Gjest Gjest_moongchacha_* Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Heisann. For tiden leier vi leilghet midt i oslo sentrum. Drømmen er jo en gang å kunne kjøpe noe på st.hanshaugen. Men hvor ellers i Oslo er det "best" å bo? Har en datter som ikke er fyllt ett år enda. Så jeg ønsker jo helst å bo ett sted hvor det ikke er så mange innvandrere. Ønsker ikke å sette datteren min i en barnehage eller skole der flertallet er barn med innvandrerbakgrunn. Ikke misforstå. Jeg er selv ikke-norsk,men har vokst opp (kom til norge da jeg var 1 år) på landet med kun norske barn rundt meg. Barnehagetanter og lærere har alltid snakket til meg og behandlet meg som helnorsk. og jeg ser og merker selv hvor mye dette har gjort meg til mer norsk enn mange av mine venner av samme bakgrunn.Disse er da oppvokst i oslo og har gått på skole hvor det har vært mange med innvandrer bakgrunn. for å gjøre saken kort og grei. Ønsker å bo ett sted som er barnevennlig, kanskje en park eller to og en barnehage i nærheten, ikke så mange innvandrere og ja...hvor blokka ikke er så utrolig stygg.... Det jeg foreløpig har søkt på er st.hanshaugen,kjelsås,grefsen,torshov,sagene,adamstuen og drømmer om lindern... fortell gjerne litt om der du syns det er fint å bo. takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå