Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ej har et dårlig magefølelse....:(

Ej trur at min kjæreste er utro:

Her er min historie og ej håper det er noen som kan hjelpe mej.

Vi er ilag i nå 2 år og for 2mnd. siden har vi fått en gutt:)

En mnd etter det har min kjæreste byttet jobben. Han jobber nå på sjøen.

Han er Maskinist og har vore vekke nå i 4 uker.

Han skal kommer hjem om 2 dager.

På begynnelsen hadde vi mye kontakt via tlf og msn. Men når ej fekk en dårlig følelse, har ej prater med han om det med en gang. Vi hadde avtalt hvis det er noe at vi skal fortelle det til hverandre. Men denne gången ble han bare sint og sa at han aldri kunne være vekk hjemmefra uten at ej trur at det er nokke.

I tillegg sa han at ej ikkje trenge å være beskymra fordi dei engelske damene han har sett der han jobber nå er så stygg at ej hadde følt mej som en modell.

Så ej har ikkje prater mer med han om det, men følte mej enda sånn. Etter det ble det bare mindre og mindre kontakt. Nå ringer han bare av og til og det bare kort. I tillegg er han veldig distansert og virker kaldt mot mej. (selv om han sei " ej elska dej ")

Før gledet ej mej å få møte han igjen, men nå er ej veldig redd at han kommer til å dumpe mej.

Håper dere kan hjelpe mej hvordan ej skal tolke dette her.

Takk på foran for alle kommentarer:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror han er passe lei av at du snakker om at han er utro hele tiden. Så hvis han ble avvisende og kald etter det, så er det ikke så rart.

Han kommer snart hjem, og da kan dere snakke om det. Ikke anklag han for noe mer.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med innlegget over... Ikke anklag han for og vaere utro hvis du kun har mistanker pga at han er borte til sjoes 4 uker i strekk! Han jobber paa baat! Det er sikkert ikke lett og vaere borte fra familien sin saa lang tid, og han savner sikkert og vaere sammen med dere begge. Naar han kommer hjem etter 4 uker med jobb, saa er det sikkert ikke like goey og komme hjem til en kjaereste som anklager han for og vaere utro, da det er HAN som har vaert ute til sjoes og jobba og du som har vaert hjemme. tenk om han kom hjem og han anklaget deg for og vaere utro mens han var borte? Og bli anklaget for og vaere utro, og foele at den andre personen ikke stoler paa en er helt forferdelig! Vaer snill med ham og stol paa ham!!

Gjest Golden Girl
Skrevet

Er det ikke ganske tøft å være ute sånne lange perioder i ett strekk. Mulig han bare er veldig sliten og trøtt og ikke orker å kose-snakke hele tiden. Prøv å holde sjalusien i sjakk og stol på ham!

Skrevet

Det er da ikke rart han unngår å ringe deg når du stadig anklager han for å være utro. Slutt med det og ta en skikkelig prat med han om å stole på hverandre når han kommer hjem. Det er tydeligvis noe du trenger.

Gjest Ingrid BN
Skrevet

Det er selvfølgelig lett å tenke slike tanker, ihvertfall når det er snakk om en så stor avstand og man selv sitter hjemme.

Har selv hatt et avstandsforhold i ett år (Trondheim og Drammen), der vi møttes en helg i måneden. Dette gikk forsåvidt greit, men det ble til at vi analyserte hverandre i hjel til tider.

Altså: hvis han var litt mutt ene dagen, så var jeg bombesikker på at det var noe galt. Og hvis jeg ikke rakk telefonen, eller glemte å svare på en SMS så trodde han ganske fort at jeg var opptatt med andre (gutter).

Så man får fort fordreide tanker i en slik situasjon. Det viktigste er å få det ut - ikke i form av spørsmål om man er utro eller ei, men rett og slett fortelle at man har lett for å kverne rundt de samme tankene når man først har tenkt på det en gang.

Dessuten: jobb på en båt betyr mye arbeid til tider, og man må alltid være parat om det skulle oppstå en situasjon av noe slag. Det er også en grunn til at dem jobber 4 uker, for så og ha 2 uker fri. Det er hardt arbeid.

Det kan godt hende at det er så mye å gjøre at han rett og slett ikke rekker å ringe deg mer enn i 5 minutter. Sett heller pris på de gangene han ringer :)

Og ta heller en slik samtale når han kommer hjem - så slipper han å måtte uttale seg om slike saker når han er sammen med "gutta". :)

Skrevet

Hun sa hun hadde spurt han en gang for de hadde avtalt at de skulle ta opp ting hvis det var noe.... Man må da få spørre hvis man har følelser om at ting ikke er som det skal?? Hvordan skal vi ellers komme oss gjennom dagene?

til TS jeg synes ikke kjæresten din hadde noe grunn til å bli sinna på deg fordi du spurte. Dere hadde jo blitt enige om å fortelle hverandre hvis det var noe. Jeg hadde begynt å lure litt utifra det du forteller. Men ikke vær redd for å spørre han det får han tåle.

Lykke til :klemmer:

Skrevet
Hun sa hun hadde spurt han en gang for de hadde avtalt at de skulle ta opp ting hvis det var noe.... Man må da få spørre hvis man har følelser om at ting ikke er som det skal?? Hvordan skal vi ellers komme oss gjennom dagene?

til TS jeg synes ikke kjæresten din hadde noe grunn til å bli sinna på deg fordi du spurte. Dere hadde jo blitt enige om å fortelle hverandre hvis det var noe. Jeg hadde begynt å lure litt utifra det du forteller. Men ikke vær redd for å spørre han det får han tåle.

Nemlig, de ble enige om å fortelle hverandre om det var noe, men hvorfor skal han evt fortelle noe om det ikke er noe?

Skrevet

Enig med innleggene ovenfor. Det er sikkert ikke lett for han å være borte så lenge heller, og i tillegg er det MYE jobb når han jobber i en slik turnus. Han er på vakt mer eller mindre 24 timer i døgnet når han er på båten.

Prøv å heller bruk tiden han er borte til å sende koselige og romantiske meldinger når han er borte. Flørt med han. Da blir det mye bedre stemning dere i mellom, og vil nok gjøre tiden fra hverandre lettere. Da vil han jo glede seg til å snakke med deg.

Selv om dere har avtalt at dere kan snakke om hva som helst: hva om han ringte deg stadig vekk og tvilte på om du var trofast? Hadde ikke du blitt såret og lei?

• 3 uker senere...
Gjest frøken22
Skrevet
Hei

Ej har et dårlig magefølelse....:(

Ej trur at min kjæreste er utro:

Her er min historie og ej håper det er noen som kan hjelpe mej.

Vi er ilag i nå 2 år og for 2mnd. siden har vi fått en gutt:)

En mnd etter det har min kjæreste byttet jobben. Han jobber nå på sjøen.

Han er Maskinist og har vore vekke nå i 4 uker.

Han skal kommer hjem om 2 dager.

På begynnelsen hadde vi mye kontakt via tlf og msn. Men når ej fekk en dårlig følelse, har ej prater med han om det med en gang. Vi hadde avtalt hvis det er noe at vi skal fortelle det til hverandre. Men denne gången ble han bare sint og sa at han aldri kunne være vekk hjemmefra uten at ej trur at det er nokke.

I tillegg sa han at ej ikkje trenge å være beskymra fordi dei engelske damene han har sett der han jobber nå er så stygg at ej hadde følt mej som en modell.

Så ej har ikkje prater mer med han om det, men følte mej enda sånn. Etter det ble det bare mindre og mindre kontakt. Nå ringer han bare av og til og det bare kort. I tillegg er han veldig distansert og virker kaldt mot mej. (selv om han sei " ej elska dej ")

Før gledet ej mej å få møte han igjen, men nå er ej veldig redd at han kommer til å dumpe mej.

Håper dere kan hjelpe mej hvordan ej skal tolke dette her.

Takk på foran for alle kommentarer:)

Jeg er jente og har selv jobbet på sjøen en tid, og da var jeg ute 1mnd i gangen. Første tiden hadde jeg mye kontakt med kjæresten min via mail,msn og tlf 2 ganger i uka siden jeg hadde bare norsk dekning de 2 dagene. Dette funket kjempe fint, og når jeg kom hjem var det den beste dagen i hele forholdet! Rett før jeg dro på sjøen første gangen gjorde kjæresten min noe dumt, han overnattet på sofaen til ei han tidligere har hatt "noe" med og jeg konfronterte han og henne med det og det var mye styr og vondt. Dette var 1 uke før jeg reiste ut.

Jeg er utrolig glad for at jeg reiste, og det gjorde godt for forfoldet.

Men tilbake til saken, det er nesten værre å være på sjøen for den som er ute en den som er hjemme på land! Om kjæresten din hjemme på land gjør noe "dumt" så er du maktesløs!

Tenk på hvordan kjæresten din må distansere seg litt for å ikke bli gal, han kan ikke gå og tenke på deg 24 timer i døgnet og lure på hva du gjør på osv. Hadde han gjort det hadde han gått fra vettet. Dette vet jeg.. Og han hadde ikke klart å gjøre jobben sin, det er hardkjørt de 4 ukene han er ute. derfor synest jeg du bør glede deg til han kommer hjem.

Ro ned med meldinger og kontakt mens han er ute. Ikke gjør han bevisst på det. Men vis at mens han er ute så har du et liv hjemme. Vær med venner osv. Men ikke dra på fest for så å sende han fylle-meldinger osv. dette er grusomt for den som er ute.

Og at dere har ett lite barn sammen og han samtidig er ute på sjøen gir han sikkert dårlig samvittighet fordi han går glipp av ting og du sitter hjemme. Og kansje prøver han bare å dytte dette til sides så han kan gjøre jobben sin. Tiden når man er ute går ufattelig sakte når man ikke har det bra! Dette vet jeg også.

Vær glad og mottagende når han kommer hjem, vis at du er glad i ham. IKKE prat om usikkerheten din med en gang han kommer hjem.

Dette ble langt og masse.

Men lykke til!!:)

Skrevet (endret)
Vi hadde avtalt hvis det er noe at vi skal fortelle det til hverandre.

Ja, men det er lov å bruke vurderingsevnen sin litt også. En samtale om eventuell utroskap bør man ikke ta per telefon. Jeg tror rett og slett du er fanget i fantasien om et spennende og damefylt sjømannsliv. Med mindre mannen din er på et seilas ala Pirates of the Caribbean, tror jeg ikke du har noen grunn til bekymring.

Uansett, her er en god :klemmer: fra meg til deg.

Endret av Alice Ayres
Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo ikke sikkert han er utro. Stol på han, og ta det når han kommer hjem... Ikke mas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...