gard Skrevet 4. mars 2008 #1 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei jeg ble oppringt av IF skadeforsikring og de lurte på hva de måtte gjøre for å kapre meg som kunde. Jeg sa selvfølgelig at pris teller en del og han påsto at de hadde justert ned premien for forsikring på motorsykkel. Så er det noen her som har erfaring med IF forsikring? Er de blitt mye billigere spesielt med tanke på MC? Hvordan kommer de ut i forhold til Gjensidige (som jeg benytter idag). Jeg har forresten en Harley-Davidson Sportster 883C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 4. mars 2008 #2 Del Skrevet 4. mars 2008 Si til selgeren i IF at han skal sende deg et skriftlig tilbud på det du har forsikret i Gjenstridige , så får du jo se om det er et bedre eller dårligere tilbud enn det du har nå . Vi har hatt If og Gjenstridige tidligere , men har nå bare Gjenstridige og syntes at Gjensidige er ganske greie . Har bare hatt bruk for forsikring for skade på hunden vår til nå , men de var iallefall langt fra gjenstridige når vi fikk dekket denne skaden . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 4. mars 2008 #3 Del Skrevet 4. mars 2008 Premiene justeres opp og ned i de ulike selskapene bl.a. på bakgrunn av skadestatistikk, så hva som lønner seg prismessig kan variere. (Derfor er det lurt å sjekke priser på forsikring om ikke hvert år, så i hvert fall annet hvert år og evt. ved store premieøkninger ved hovedforfall). Ta en kopi av den nåværende polisen din, fjern premiebeløpene ved å stryke over dem med svart tusj el. lign. og oversend den til selgeren i IF. Da er det enkelt for ham/henne å gi deg et tilbud som er direkte sammenlignbart med de dekningene du har i dag og det blir enkelt for deg å velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 4. mars 2008 #4 Del Skrevet 4. mars 2008 Premiene justeres opp og ned i de ulike selskapene bl.a. på bakgrunn av skadestatistikk, så hva som lønner seg prismessig kan variere. (Derfor er det lurt å sjekke priser på forsikring om ikke hvert år, så i hvert fall annet hvert år og evt. ved store premieøkninger ved hovedforfall). Ta en kopi av den nåværende polisen din, fjern premiebeløpene ved å stryke over dem med svart tusj el. lign. og oversend den til selgeren i IF. Da er det enkelt for ham/henne å gi deg et tilbud som er direkte sammenlignbart med de dekningene du har i dag og det blir enkelt for deg å velge. Dette er veldig lurt. Som nevnt ovenfor, sjekk priser hvert år ved hovedforfall. Det dyreste selskapet ett år kan komme mye bedre ut neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Del Skrevet 5. mars 2008 Sambo ringte rundt for å forsikre sin nye MC. IF skulle ha 15.000,- for å forsikre den, Gjensidige skulle ha 6.800,-. Med 75% bonus gikk det ned til 4.200,- i Gjensidige. Det gjelder en Suzuki 1340 B-King med 190hk. Sparebank1 og Vesta forsikret den ikke. Så jeg vet ikke helt. Hørt rykte om at IF sjelden utbetaler ved skade, blir mye tull og krangling først før man kanskje får noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. mars 2008 #6 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Det kommer an på motorsykkelen din, hvor gammel du er, om du kommer til å bruke den hele året osv osv. Pappa jobber i IF og sier det avhenger veldig av ulike faktorer. Min pappa oppsøker søker som regel alltid kundene sine personlig og har da alltid med seg noe skriftlig (på data). Dette kan også du be om og jeg tror nok det kan lønne seg for deg. Og nei, jeg gjør ikke dette for at du skal være kunde i IF, for de som tror det, min far har jobbet i to ulike forsikringsselskap og selv har jeg ikke forsikring i noen av dem. Men det er bare ment som et råd. Godt mulig de ikke er billigere, men det skader jo ikke å få en oversikt. Og det er som pappa sier til kunder som fleiper med "skal du lure meg nå", at hvordan er det å lure deg, når jeg faktisk kan spare deg for mange tusen kroner i året? Og vel - det er godt mulig det ikke er tilfellet her, men det er godt mulig din forsikring kan bli redusert prismessig. Mvh Yvonne Endret 6. mars 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå