Gå til innhold

Er det noen som husker denne serien?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet

Jeg prøver å finne litt informasjon om en serie jeg så på som liten, men det viste seg å være litt vanskelig.

Jeg husker ikke hva serien heter, eller noen av skuespillerne. Jeg tror ikke den gikk på norsk tv, men en av de barne/ungdomsskanalene som bare var tilgjengelige tidlig på dagen for da nesten 15 år siden..

Serien handlet om en jente som reiser fra fremtiden til vår tid, og møter en jevngammel jente. Jeg tror hun ble kidnappet og tvunget inn i maskinen på hennes tid, av en svært så skummel mann. Mesteparten av serien går ut på at hun prøver å komme seg tilbake igjen, men han har tidsmaskinen. På et tidspunkt drar begge jentene tilbake til fremtiden(hvor de spiser tang og er svært så miljøbevisste), og på et annet tidspunkt blir fremtiden forandret, slik at verden er helt ødelagt. De i fremtiden har også en duppetings som ligner på en hårbøyle, som de kan løfte ting med. :fnise:

Litt forvirrende, men er det noen som husker noe fra dette? :eeeh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer faktisk på om jeg vet hvordan serie det er. Men hva den heter var jo ett annet spørsmål :fnise:

skal se om jeg ikke finner ett klipp på youtube :)

Skrevet

å ja! husker vi lekte den serien! vi laget sånn en hårbøyle... MEN husker ikke hva den heter... et navn..

Skrevet

å vi løp rundt med sånn en bøyle... :dåne:

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet

Jo, det er den! Og den fins på DVD :smilbla: Tusen, tusen takk for at du husker slik.

Mens jeg er igang, er det noen som husker en lignende serie som handlet om et samfunn hvor et av barna var familiens overhode? Husker særdeles lite fra den, bortsett fra at man ble kastet ned i et hull som straff, og at det var litt skummelt.

:)

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet
Jeg prøver å finne litt informasjon om en serie jeg så på som liten, men det viste seg å være litt vanskelig.

Jeg husker ikke hva serien heter, eller noen av skuespillerne. Jeg tror ikke den gikk på norsk tv, men en av de barne/ungdomsskanalene som bare var tilgjengelige tidlig på dagen for da nesten 15 år siden..

Serien handlet om en jente som reiser fra fremtiden til vår tid, og møter en jevngammel jente. Jeg tror hun ble kidnappet og tvunget inn i maskinen på hennes tid, av en svært så skummel mann. Mesteparten av serien går ut på at hun prøver å komme seg tilbake igjen, men han har tidsmaskinen. På et tidspunkt drar begge jentene tilbake til fremtiden(hvor de spiser tang og er svært så miljøbevisste), og på et annet tidspunkt blir fremtiden forandret, slik at verden er helt ødelagt. De i fremtiden har også en duppetings som ligner på en hårbøyle, som de kan løfte ting med. :fnise:

ALANA - JENTA FRA FREMTIDEN!! Jenta som ALANA havnet hos bodde / familien drev en dagligvareforretning??

Gjest Gjest
Skrevet

Den gikk definitivt på NRK. Jeg var veldig fan av den serien, og vi hadde ingen andre kanaler på den tiden. Husker jeg hadde ekstremt lyst på en sånn hårbøyle :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...