Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest endel på forumet her om folk som vurderer å slutte med prevensjon for å bli gravide , uten at partneren vet om det .

Det virker , iallefall på de trådene jeg har lest om fenomenet , som om dette langt fra er uvanlig praksis .

Hva slags inntrykk eller erfaringer har dere med dette ?

Er det vanlig eller sjeldent ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo ikke være noe vanlig? :sjokk:

Har aldri hørt at noen har faktisk vurdert å gjøre dette utenom et par tråd her (som kan godt være bare provokasjon også).

Og ja, de gjør dette i såpeserier... :-D

Skrevet

Jeg hører om det fra tid til annen og synes det er direkte kvalmt. Aner ikke hvor vanlig det er.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke det er vanlig i forhold, men at det er enkelte mer eller mindre desperate kvinner som lyver på seg p-piller under ons tviler jeg ikke på.

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes også menn som lurer kvinner til å bli gravide, ved å manipulere de til å ha trøste sex "siste gang" og ved å si at de er sterile..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror nok det er ganske vanlig. Mistenkelig mange jenter jeg kjenner har blitt "uplanlagt gravide", og valgt å beholde ungen likevel.

Det går vel ikke an å bli uplanlagt gravid, i våre dager med så stort valg av prevensjon og til og med morgen-etter-pille hvis kondomen skulle sprekke?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror nok det er ganske vanlig. Mistenkelig mange jenter jeg kjenner har blitt "uplanlagt gravide", og valgt å beholde ungen likevel.

Det går vel ikke an å bli uplanlagt gravid, i våre dager med så stort valg av prevensjon og til og med morgen-etter-pille hvis kondomen skulle sprekke?

Med tanke på hvor mange som går på p-piller, og dermed ikke vet den svikter før de sitter der med en positiv test i hånden er det ikke umulig.

Skrevet (endret)
Med tanke på hvor mange som går på p-piller, og dermed ikke vet den svikter før de sitter der med en positiv test i hånden er det ikke umulig.

Vel, om p-pillene tas forskriftsmessig og man ikke har omgangssyke eller andre ting som kan svekke effekten, er det veldig,veldig sjelden at p-pillene gjør jobben sin. (Og tipper at det er endel av de som ikke har vært så nøye, likevel vil mene at det er p-pillen som ikke har virket, selv om sannheten er at de har slurvet selv...)

Vet om flere som har blitt uplanlagt gravide de siste årene, men som har valgt å beholde. Pussig nok er alle disse mødrene godt voksne, gamle nok til å holde styr på en pille om dagen, men kanskje også gamle nok til å begynne å få det litt "travelt" med tanke på reproduksjon. I noen av tilfellene er jeg helt sikker på at graviditeten kom mer overraskende på mannen enn på dama...

Endret pga dumme skrivefeil...

Endret av smilefjes
Skrevet

Jeg har kun hørt om dette på nett, og aldri hørt om noe slikt i virkeligheten.

Vet om ei som ble gravid på pilla, men det var absolutt ikke planlegt, og hadde med at hun ikke visste at johannesbrødurt påvirker effekten av p-piller.

(Pluss at jeg vet om et par som fikk barn på grunn av magesyke i utlandet, men da visste de nok begge om risikoen.)

Jeg tror kanskje slike ting er vanlige i enkelte miljøer, der jenta har ønske om å bli gravid fordi andre er det.

Gjest Gjest
Skrevet

Johannesurt, ikke johannesbrødurt ;)

Johannesurt er et antideppresiva, mens johannesbrød er et stivelsesmiddel.

Skrevet

Trodde det var sånt som hørte gamledager til jeg? At kvinnene lurte mennene med å bli gravide sånn at de måtte gifte seg. Vet om en kvinne som forførte en mann for deretter å si at de måtte gifte seg fordi hun var gravid. Så aborterte hun "beleilig" rett etter at de var gift, en helg hun var alene hjemme. Det hører med til historien at de to aldri fikk barn, (sansynligvis var en eller begge steril og hadde vært det hele tiden) og han forble hos henne til de døde av alderdom fordi man skilte seg ikke på den tiden.... Tragisk!

Syns det er toppen av tarvelig å lure barn på noen!

Gjest Gjest
Skrevet

Det trengs ikke de mer ekstreme omgangssykene for at pillene ikke blir tatt opp, vanlig "dagen derpå" mage holder lenge om en er uheldig.

Er uansett skremmendetall fra WHO om at det er 1 graviditet pr 13 bruksår ved normal bruk, og ca 1 av 300 ved perfekt bruk. I praksis blir det at om 30 bekjente bruker piller perfekt i 10 år (noe jeg tror svært få gjør, med tanke på hvor mye som faktisk påvirker p-piller) blir statistisk sett en gravid.

Ved "normal bruk" blir det enda verre. 5 år, 3 venninner, en gravid.

Skrevet

Tror ikke det er vanlig...

Vet om et par uhell, hvor hun har blitt veldig fort gravid. Vet ikke om de gikk på pillen, men tror ikke det var med overlegg.

Har hørt om jenter som prøver å beholde guttene på den måten. Men det er unntakene en har hørt om.

De fleste jeg kjenner er dette noe de har blitt enige om.

Skrevet

Jeg vet om en mann som ble lurt... Hun "glemte" å fortelle at hun hadde sluttet på pillene.....

Skrevet

En tidligere venninne av meg, som ble gravid på ungdomsskolen gjorde dette. Synes det er direkte sykt at folk kan få seg til å gjøre slikt, og det provoserer meg veldig..

Har også vært borti eksempel der en jente lurte en gutt og sa han var gravid, og etter en stund falt hun på isen om vinteren og påsto dermed hun mistet barnet.. (etter de hadde fortalt det til venner og familie og gutten virkelig begynte å glede seg..) Ting hun har sagt i etterid har bevist at hun bare diktet opp hele graviditeten, hun har også innrømmet det ved flere annledninger, i alkoholisert tilstand... Gutten dette gjaldt ble knust, og hadde mye problemer rundt at "spontanaborten" og var veldig lei seg for at de mistet et barn... Heldigvis er det slutt mellom desse nå... Han fortjener selvsagt bedre enn en jente som dikter opp en graviditet i håp om at han da skal fri til henne... :kjefte:

Sykt alt jenter kan få seg til å gjøre..

Skrevet

Kjenner til to tilfeller hvor mannen ble lurt, en venninne gjorde dette når hun var 18 år. Hun var livredd for å miste typen og gjorde det for å sikre at han ble hos henne, de giftet seg og fikk flere barn etterhvert, men er skilt idag. Jeg fikk vite det rundt den tiden hun begynte å mistenke at hun var gravid, dersom jeg hadde visst om det hadde jeg selvsagt rådet henne bort fra tanken.

Hun andre var vel rundt 26-27 år og hadde vært sammen med typen i 8-9 mndr da hun droppet å fortelle han om at feriesyken mest sannsynligvis hadde hemmet virkningen av pillen. Hun hadde veldig lyst på barn siden søsteren hennes var gravid og hun var hodestups forelsket i typen. Jeg var den første som fikk vite at hun var gravid og hun hadde da panikk fordi hun var så redd for å fortelle det til typen. De er fortsatt sammen og beholdt barnet, men forholdet er dårlig og har vært det lenge, så selv om hun elsker barnet overalt på jord kunne hun ønske hun hadde lært typen å kjenne bedre først.

Ellers kan jeg nevne en venninne som er noen og tredve som er skikkelig verpesyk, men samboeren vil ikke ha barn (iallefall ikke enda). Hun har sluttet på all prevensjon og sagt til han at han får bruke kondom dersom han ikke vil bli far. Hun vil ha barn og nekter å bruke piller, og siden han vet om det er det ikke lureri, men litt i gråsonen er det nok likevel.

Jeg selv ble gravid pga johannesurt (ingen som visste noe om bivirkningen da), og min daværende samboer følte seg lurt og det var fryktelig vemmelig, jeg var jo like sjokkert selv. Men der ble det abort. Så av og til kan det bare plutselig skje helt uplanlagt... Men ser absolutt argumentet med at det idag er angrepille over disk, så de fleste oppegående mennesker klarer å unngå uplanlagt graviditet.

Skrevet
Ellers kan jeg nevne en venninne som er noen og tredve som er skikkelig verpesyk, men samboeren vil ikke ha barn (iallefall ikke enda). Hun har sluttet på all prevensjon og sagt til han at han får bruke kondom dersom han ikke vil bli far. Hun vil ha barn og nekter å bruke piller, og siden han vet om det er det ikke lureri, men litt i gråsonen er det nok likevel.

Hvordan i all verden kan dette være gråsone? Mener du at det er på grensen til lureri når en kvinne ikke vil bruke p-pille, selv om hun informerer om det og sier at mannen er velkommen til å bruke kondom? Blir nesten litt sjokkert jeg!

Er det virkelig slik at prevansjon først og fremst er kvinnens ansvar?

For meg er det lureri hvis kvinnen sier at han bare kan slappe av fordi hun går på pillen når hun i virkeligheten ikke gjør det. Men å være åpen om at man ønsker seg barn og/eller at man ikke går på pillen gir da mannen alle muligheter til å styre sin egen prevansjonsbruk.

Eller er det en selvfølgelighet at de stakkars mennene må få slippe å "spise sjokolade med papiret på" og en selvfølgelighet at kvinnene stapper kroppen full av hormoner med bivirkninger slik at mannen skal få kose seg uten kondom?

Skrevet

"Hvordan i all verden kan dette være gråsone? Mener du at det er på grensen til lureri når en kvinne ikke vil bruke p-pille, selv om hun informerer om det og sier at mannen er velkommen til å bruke kondom? Blir nesten litt sjokkert jeg!"

Det blir gråsone når hun går rundt og gjør alt for at han ikke skal gidde å bruke kondom, blir nesten sur dersom hun har sjenket han full og han likevel husker kondomen...

Skrevet
"Hvordan i all verden kan dette være gråsone? Mener du at det er på grensen til lureri når en kvinne ikke vil bruke p-pille, selv om hun informerer om det og sier at mannen er velkommen til å bruke kondom? Blir nesten litt sjokkert jeg!"

Det blir gråsone når hun går rundt og gjør alt for at han ikke skal gidde å bruke kondom, blir nesten sur dersom hun har sjenket han full og han likevel husker kondomen...

Hun sjenker ham full og blir nesten sur hvis han likevel husker kondom? Jo stakkars mann, han er helt klart et offer.

Skrevet

Han velger vel å drikke selv? Ansvaret hans for å huske kondom er vel like stort som for en kvinne som tar p-piller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...