Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Håper noen kan hjelpe meg...

Vi skal til familieterapi i dag, Samboer har ordnet dette.

Jeg er bare så usikker på hva det er de spørr om og slikt. Jeg vet at vi trenger dette, men er redd det allerede er for sent for oss.

Er det noen som har vært med på dette som kan gi meg litt beskrivelse av det????

Moonii

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min samboer var på det i forrige uke og det har faktisk allerede hjulpet.

Nøyaktig hvordan det blir aner jeg ikke for rådgivere jobber sikkert på forskjellige måter.

Men i begynnelsen er det mulig de bare vil la dere snakke litt for å danne seg et bilde av hvordan dere er som personer.

Jeg tror det hjelper hvis dere på forhånd har en idè om hva det er dere trenger hjelp til å jobbe med og får gitt beskjed til den/de om det. Og så er det selvfølgelig kjempeviktig å ikke havne i forsvarsposisjon men heller være åpen og ærlig om sine egne feil!

Og husk at dette er folk som har hørt det meste før så du trenger virkelig ikke å holde noe tilbake ;)

Vet ikke om dette var noe særlig til hjelp men lykke til

Skrevet
Jeg og min samboer var på det i forrige uke og det har faktisk allerede hjulpet.

Nøyaktig hvordan det blir aner jeg ikke for rådgivere jobber sikkert på forskjellige måter.

Men i begynnelsen er det mulig de bare vil la dere snakke litt for å danne seg et bilde av hvordan dere er som personer.

Jeg tror det hjelper hvis dere på forhånd har en idè om hva det er dere trenger hjelp til å jobbe med og får gitt beskjed til den/de om det. Og så er det selvfølgelig kjempeviktig å ikke havne i forsvarsposisjon men heller være åpen og ærlig om sine egne feil!

Og husk at dette er folk som har hørt det meste før så du trenger virkelig ikke å holde noe tilbake ;)

Vet ikke om dette var noe særlig til hjelp men lykke til

Takker!!! Alt hjelper!!!! Var noe alla det jeg trodde...

Skrevet

Bare det at dere søker hjelp i vanskelige tider beviser at dere vil gjøre en innsats. Ønsker dere lykke til. :klemmer:

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

Vi har gått til familierådgivning - og for oss førte det til at separasjonen ble opphevet og at vi igjen ble en familie ..

Alle burde egentlig gått til rådgivning .. Man lærer å bli obs på hverandre og lærer å se helheten fra alle kanter, ikke bare partneren`s men også fra ungenes side ..

.. og når jeg leser her om alle som går fra hverandre så er jeg ulidelig glad for at vi kjempet oss gjennom problemene istedet for å splitte familien slik vi var i ferd med å gjøre.

I dagens samfunn er det mer regelen enn unntaket å skille lag ..

Skrevet
Hei...

Håper noen kan hjelpe meg...

Vi skal til familieterapi i dag, Samboer har ordnet dette.

Jeg er bare så usikker på hva det er de spørr om og slikt. Jeg vet at vi trenger dette, men er redd det allerede er for sent for oss.

Er det noen som har vært med på dette som kan gi meg litt beskrivelse av det????

Moonii

Terapi tror jeg faktisk kan være akkurat det vi trenger...

Vi snakker ikke stor mer nå men tror vi begge er mer klar over feilene våre ovenfor hverandre, og da er det jo også lettere å vike unna de tingene man faktisk vet at det vil bli litt styr over.

Skal tilbake om en uke så da kan vi jo kanskje komme enda litt dypere inn i det. Tror også at dette er noe nesten alle burde delta i. Men blir kjent med hverandre på en annen måte!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...