thinkerbell Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Noen som har tips om et fint kaffeservice? Vi har funnet middagsservice, men liker ikke kaffekoppene som hører til (de ligner mer på tekopper). Vi ønsker et service med tradisjonelle små kopper. Gjerne et hvitt eller et som er litt lyst i fargene, med lite eller ikke noe mønster. Har titta litt, men ikke funnet noe vi liker ennå
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 servise: servi'|se n2 (gj fr fra lat., se *servere, eg 'det som maten serveres på') spisestell (tallerken, kopper osv) kaffes-, middagss- service: service -n el. sørvis -en (eng., fra lat. servitium 'slaveri') (kunde)betjening, hjelp det er så god s- i det firmaet, i den forretningen, på det hotellet / ettersyn og overhaling av motorer, motorkjøretøyer o l ha bilen på s-
Karmela Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei Tinker Kan jo foreslå det som jeg selv samler på - Sanssouci Classic White fra Rosenthal. Små kopper (kanskje litt for små?) og lite, gammeldags mønster! Synes selv serviset er kjempefint, og det er heller ikke et alle har. Føres av bl.a Br. Pedersen. Rosenthal Classic White Sanssouci
thinkerbell Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 Takk for konstruktivt svar, gjest ;-). Og veldig gøy å bli tatt i en skrivefeil.... Vet godt at det skrives servise - men i dag sov jeg i timen! Jeg jobber forøvrig i servicebransjen...... Prøver igjen, noen som vet om et fint kaffeservise? Takk til deg, Karmela, skal gå inn å titte på ditt forslag
~Minni~ Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Vi likte heller ikke kaffekoppene til middagsserviset vårt så vi ønsker oss TAC fra Studio Line serien til Rosenthal. Rosenthal har flere andre serviser som er helt hvite og enkle også. Porelenet er i tillegg tynnere enn f.eks. Porsgrunn sitt og gjør at ikke så mye varme går fra kaffen og over til å varme opp koppen.
Scheherazade Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jeg liker servise fra Pillivuyt, det er enkelt og stilrent. Masse å velge i, og butikker bestiller gjerne for deg. Fåes blant annet på Kitchn, Wergeland, Traktøren og Jernia.
Arkana Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er som deg, vil ha hvitt servise uten så mye mønster. Jeg liker Rosendahl Grand Cru, enkelt og elegant. Kaffeserviset
Prinsesse Snuppelure Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Vi sparer på Wedgewood "Edme" - synes de har masse flotte deler og masse fine valg i både forskjellige kaffe- og te-kopper bla a. Dessuten er det ganske ok pris på det også! Vi er veldig fornøyd! http://www.smallislandtrader.com/wedgwood/edme/splash.htm Jeg er som deg, vil ha hvitt servise uten så mye mønster. Jeg liker Rosendahl Grand Cru, enkelt og elegant. Kaffeserviset
mia83 Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Vi har både middagsservise og kaffeservise i serien Siljan fra Presentex. Synes det er veldig fint, men det er kanskje litt for mye mønster på det etter din smak? Siljan Vi har fått mesteparten av det av svigerforeldrene mine. Skulle jeg valgt selv, ville jeg nok heller valgt Havseng, men det er jo nesten bare mønster/bilde på. Men det er sånn jeg liker det. Havseng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå