Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nektarin
Skrevet

Sliter med at jeg ikke liker at mannen min tar noen øl.

Han drikker ikke mye (stakkar mann) men det hender jo at vi tar en fest. Jeg kan også ta meg noe alkohol innimellom.

Han blir ikke voldlig i fylla, bare rørete sånn som de fleste andre. Jeg tåler nok bede alkohol en han. Eller så er jeg flinkere til å drikke. Hvis vi skal et ste hvor vi skal drikke, FESTE, så blir han alltid fullere en meg.

Jeg passer på å ikke drikke så mye for å har kontrol over situasjonen. Som sagt han blir ikke noe værre eller bedre en vanlige mennesker i fylla.

Men jeg blir så nærvøs og forbannet noen ganger. Før han traff meg så festet han mye mer (var jo singel da vet du) Men nå blir kanskje to gager i havåret.

Jeg kommer fra en familie med en stefar som var litt vel iverig med å drikke. Husker hvordan mamma lå på knærne å vasket opp spy på gulvet.

Hvis vi kommer hjem fra en fest og han skulle gjøre ett eller annet som trigger meg så blir jeg helt knust og vettskremt.

Han vet om min ste far, og av den grunn så har han så og si stoppet å ta noe å drikke. Stakkar han får vondt bare han vil ta et glass vin på en torsdag (noe han ikke gjør mer heller)

Hvordan blir jeg kvitt min egen redsel?? Sliter med dette. Vi hadde en voldsom sammenstøt i helgen, og jeg er fortsjatt nedkjørt. Han fortjener heller ikke dette.

Hjelp

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bare et par ganger i halvaaret??? Da synes jeg du er heldig! Jeg har hatt et par ekser som har drukket seg dritings 4 dager i uka jeg! Du maa la han faa lov til og drikke litt av og til han ogsaa da! Og hvis han verken blir voldelig eller slem, eller gjoer ting du ikke liker naar han er full, ser jeg ikke det store problemet. Jeg forstaar jo at du kan vaere skeptisk hvis du hadde en stefar som var alkoholiker, men det er helt normalt og gaa ut og ta seg en fest en gang i blant! Du burde ikke si til ham at han ikke faar lov. Han har kanskje kamerater som drikker hver helg, eller som liker festelivet enda bedre enn det han gjoer? Og hvis han i tillegg var mer keen paa festing foer han traff deg, saa er det vel fint at han har trappa ned? Selv om man er i et forhold maa man kunne gaa ut og ha det goey allikevel, og hvis det ikke er snakk om hver dag, eller hver helg, synes jeg han burde faa lov, og at du ikke burde fortelle ham at han gjoer noe galt..

Gjest Danny
Skrevet

Herregud så egoistisk du er!!!!

Hvis manne din ikke har et alkohol problem så burde han få lov til å feste.

Slutt å klage.

Gjest Nektarin
Skrevet

Slutt å klage.

??

Skjønner ikke hvorfor jeg er egoist. Jeg nekter han aldri å ta seg en øl eller dra på en fest når han vil.

Problemet er (noen ganger går det helt fint) er når vi (han) kommer hjem. Da hender det at jeg blir veldig nærvøs. Spør jo bare om hjelp til å bli kvitt denne DUMME tingen.

Gjest Gjest
Skrevet

Psykolog? Eventuelt samlivsterapi?

Men vet du hva som trigger? Er det måten han snakker på, går på, oppkast, at han er klønete, eller noe helt annet?

Gjest Gjest
Skrevet
??

Skjønner ikke hvorfor jeg er egoist. Jeg nekter han aldri å ta seg en øl eller dra på en fest når han vil.

Problemet er (noen ganger går det helt fint) er når vi (han) kommer hjem. Da hender det at jeg blir veldig nærvøs. Spør jo bare om hjelp til å bli kvitt denne DUMME tingen.

Men hvorfor blir du nervoes???? hva er det han gjoer som gjoer deg nervoes???? at han skal slaa deg? at han skal vaere utro?? hva????

Hvis det kun er at han kommer hjem full, ville jeg ikke akkurat sett paa det som et problem...!

Gjest Nektarin
Skrevet
Men hvorfor blir du nervoes???? hva er det han gjoer som gjoer deg nervoes???? at han skal slaa deg? at han skal vaere utro?? hva????

Hvis det kun er at han kommer hjem full, ville jeg ikke akkurat sett paa det som et problem...!

Nei det er ikke det at han er full. Er nok mer hvis han blir synelig full, snøvlete i språket, tåkete og rar.

Det jeg blir så redd for er vel for å være helt ærlig når vi får barn. Tanken på en slik situasjon (som ikke er farlig i det hele tatt) skremmer livet av meg.

Som sagt så skjer det ikke vær gang han er full. Så jeg vet ikke hva som trigger det. Kanskje det skjer oftere med meg når jeg er slite, og er litt sårbar fra før.

Ellers er jeg sterk som bare det. Veldig selvstendig og med beina godt plantet på jorden. Men dette tipper meg som sagt noe ganger rett av pinnen. Er veldig fortvilende. Psykolog er kanskje noe. Vet ikke helt om han synes det hadde vært stort kult om jeg gikk dit. Var nok kanskje litt vel drøy når jeg sa at han får vondt bare han tar et glass vin, det gjprde han i begynnelsen av forholdet vårt. Ikke nå mer, han er mer avslappet (det er faktisk jeg også så da kan du tenke deg)

Vi krangler dagen etterpå og jeg blir helt knust. Han vet det går over og tar det ikke så nøye. Jeg blir enda mer fortviler for at han tar så lett på det. MEN hva skal han gjøre da, når jeg egentlig er helt urimelig???

Skrevet

Slutt å klage.

For et idiotisk, frekt svar. Skjønner ikke at mennesker kan ha så korte antenner. Det er er jo tydeligvis et problem for TS.

Uansett... Det her er noe du må jobbe med selv, og kanskje i samarbeid med en terapeut?

Det her ligger nok fra barndommen av og du har blitt skremt av alkohol. Det er IKKE farlig om han vil ta seg et glass vin en torsdagskveld, det er heller ikke farlig om han tar seg en fest i ny og ne. Det er bare naturlig. Mange som gjør slik, og mange mye verre ;)

Du har en fin mann som kanskje er litt oppgitt over å ikke kunne ta seg et par øl til fotballkampen el. Derfor han kanskje tar litt lett på det, samtidig som han vet det går over hos deg.

Har ikke annet råd enn at du jobber med deg selv og sier at det her er OK. Han har lov. Han overdriver ikke antallet ganger i året, tvert i mot. Ikke la minne om din fulle far ødelegge noe som høres ut som et flott forhold ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...