Gå til innhold

Mannsidealer på vei ut

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

[post=http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2289293.ece]Artikkel og tilhørende [post=http://tux1.aftenposten.no/nettprat/menn030308/]debatt om mannsidealer.

Etter å ha lest dette føler jeg em viss trang til å flytte til skogs, leve av ting jeg har tatt livet av selv. Og det nærmeste jeg vil komme en diskusjon om følelsene mine vil være at jeg snakker om været.

Vil dette være positivt eller negativt for samfunnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gasse
Skrevet

Jeg tror dette er en måte å henvende seg til visse grupper menn uten å nevne navn for å fortelle dem at folk flest ikke synes deres oppførsel er akseptabel. Det blir litt slik som når en førskolelærer sier til barna at "nå må vi være snille mot hverandre".

Gjest "gjest"
Skrevet

Saken er den at menn henger litt etter i samfunnsutviklingen forøvrig.

Gjest Gasse
Skrevet
Saken er den at menn henger litt etter i samfunnsutviklingen forøvrig.

:klø:

Nå henger jeg ikke helt med her.

Skrevet

Linkene til TS var ikke tilgjengelig, men jeg antar dette relaterer seg til mannspanelets innstilling?

Jeg ønsker følgende:

-Likestilling også på menns premisser

-Bort med lovverk og rettslig praksis som diskriminerer menn

-En seksualitet som er definert av menn selv,- og ikke først og fremst med utgangspunkt i kvinners seksuelle behov og krav

-Oppgradering og likestilling av menn som omsorgspersoner

-Krisesenter for menn på lik linje med krisesenter for kvinner

-Fokus på og bekjempelse av all vold - ikke bare menns vold

På bakgrunn av disse punktene mener jeg mannspanelets innstilling framstår som temmelig tannløs og forsiktig. I alt for stor grad på kvinners premisser...igjen.

Skrevet

At det fullt ut blir akseptert og vanleg at menn kan bruke kjole og skjørt.

Det skulle vert en transe i mannspanelet.

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, de er noen pingler, dette "Manns"utvalget. Lite futt i dem!

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg er for likestillen, og da mener jeg likestilling. Ikke at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn. Fødselspermisjon burde deles 50/50. Det burde være like akseptabelt med hjemmeværende mann som hjemmeværende kone. Krisesenter for menn (som nevnt over) og mer fokus på vold fra kvinner (for kvinner kan faktisk være voldelige de også).

Sikkert en hel del mer...likestilling er langt fra likestilling enda, fra begge kjønn. Men vi nærmer oss, sakte men sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...