på i et stort bryllup ar at alt var nydelig. Flotte bruder,bordet og alt. brudeparet satt midt på langbordet. Etter middag satte bruden ved bordet og røkte. ikke særlig på bilder som ble tatt og langt fra fint i virkeligheten. Ødela inntrykket. Og med tanke på at små barn satt ved samme bordet.

Så var det liker/cognac til kaffen....laget av hjemmebrent. dro ned hele inntrykket og jeg takket nei til drikke.

Gjest hi,hi
Skrevet
Snes det er nydelig unansett. De fleste har jo lagt sjelen i sitt eget bryllup. Eneste jeg reagerte på i et stort bryllup ar at alt var nydelig. Flotte bruder,bordet og alt. brudeparet satt midt på langbordet. Etter middag satte bruden ved bordet og røkte. ikke særlig på bilder som ble tatt og langt fra fint i virkeligheten. Ødela inntrykket. Og med tanke på at små barn satt ved samme bordet.

Så var det liker/cognac til kaffen....laget av hjemmebrent. dro ned hele inntrykket og jeg takket nei til drikke.

Skjønner at du reagert dersom det var flere bruder i det ene bryllupet da :fnise:

Sorry, måtte bare komentere det ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg legger merke til om maten og drikken er god (og gjerne servert av hyggelige og litt proffe folk), og om lokalet er koselig/stilig/traurig. Jeg legger også merke til blomster, men har ikke noen mening om hva som er rett og galt på det området, det blir jo stort sett fint?

Invitasjonene synes jeg strengt tatt pleier å være ganske like hverandre (med ett morsomt unntak), og jeg husker i hvert fall ikke om bordkortet matcher servietter og invitasjon. Forøvrig har alle bryllupene jeg har vært i vært fine såvidt jeg husker...

Skrevet

Røykende bruder som drikker øl er noe med det styggeste jeg ser. ;)

Skrevet

Jeg legger merke til detaljene ja, men så liker jeg å dille med ting og er veldig opptatt av detaljer i andre områder også, og derfor så velger jeg å bruke litt tid på det. Det trenger ikke å koste en hånd og en fot å tenke helhetlig, og det trenger overhode ikke å være "amerikanisert"! Men jeg reagerer ikke akkurat på om noe ikke er gjennomført, men ja, jeg legger merke til det! Derimot så er det ting som dårlig mat, drikke etc som trekker ned i et bryllup - at invitasjonenen og blomsteroppsatsene ikke matcher er ikke akkurat viktig for gjestene ;)

Skrevet

Det jeg legger merke til er om det er mye venting og dau-tid, om brudeparet er gnie på vinen.... :-D

Altså jeg legger lett merke til det negative.... Men det er sikkert fordi det siste bryllupet jeg var i var helt fryktelig. Vi ventet 3 timer etter kirken på middag, uten hverken vått eller tørt! Midt på sommeren.

Ellers så legger jeg merke til brudens kjole selvfølgelig. Alt av annet stæsj(bordkort, servietter, service) bryr jeg meg ikke noe særlig om.

Alt av bryllupspapirer går i søpla, inkludert takkekort(beholder de en stund da...) :-/

Skrevet

Jeg elsker detaljer! Legger merke til slikt og kommer til å ha mange detaljer i bryllupet! For meg er de små detaljene med på å gjøre helhetsinntrykket vellykket! Hvis man har noen detaljer som er utenom det som er standard, vil jeg tro de fleste legger merke til dette og synes at det er gjennomført.

Om andre har hukommelse til å huske detaljene eller har øye for slikt bryr jeg meg ikke om. Bare at jeg vet at vi har lagt sjelen vår i det og gjort det så fint som vi kunne og at detaljene er på plass gir meg en god følelse som er med på å gjøre dagen perfekt for meg.

Men skjønner at ikke alle tenker sånn :P

Skrevet

JA! Legger absolutt merke til detaljer.

Skrevet

Ja, jeg legger merke til detaljer når detaljene er artige og smakfulle. Men det er ikke nødvendig at f.eks. bordkort og invitasjon matcher hverandre og i tillegg hårpynten til brudepikene! Så lenge det er smakfullt, så liker jeg det meste. Og så, om jeg kommer over en kjekk liten detalj, så synes jeg det bare er artig og kjekt at noen kunne tenke på akkurat dèt! Jeg tenker ikke over det på forhånd i allefall...

Detaljer er i allefall artig, men ikke nødvendig!

Skrevet
Legger du som gjest merke til detaljer når dere er i bryllup?

Fra dag en dere får en innbydelse, hvordan kortet er, konvolutten og skriften?

I kirken, legger dere merke til alle blomsterdetaljer mm.?

I selve selskapet, legger dere merke til middagservicet, glass, servietter, pynt, bordkort om det matcher ikke matcher osv...

Ser at bryllupsplanleggerne her inne er så vanvittig opptatt av alle detaljer, men merker du deg som gjest alt dette, eller er dette rett og slett bare en bortkastet handling fra brudeparrets side, som gjestene driter en lang mars i?

Nei, i de bryllupene jeg har vært gjest i har jeg ikke lagt merke til detaljer.

Om det er bortkastet eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Jeg legger ikke spesielt mye vekt på detaljer i mitt eget bryllup, men for de som er interessert i sånt så har den detaljerte planleggingen kanskje en verdi i seg selv, uavhengig av hvorvidt folk legger merke til småting eller ikke?

Skrevet

Jeg begynte ikke å legge merke til ting før jeg begynte å henge på KG. Likevel, om jeg legger merke til noe så betyr ikke det at jeg bryr meg. Pynt og sånt er uvesentlig.

Skrevet (endret)

Ja.

Jeg legger veldig merke til detaljer. Invitsajonen sier mye om hva slags bryllup det er lagt opp til, synes jeg.

Da vi holdt bryllup startet vi med å bestemme stil og farver og la opp alt etter det.

Fra invitasjoner til dekorasjoner, brudekjole, lokaler og bryllupskake var i samme stilart, farvetema og med samme blomster.

Enda får vi kommentarer om hvor gjennomført det var og dette var i 2003.

Laget til og med nye pappetui til engangskameraene som lå på bordet under middagen i samme farve som temafarvene.

Men det aller aller viktigste: gjestene skal ikke føle at det er spart på maten og drikken! I et flott bryllup i flotte lokaler legger man lista for god servering.

Det må ikke koste 1000 kroner kuverten. God mat, nok mat og gode viner hører med!

Vi brukte servitører fra et hotell. Det var en god investering :-)

- men jeg er detaljfreak også da :fnise:

edit: glemte det viktigste.

Endret av La Guapa
Skrevet
Ja, jeg legger absolutt merke til slikt! Men det er IKKE slik at jeg tenke "herregud, de matcher ikke innbydelse og borkort... :klaske: " :ler:

Synes det er kjempe kjekt å få innbydelser som er gjort pene og som er personlige og gjenspeiler brudeparet!

Den dagen jeg gifter meg, kommer jeg til å bruke mye tid på innbydelse, borkort, sanghefte og denslags. Ikke nødvendigvis så dyrt, men elsker detlajer på slikt!

Mange i min famile/slekt samler også på invitasjoner og bordkort, så da er det kjekt at de er fine!

Enig med du! :)

Skrevet (endret)
Jeg legger merke til detaljene ja, men så liker jeg å dille med ting og er veldig opptatt av detaljer i andre områder også, og derfor så velger jeg å bruke litt tid på det. Det trenger ikke å koste en hånd og en fot å tenke helhetlig, og det trenger overhode ikke å være "amerikanisert"! Men jeg reagerer ikke akkurat på om noe ikke er gjennomført, men ja, jeg legger merke til det! Derimot så er det ting som dårlig mat, drikke etc som trekker ned i et bryllup - at invitasjonenen og blomsteroppsatsene ikke matcher er ikke akkurat viktig for gjestene ;)

Jeg underskriver på denne :bukke:

Selv synes jeg det er moro med detaljer og jeg legger merke til sånt i andres bryllup/på andres fester - så kanksje jeg får noen tips også :lur:

Men om brudeparet ikke har vært opptatt av de små tingene - er ikke jeg den som sitter og ergrer meg. Det brudeparets dag og det er dem som står i fokus :bryllup:

Edit: trykkleif

Endret av lirypa
Skrevet

Jeg vil også legge til noe:

Det aller aller viktigste er at bryllupet har sjel!

At en merker hvem det er som gifter seg, at det blir personlig.

Det kan være så stilig en bare vil, men det hjelper så lite hvis det ikke er personlig.

Mine tips:

Noen vakre ord inne i menyen.

Favorittsangen (vår sang) til brudeparet spillt flere ganger

Små minner fra de første årene sammen på bordet...

Vi hadde vært veldig gode venner i mange år før vi ble gift.

For oss ble det naturlig å fortelle alle om hvor heldige vi syntes vi var som fikk bli kjærester til slutt.

Inne i menyene sto det:

" Nå gifter jeg meg med min beste venn, den jeg ler med, drømmer om, elsker....+ navnene våre og dato under"

"Det finaste eg veit" med Hellbillies er vår sang. Den begynner slik: "det e jammen meg rart koss det kan gå te, tenk at eg går i lag med deg...."

Sangen ble spilt som uttogsmasj etter vielsen og flere ganger utover kvelden.

Vårt sterke vennskap som er en bonus til kjærligheten ble en rød tråd gjennom hele bryllupet.

*sukk* vil gifte meg med ham en gang til.... :fnise:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg legger merke til helheten og om det er ting som er helt spesielt dårlig/bra. Aller mest legger jeg merke til stemningen.

Men fargesammensetning, sangprogram og servietter går meg fullstendig hus forbi.

Invitasjoner ser jeg på som praktiske opplysninger, og etter bryllupet går det i "postarkiv-kassa" mi sammen med alle gamle postkort, julekort osv.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg legger merke til detaljer, ja. Men jeg legger ikke merke til det hvis de mangler og jeg sammenligner ikke invitasjoner med servietter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...