Bettie Skrevet 4. mai 2003 #1 Del Skrevet 4. mai 2003 Fikk bare lyst til å skrive om noe jeg har fått til - og som ble vellykket - og som jeg derfor er litt hekta på om dagen. Min mer eller mindre bedre halvdel kjøpte en del trehvite skrin i ulike størrelser - for at jeg skulle ha noe å holde på med. han vet jo at jeg holder på med alt mulig rart. To skrin har jeg malt med frodige tullipanmotiv og gitt bort. men i går ga jeg bort "Himmelskrinet". Det var et skrin med buet lokk, som jeg trakk utvendig med mørkeblå fløyel og innvendig med gylden silke. På lokket har jeg brodert perler - sol og måne i ett, og rundt skrinet har jeg sydd på gullstjerner. Det ble - synes jeg selv - flott. Og det passet til hun som skulle få det - en ung konfirmant. Det er trælete å brodere med perler, men effekten blir fin. Så jeg satte igang igjen - og har brodert "Blomsterskrinet, nå. Det er trukket utvendig med pastellfarget silke, og perlene er brodert rundt som kontur av blomstene. Skal fore det innvendig med lys, vårgrønn silke. Og nå har jeg kastet meg over en rund osteeske i spon. Og pirket meg fram til en "Hippiehalvmåne" med blomst bak øret. "Måneesken. Bruker restene av den blå fløyelen og den gyldne silken. Så nå lurer jeg på - er det noen som har ideer til hva man kan bruke til slike brodereier - ser at "markedet" for skrin kan bli fort mettet. Og har noen erfaring med perlebroderier? Og vet noen hvor jeg kan finne ideer til mønstre? Jeg er ganske flink til å kopiere og forenkle...... Takknemmelig for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mai 2003 #2 Del Skrevet 4. mai 2003 Perler er noe jeg har drevet svært lite med! Men jeg følger med i tråden for å se hva slags tips du får. Dette hørest jo både flott og morsomt ut.. Og det er jo sååå gøy når man får til noe helt spesielt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå