kitekatt Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Noen har vært der og kan fortelle noe om stedet? Vurderer å dra på spa i 4 netter dit i september. Det skal visst ligge ved en strand. er den ok? Og er det annet man kan gjøre der? Feks. om det er langt å reise på shopping/ finne restauranter osv?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Har ikke vært på spa / hotell der, men har vært i Jurmala mange ganger. Stranden er ganske lang, og fin å gå tur langs - bading har aldri fristet siden vannet ikke lukter spesielt godt (tror bunnen er nokså mudrete...), men det er vel uansett ikke så aktuelt i september. Begrenset med restauranter i Jurmala, kan anbefale Sue's Asia. Ikke mye å ta seg til i Jurmala egentlig, er et lite sted.... En del fine gamle trebygninger, men er vel begrenset hvor lang tid man bruker på å kikke seg ferdig på dem... For shopping må du nok inn til Riga, og selv der er shoppingen temmelig elendig etter min mening. (Se hva som står i diverse andre Rigatråder her på forumet) Prisene er ikke lavere enn i Norge hvis du vil ha klær / sko av vestlig kvalitet. Hvis du har litt russisk smak og digger sebramønstrede topper med paljetter og gullstas, kan du sikkert finne mye fint til en ganske rimelig penge... Souvenirer og denslags er også litt småproblematisk med mindre du liker.... "Sydenaktig" stæsj. (Askebeger med RIGA malt på og sånt noe). Fine strikkevotter, og god sjokolade på Emihls Gustavs.
kitekatt Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Har ikke vært på spa / hotell der, men har vært i Jurmala mange ganger. Stranden er ganske lang, og fin å gå tur langs - bading har aldri fristet siden vannet ikke lukter spesielt godt (tror bunnen er nokså mudrete...), men det er vel uansett ikke så aktuelt i september. Begrenset med restauranter i Jurmala, kan anbefale Sue's Asia. Ikke mye å ta seg til i Jurmala egentlig, er et lite sted.... En del fine gamle trebygninger, men er vel begrenset hvor lang tid man bruker på å kikke seg ferdig på dem... For shopping må du nok inn til Riga, og selv der er shoppingen temmelig elendig etter min mening. (Se hva som står i diverse andre Rigatråder her på forumet) Prisene er ikke lavere enn i Norge hvis du vil ha klær / sko av vestlig kvalitet. Hvis du har litt russisk smak og digger sebramønstrede topper med paljetter og gullstas, kan du sikkert finne mye fint til en ganske rimelig penge... Souvenirer og denslags er også litt småproblematisk med mindre du liker.... "Sydenaktig" stæsj. (Askebeger med RIGA malt på og sånt noe). Fine strikkevotter, og god sjokolade på Emihls Gustavs. Okei...etter å ha lest noen tråder her, tror jeg vi dropper det og heller reiser til tallinn eller evt. Praha..der har jeg jo vært før også så vet det er bra..ikek spa akkurat, men i Tallinn skulle det være mulig å finne spasteder Får se! takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå