Gå til innhold

Frisøren min gjorde noe kult med håret mitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Laika_*
Skrevet

Sist gang jeg var hos frisøren stripet han håret mitt som vanlig.Når han vasket ut blekemiddelet tok han i noe jeg ikke vet hva er men det luktet kjempesterkt amoniakk. Hadde det i det våte håret mitt og skylte ut etter noen minutter. Håret mitt har aldri sett så fint ut før. Akkurat som om stripene fikk en slags sølvglans og det var ikke spor av noe gult eller gyllent i det. Noen som vet hva det kan ha vært? Det dumme med det var at det forsvant relativt raskt, etter tre uker eller så. En mini color kanskje? Lurte litt på denne semi permanente fargen. Vil ha fint hår igjen. Han er på ferie så jeg får ikke spurt han heller.

Også ett bispørsmål: Hvor mye koster det ca å bare klippe håret? Har hår til under puppene som skulle vært "styla" litt under noe farge osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Også ett bispørsmål: Hvor mye koster det ca å bare klippe håret? Har hår til under puppene som skulle vært "styla" litt under noe farge osv.

Uten noe farge mente jeg

Skrevet

Både Wella og l'Oreal Professional har sølvshampooer, får kjøpt de hos frisør. Jeg har den fra l'Oreal, og den skal motvirke gulhet. Men frisører har jo mye som de bruker i salong, min frisør har gjort noe tilsvarende som din på mitt hår. Det holder seg bedre hvis jeg husker på å bruke sølvshampooen en gang eller to i uka. Stikk innom salongen og hør med dem hva de kan anbefale, selv om din frisør er på ferie.

Gjest Gjest
Skrevet

Mulig jeg bør kjøpe meg en sånn shampo. Du vet ikke hva den heter? Noen av de? Hvilken synes du er best. Synd det forsvant så fort det han tok i...

Skrevet

Det finnes masse sølvshampooer... ramser opp de jeg kommer på i farten...

* System Proffesional silver saver shampoo (1.8)

* Sebastian Cellophanes Blond

* Lifetex blond shampoo

* Color fresh 8/81 eller 0/6

* Swartzkopf touch of silver shampoo

* KMS color vitality blonde shampoo

* Color endure violet shampoo

Disse kommer jeg på i farten... sånn pris messig tror jeg de ligger på 200-300kr..

Gjest Gjest_laika_*
Skrevet
Det finnes masse sølvshampooer... ramser opp de jeg kommer på i farten...

* System Proffesional silver saver shampoo (1.8)

* Sebastian Cellophanes Blond

* Lifetex blond shampoo

* Color fresh 8/81 eller 0/6

* Swartzkopf touch of silver shampoo

* KMS color vitality blonde shampoo

* Color endure violet shampoo

Disse kommer jeg på i farten... sånn pris messig tror jeg de ligger på 200-300kr..

Den color fresh 8/81 er det den samme som jeg linket til øverst? Trodde det var en slags farge jeg! Hvilke av disse er du mest fornøyd med da? ( hvis du har prøvd alle)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Wella Color Fresh i silver anbefales! Det er ikke egentlig noen farge, men en glansvask. Hvis du ikke har spesielt porøst hår, sitter den ikke lenger enn noen få hårvasker.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Er dette bare til blondt hår? Jeg har mørkt, med litt striper...

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Er dette bare til blondt hår? Jeg har mørkt, med litt striper...

Det lurer jeg også på :sjenert:. Jeg har mørkt hår, men jeg ser i solen og i sterkt lys at det er både gule og røde toner der. Vil gjerne ha en ren, kald bruntone :).

Skrevet

Jeg bruker L'oreal Professionnel Serie Expert Silver. I følge kommentarene på Lookfantastic, funker den også på hår som ikke er blondt. Jeg har ikke testet ut akkurat det, jeg har vært mest interessert i å fjerne misfarging fra en solid, blond stripe i ellers brunt hår. Det har den fungert greit til, men du må nok ha den i i minst 5 min.

Skrevet

man kan vel selvfølgelig prøve å bruke dem i brunt hår også, men jeg vet ikke hvor vidt det vil funke, men det er jo bare å prøve :)

ja color fesh er en glamsvask som skal sitte i opptil 20min, men den har en skummende konsistens når du masserer den i håret så mange bruker denne bare som shampoo for å fjerne det gule også :)

Skrevet
Det lurer jeg også på :sjenert:. Jeg har mørkt hår, men jeg ser i solen og i sterkt lys at det er både gule og røde toner der. Vil gjerne ha en ren, kald bruntone :).

Anbefaler Brunette godess shampo og balsam fra TIGI! Jeg har selv brunt hår, og tror ikke det er mye lurt å bruke sølvshampo på det...

Gjest Gjest_Laika_*
Skrevet
Jeg bruker L'oreal Professionnel Serie Expert Silver. I følge kommentarene på Lookfantastic, funker den også på hår som ikke er blondt. Jeg har ikke testet ut akkurat det, jeg har vært mest interessert i å fjerne misfarging fra en solid, blond stripe i ellers brunt hår. Det har den fungert greit til, men du må nok ha den i i minst 5 min.

Når jeg leser om den på Loreal sine sider står det at den er for grått og hvitt hår. Men du synes den funker bra på ditt blonde også? Har du prøvd den shampoen for blondt hår i samme serien?

man kan vel selvfølgelig prøve å bruke dem i brunt hår også, men jeg vet ikke hvor vidt det vil funke, men det er jo bare å prøve :)

ja color fesh er en glamsvask som skal sitte i opptil 20min, men den har en skummende konsistens når du masserer den i håret så mange bruker denne bare som shampoo for å fjerne det gule også :)

Jeg bestilte den fra Lookfantastic hin dagen så den er vel i postkassen hvert øyeblikk. Blir spennede å prøve! Du bruker vel ikke hele den i en vask?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Anbefaler Brunette godess shampo og balsam fra TIGI! Jeg har selv brunt hår, og tror ikke det er mye lurt å bruke sølvshampo på det...

Hvordan fungerer de fra Tigi? :)

Skrevet

Jeg bruker den fra l'Oreal på bleket hår, og det funker den greit til.

Skrevet
Jeg bestilte den fra Lookfantastic hin dagen så den er vel i postkassen hvert øyeblikk. Blir spennede å prøve! Du bruker vel ikke hele den i en vask?

Nei du bruker samme mengden som du ville brukt av en annen shampoo.. men vask gjerne håret FØRST med din vanlige shampoo for da får du åpnet håret opp slik at det er med mottagelig for de lilla pigmentene :)

Så bør du ikke bruke den hver gang du vasker det... i begynnelsen kan du bruke den litt ofte helt til du når ønsket resultat, så er det nok med en gang i uken etter det :)

Skrevet
Sist gang jeg var hos frisøren stripet han håret mitt som vanlig.Når han vasket ut blekemiddelet tok han i noe jeg ikke vet hva er men det luktet kjempesterkt amoniakk. Hadde det i det våte håret mitt og skylte ut etter noen minutter. Håret mitt har aldri sett så fint ut før. Akkurat som om stripene fikk en slags sølvglans og det var ikke spor av noe gult eller gyllent i det. Noen som vet hva det kan ha vært? Det dumme med det var at det forsvant relativt raskt, etter tre uker eller så. En mini color kanskje? Lurte litt på denne semi permanente fargen. Vil ha fint hår igjen. Han er på ferie så jeg får ikke spurt han heller.

Han brukte antageligvis ren fargekrem (lystoning). Dette skal bare sitte noen minutter for å "korrigere" fargen på stripene. Jeg bruker det ofte på mine kunder, og det blir alltid bra :) Men er nok ikkeno du får kjøpt... Brukes bare i salongen..

Skrevet

Hva er forskjellen på sølv shampo og lilla shampo? Jeg er blondine og har brukt lilla shampo..Er sølv bedre?

Gjest Gjest_Blondie_*
Skrevet
Hva er forskjellen på sølv shampo og lilla shampo? Jeg er blondine og har brukt lilla shampo..Er sølv bedre?

Dette lurer jeg også på!

xox

Blondie

Skrevet

Sølvshampoo og lillashampoo er det samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...