MellonCollie Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Sitter med iTunes gående her og tenker litt på bryllup, og hva som kan være aktuelt av musikk. Tenker da spesielt på sang i kirka, men også litt ellers.... Tingen er at vi ønsker oss noe som er litt spesielt, ikke de "standardsangene" som alle har (You raise me up, Shania Twain-ting etc). Var i et bryllup en gang, og der hadde de laget en nydelig akustisk versjon av en Depeche Mode sang. Originalen er ikke så rolig, men så lenge teksten er fin, så kan man arrangere mye ned til piano / gitar Sangen vår er "Green Eyes" med Coldplay, men føler ikke den passer helt. Så nå ønsker jeg meg forslag fra dere! Typiske band jeg/vi liker er Smashing Pumpkins, The Cure, Kent (her burde det være mulig å komme på noe kanskje?), Metallica, Guns 'n' roses, Mew, Depeche Mode... Men er åpen for forslag uansett, bare det er utenom standardlåtene
Idril_M Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Jeg synes "Into my arms" med Nick Cave kan være en god ide. Her er tekst og youtube-klipp. Ellers så er jeg en "sucker" for gamle klassikere, som "The look of love" eller "what a difference a day makes", men det er kanskje ikke helt i din gate?
Rosalind Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei MellonCollie Hva med en akustisk versjon av Today fra Siamese dream-plata? Today is the greatest Day I ’ve ever kown Can’t live for tomorrow
MellonCollie Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 Takk for svar begge to! Jeg synes "Into my arms" med Nick Cave kan være en god ide. Her er tekst og youtube-klipp. Ellers så er jeg en "sucker" for gamle klassikere, som "The look of love" eller "what a difference a day makes", men det er kanskje ikke helt i din gate? Into my arms har jeg tenkt på, så det var en god ide Teksta er jo nydelig, men det er det å evt få kirken til å godkjenne den, da. Men får godsnakke litt med de. Liker teksta til "What a difference a day makes", men ikke melodien så godt. The look of love skal høres gjennom et par ganger til! Hei MellonCollie Hva med en akustisk versjon av Today fra Siamese dream-plata? Today is the greatest Day I ’ve ever kown Can’t live for tomorrow Det er en nydelig sang. Meeeen... den er egentlig skrevet om selvmord, og jeg føler det blir litt lite romantisk Klarer ikke helt la være å tenke på det! Men takk uansett!
Rosalind Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Takk for svar begge to! Into my arms har jeg tenkt på, så det var en god ide Teksta er jo nydelig, men det er det å evt få kirken til å godkjenne den, da. Men får godsnakke litt med de. Liker teksta til "What a difference a day makes", men ikke melodien så godt. The look of love skal høres gjennom et par ganger til! Det er en nydelig sang. Meeeen... den er egentlig skrevet om selvmord, og jeg føler det blir litt lite romantisk Klarer ikke helt la være å tenke på det! Men takk uansett! Fnis. Sorry!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå