Luzi Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Jeg trener annehver dag på trenings studio, noe som resulterer i veldig mye svetting, som går hardt utover treningsskoene mine:p jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få vaska de ordentlig. Jeg har ikke tørketrummel, og hvis jeg skal slenge de i vaskemaskinen så tørker de jo ikke før om en uke (og lukta er like ille, fordi de har tørka for sent.) Så, hva gjør dere andre? Har prøvd x-it spray, og sånn fot deodorant. men føler ikke at det hjelper så mye. (og skoene koster 900, så å ha flere sko å bytte på blir ikke så aktuelt med det første:p) Noen tips?
janne84 Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 kanskje prøve å sette de ut, så får de lufte seg over natten? tar nok ikke vekk all lukt, men vil jo tro det blir bedre..
ehv61 Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg pleide å slenge joggeskoene i vaskemaskinen og så ha dem på skotørkeren etterpå,men nå leste jeg at man ikke skal ha dem i vaskemaskinen eller oppbevare dem i nærheten av sterk varme fordi det kan gjøre at gummien råtner og limet løsne.virker jo logisk da. det beste er å skrubbe skoene med en tannbørste og lunkent vann og fylle dem med avispapir før man setter dem til tørk. Puh,for en jobb........
Emile Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg trener også mye, men har aldri tenkt på å vaske skoene... Ikke bytter jeg så ofte som man burde heller. Kjøpte nye løpesko nettopp, og da sa dama at skoene kunne spyles i dusjen hvis man bruker de utendørs og de blir skitten. Vaskemaskin ble ikke anbefalt. Tror jeg ville ha luftet skoene.
Luzi Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 jeg får prøve å lufte de godt mellom treningene. nå er det jo så kaldt og friskt i lufta, så satser på at det hjelper litt:)
Suzy Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Det er vel bakterier som lukter, så for å drepe bakteriene ville jeg forsøkt å putte skoa i en pose og legge dem i fryseren over natta jeg...
FruLuna Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Det finnes noen "kuler" som selges på skobutikk, som du kan legge inn i skoene og som fjerner lukt. Har prøvd de selv, og de virker (men skoene mine luktet ikke så veldig mye).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå