Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Holder på å slanke meg. Har gått ned 5 kg på 5 uker. Prøver å spise ca slik 2 grovskive m mager pålegg til frokost. 1 skive til lunsj og ei til kvelds (hjemmebakte). Frukt og grønnsaker innimellom om jeg er knaskesyk. Prøver å finne relativt sunne midager og spiser en passelig porsjon. Føler nå jeg trenger ideer for sunne gode middager. Skal vi prøve en tråd der vi skriver hva vi lager for å gi hverandre inspirasjon.

Mitt forslag idag:

Breiflabb bakt i ovnen med saus av surret løk, chilli, hvitløk, paprika og hermetiske tomater. Ris som tilbehør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Holder på å slanke meg. Har gått ned 5 kg på 5 uker. Prøver å spise ca slik 2 grovskive m mager pålegg til frokost. 1 skive til lunsj og ei til kvelds (hjemmebakte). Frukt og grønnsaker innimellom om jeg er knaskesyk. Prøver å finne relativt sunne midager og spiser en passelig porsjon. Føler nå jeg trenger ideer for sunne gode middager. Skal vi prøve en tråd der vi skriver hva vi lager for å gi hverandre inspirasjon.

Mitt forslag idag:

Breiflabb bakt i ovnen med saus av surret løk, chilli, hvitløk, paprika og hermetiske tomater. Ris som tilbehør.

Er veldig glad i stekt seifilet med stekt løk og kokt brokkoli :) :)

Skrevet
Er veldig glad i stekt seifilet med stekt løk og kokt brokkoli :) :)

Og med naturris til :)

Gjest Gjest
Skrevet

1)

wok kyllingfilet og grønnsaker med en woksaus (les på varedeklarasjonen og se på kcal-innhold).. kjempegodt, trenger ikke ris ved siden av.

2)

Bak hvit fisk i folie med masse oppskjært paprika,gulrot, purre i ovnen. Krydre godt. Server med agurksalat og mager kesam ved siden av. Ikke nødvendig med poteter eller ris ved siden av.. Kjempegodt, nam,nam

3) Kyllingsalat med masse god salat, ruccola, avokado,tomater, stekte champignoner,kyllingfilet, sukkererter osv

Skrevet

Blomkål- og broccoliform, kanskje med litt skinke i. Knallgodt!

Gjest Gjest
Skrevet
Blomkål- og broccoliform, kanskje med litt skinke i. Knallgodt!

Har du oppskrift?

Skrevet
Har du oppskrift?

Kok blomkål og brokkoli i buketter nesten ferdig, ha i ildfast form, lag tykk, hvit saus evt. med litt ost og hell over. Skinkebiter også. Stek til det ser ferdig ut.

Skrevet

Det finnes også en mager blomkål-og brokkoligrateng fra Eldorado å få kjøpt i butikken. Bare å sette i mikroen i 10 min (eller i stekeovn i en halvtime).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...