Gjest Coarvi Skrevet 11. november 2011 #41 Skrevet 11. november 2011 Jeg har gått på 3 andre vgs fra jeg var 16 til 19, og følte som sagt ikke at de krevde mer på Danielsen... Så kan ikke helt forstå det? Og fysikklæreren jeg hadde på Danielsen krevde hvertfall ikke mye, prøvene var jo nesten enklere enn naturfagen på grunnkurs... Har alltid hatt lærere som krever begrunnelser og refleksjon på vgs, det står da vel ikke så dårlig til med norsk skole at elever ikke er vant til det?
rox Skrevet 11. november 2011 #42 Skrevet 11. november 2011 Det stemmer det. Dessuten får denne skolen statsstøtte, og det er nok også noe av grunnen til at de får lov til å tilby standpunktkarakterer. I tillegg er de en friskole med godkjenning, og de driver en vanlig vgs. fra før. Sonans og andre er private friskoler UTEN støtte, så det å få plass på Danielsen er både rimeligere og vil gi deg standpunktkarakterer i stedet for bare eksamenskarakterer. Men vær forberedt på å jobbe godt, for de krever litt av deg. Takk for bra svar! Jeg planlegger og starte høsten 2012, hvordan kan jeg søke for å ha så gode muligheter som mulig for å komme inn? Er uten rett siden jeg er bare 20 år, og vet at de med rett er prioritert over meg. Har lest litt og sett at det kan lønne seg og levere søknad personlig, men går det ann å søke før tiden slik at den evt ligger klar til de skal starte inntak?
Saeria Skrevet 11. november 2011 #43 Skrevet 11. november 2011 Jeg ville møtt opp om morgenen den dagen de åpner for eksterne søkere. Så fort du har fått en fot innenfor, får du søke tidligere enn eksterne for neste semester, og dermed vil du ha mye større sjans til å få flere av fagene du vil ha. Så møt opp personlig og fyll ut søknaden der og da.
Gjest Coarvi Skrevet 11. november 2011 #44 Skrevet 11. november 2011 Vet ikke hvordan det er nå, men da jeg gikk der for 3(?) år siden stilte en venn seg i kø rundt 4 på natta for å levere søknaden min personlig på mine vegne (med fullmakt) da de åpnet kl 8. Jeg kunne _ikke_ sende den i posten. Det året jeg gikk der var køen laaaang den dagen de hadde nytt opptak på våren, folk stilte seg rett og slett i kø på natta pga. førstemann til mølla-prinsippet! Men det kan jo ha endret seg, så ring dem og spør.
rox Skrevet 12. november 2011 #45 Skrevet 12. november 2011 Ringer de på mandag! En tur til Bergen og stå i kø en natt er helt klart verdt det :D
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #46 Skrevet 17. mai 2013 Hei, er det noken her som veit kva sannsynligheten for å kome opp i muntleg eksamen i R1-matte på danielsen er? Eg kom ikkje opp i skriftleg eksamen og skal ikkje gå vidare på R2. Eg har både skriftleg og muntleg eksamen på vitnemålet frå før. Anonym poster: 0eb65c548e4d01059d427a789d92b832
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #47 Skrevet 17. mai 2013 Hei, er det noken her som veit kva sannsynligheten for å kome opp i muntleg eksamen i R1-matte på danielsen er? Eg kom ikkje opp i skriftleg eksamen og skal ikkje gå vidare på R2. Eg har både skriftleg og muntleg eksamen på vitnemålet frå før. Anonym poster: 0eb65c548e4d01059d427a789d92b832 Det er aldri lett å si om man kan komme opp eller ikke. Som oftest kan følgende gi en pekepinne om hvorvidt du kan komme opp: Hvor mange klasser har R1 matte? Hvis det er bare 1, er sannsynligheten høy. Jo flere, jo mindre sannsynlighet. Anonym poster: dff3d0b409c36be08b3c6bce81cde579 1
flesk Skrevet 20. mai 2013 #48 Skrevet 20. mai 2013 Det er aldri lett å si om man kan komme opp eller ikke. Som oftest kan følgende gi en pekepinne om hvorvidt du kan komme opp: Hvor mange klasser har R1 matte? Hvis det er bare 1, er sannsynligheten høy. Jo flere, jo mindre sannsynlighet. Anonym poster: dff3d0b409c36be08b3c6bce81cde579 Noken som har eit bedre svar?
Høhø Skrevet 30. juni 2013 #49 Skrevet 30. juni 2013 Er virkelig Danielsen så rimelig som det står på hjemmesiden? 1.700 kr (pluss/minus) for et halvårskurs? På Akademiet er det jo rundt 10.000 for 1 fag :S Men Akademiet vs. Danielsen: hvis man velger 1 fag på Akademiet, så har man det faget 1 gang i uken, samme tid og dag. Men på Danielsen, går det over flere dager der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå