Gå til innhold

WINDOWS WISTA

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Heisan!

For å si det mildt, min fordømte PC klikker hele tiden. Siste skrik er feil melding når jeg feks lukker IE ( Internet Explorer) eller andre nett relaterte programmer.

Melding som kommer opp er:

Windows utforsker har sluttet å fungere.

......prøver å fikse....

Så kommer samme melding opp en gang til, før det lukker seg og skjermbildet tar en restart.

Winsows Vista support tar betalt support. Noe som ikke er aktuelt. Sku tro når man kjøpe et orginalt produkt at man går gratis support, men den gang ei.

Noen som har hatt samme problem og fant en løsnin på det?

Som sagt jeg har VISTA. Så løsnnger på Windows 2000 og XP fungerer ikke.

Håper noen har tips å komme med.

Hilsen frustrert anti data nerd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingrid BN
Skrevet

Kjenner til det der.. Som regel er dette en software-feil fra Microsoft, og de prøver å rette opp i slike feil fortløpende - noe som helst tar et par år.

Hvis du i tillegg har en PC/laptop som ikke har så stor prosessor så kan dette være en faktor for slike feilmeldinger dessverre.

Bruker selv Vista, og har opplevd dette problemet ofte selv, og jeg har en kraftig prosessor på min laptop.. Jeg sliter mest med Outlook for tiden - den henger seg opptil flere ganger.

Får oftere feilmeldinger om jeg har hatt laptopen av og på hvilemodus flere ganger i løpet av dagen.

Det kommer fortløpende oppdateringer (som egentlig ikke hjelper på det faktiske problemet).

Vista er kjempefint å se på og alt slikt, men det kom nok et par år for tidlig etter min mening. Skulle hatt et par år til som test-objekt!

Men som prøvd nevnt ovenfor her: hvis man avslutter/slår av pcen når man vet det er lenge til neste gang man skal bruke den, så kan dette hjelpe på problemet.

Sikkert noen som vet mer enn meg om dette her inne, men dette er mitt synspunkt ihvertfall! :)

Gjest Nedfall
Skrevet
Kjenner til det der.. Som regel er dette en software-feil fra Microsoft, og de prøver å rette opp i slike feil fortløpende - noe som helst tar et par år.

Hvis du i tillegg har en PC/laptop som ikke har så stor prosessor så kan dette være en faktor for slike feilmeldinger dessverre.

Bruker selv Vista, og har opplevd dette problemet ofte selv, og jeg har en kraftig prosessor på min laptop.. Jeg sliter mest med Outlook for tiden - den henger seg opptil flere ganger.

Får oftere feilmeldinger om jeg har hatt laptopen av og på hvilemodus flere ganger i løpet av dagen.

Prøve dette her ?

(Har ikke Vista, og kommer ikke til å migrere før dere andre har betatestet systemet grundig først ! ;))

Gjest Gjest
Skrevet
Heisan!

For å si det mildt, min fordømte PC klikker hele tiden. Siste skrik er feil melding når jeg feks lukker IE ( Internet Explorer) eller andre nett relaterte programmer.

Melding som kommer opp er:

Windows utforsker har sluttet å fungere.

......prøver å fikse....

Så kommer samme melding opp en gang til, før det lukker seg og skjermbildet tar en restart.

Winsows Vista support tar betalt support. Noe som ikke er aktuelt. Sku tro når man kjøpe et orginalt produkt at man går gratis support, men den gang ei.

Noen som har hatt samme problem og fant en løsnin på det?

Som sagt jeg har VISTA. Så løsnnger på Windows 2000 og XP fungerer ikke.

Håper noen har tips å komme med.

Hilsen frustrert anti data nerd!

Største jjeg har gjort er laptop med Vista. Vista kommer til å fordufte en dag....tro du meg..........

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Største jjeg har gjort er laptop med Vista. Vista kommer til å fordufte en dag....tro du meg..........

HATER vista...men det var det vi fikk på PC'n. Fjerner vi det og legger inn feks XP får vi nada igjen skulle PC'n krashe. Så får bare holde oss til Vista litt til. Neste blir ikke Vista.

Skrevet (endret)

Samme her. Men det ble litt bedre etter at jeg lastet ned siste oppdatering fra microsoft.

Men min erfaring med Vista er at det er mer "tilgivende" når feil oppstår, enn XP. Likevel er operativsystemet så ustabilt at jeg ikke tør å bruke maskinen med Vista til viktig/jobbrelatert arbeid.

Anbefaler deg å laste ned Opera, og bruke den istedenfor IE. De funksjonene som er verdt å ha i IE, har de jo rappa fra Opera, anyway... Dessuten surfer du med mindre fare for virus og fjas, med Opera (eller firefox, for den saks skyld).

Kanskje vurdere mac eller linux, sammen med openoffice og opera, neste gang. Fremfor enda en maskin med Bill Gates griske klør krafsende på harddisken. Kanskje ikke like lekkert å se på, men funksjonaliteten og stabiliteten ER faktisk viktigst.

Edit:

Hei, Heidi. Du behøver ikke å slette Vista for å kjøre et annet operativsystem. Bare opprett en egen partisjon på harddisken, og kjør XP derfra. La bare Vista ligge i dvale, så funker garantien så fint, atte.

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...