Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte etter informasjon om legemiddelet Dormidina (som selges reseptfritt i noen land), og fikk opp denne siden. Dormidina selges reseptrfritt i Spania, og der koster to pakker med 16 tabletter ca. 9 euro. På nettsiden koster de 79! Og Imovane, som selges på resept i Norge til godt under hundre kroner per pakke, koster 72 euro for to pakker.

Enten er det en rekke uheldige trykkfeil, eller så er det helt sprøtt. De utnytter de som er desperate etter medsiner de ikke får av legen sin (og hvis legene ikke skriver dem ut, er det som regel en grunn til det).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg søkte etter informasjon om legemiddelet Dormidina (som selges reseptfritt i noen land), og fikk opp denne siden. Dormidina selges reseptrfritt i Spania, og der koster to pakker med 16 tabletter ca. 9 euro. På nettsiden koster de 79! Og Imovane, som selges på resept i Norge til godt under hundre kroner per pakke, koster 72 euro for to pakker.

Enten er det en rekke uheldige trykkfeil, eller så er det helt sprøtt. De utnytter de som er desperate etter medsiner de ikke får av legen sin (og hvis legene ikke skriver dem ut, er det som regel en grunn til det).

Det er en grunn til at Imovane ikke skrives ut da.....

men de må bare bestille på nett.....antagelig blir de stoppet i tollen...penger tapt

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes mange slike sider.

Vet om de som bruker de pga intens legeangst, eventuelt at de ikke kommer seg til lege pga lang reisevei til annet enn et enkelt legekontor. Har heldigvis sluppet selv, hadde vært livredd for å fått falsk medisin.

Gjest Farmasøyt
Skrevet

Jeg sier bare en ting til dem som tenker på å kjøpe: Ikke gjør det!!!Som nevnt i innlegg over her,er falske medisiner en reell fare.Disse holder ikke nødvendig standard når det gjelder sikkerhet,kvalitet,og effekt.Det å produsere falske legemidler er blitt storindustri mange steder,særlig i Kina.Når man kjøper legemidler overt internett har man absolutt ingen garanti for hva man putter i seg.Innpakning og utseende på legemidlene kan være helt lik de ekte.Det har vært flere dødsfall som følge av dette,så tenk dere om.Det er som regel ikke verdt å risikere liv og helse på.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, synd det ikke finnes sider som selger resepter i stedet for. Hadde vært tryggere om det var mulig å få tak i resepter som ble løst ut i Norge enn slik det er i dag.

Skrevet
Ja, synd det ikke finnes sider som selger resepter i stedet for. Hadde vært tryggere om det var mulig å få tak i resepter som ble løst ut i Norge enn slik det er i dag.

Det er jo ikke akkurat trygt dersom du kjøper resept for et legemiddel for en sykdom du ikke er diagnostisert for... ?

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer an på medisinen, hvilken sykdom det er og hvor god kunnskap en selv har. Ser det slik at på enkelte medisiner er ikke enkelte former for selvmedisinering verre enn en normalt svimete lege som skriver ut både det ene og andre uten oppfølging.

Men juridisk sett forsvinner jo mye rettigheter.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Det er en grunn til at Imovane ikke skrives ut da.....

men de må bare bestille på nett.....antagelig blir de stoppet i tollen...penger tapt

Det er feil. Det er helt lovlig å importere legemidler som kan kjøpes reseptfritt i et annet EØS-land til Norge.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet iht reglene.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Hadde man fått kjøpt resepter på nettet hadde kanskje poenget med resepter i det hele tatt blitt litt borte! Det er en grunn til at man må ha resept og at det er legen som skal skrive den ut.

Hvorfor i all verden er forrige innlegget mitt fjernet???

Skrevet
Kommer an på medisinen, hvilken sykdom det er og hvor god kunnskap en selv har. Ser det slik at på enkelte medisiner er ikke enkelte former for selvmedisinering verre enn en normalt svimete lege som skriver ut både det ene og andre uten oppfølging.

Men juridisk sett forsvinner jo mye rettigheter.

Selvmedisinering er en ting, problemet er like mye at du aldri vet hva det du kjøper på nett inneholder, om det er kvalitetssikret osv.

Skrevet
Hadde man fått kjøpt resepter på nettet hadde kanskje poenget med resepter i det hele tatt blitt litt borte! Det er en grunn til at man må ha resept og at det er legen som skal skrive den ut.

Beklager så mye, jeg kom bort i feil knapp og det ble fjernet ved en feiltagelse da jeg skulle fjerne et annet innlegg som var over ditt.

Yvonne (mod)

Gjest Gjest
Skrevet

Med tanke på hvor pro-forma det meste av reseptutskrivning er så virker det på meg som det innimellom heller blir en falsk sikkerhet som gjør at folk ikke setter seg inn i det selv. Men klart, det er mye misbruk av medisiner allerede, så de som har for vane å enten bøtte ned med reseptfritt eller mer eller mindre har fribillett i reseptblokka til legen hadde muigens klart å skade seg selv ienda større grad om de hadde villet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...