Gjest Starya Skrevet 3. mai 2003 #1 Del Skrevet 3. mai 2003 Oppdaget plutselig at Norton Internet Security ikonet manglet nede på verktøylinja, det har da pleid å starte opp automatisk før. Prøvde å åpne programmet, men ingenting skjer. Ja, jeg har prøvd flere ganger, og via både ikon på skrivebord og via start. Ingenting. Jeg tenkte da at jeg skule avinstallere og installere på nytt, men det lar seg ikke gjøre. Jeg får beskjed om at NIS må være innlogget med supervisor-konto (det er da meg...), men jeg får jo ikke åpnet det slik at jeg KAN logge inn. Kjenner jeg begynner å bli svett her. Hva i all verden kan ha skjedd? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. mai 2003 #2 Del Skrevet 3. mai 2003 Tillegg: I noen dager nå har maskinen nektet å koble seg til msn. Når jeg prøver å logge inn på mail (hotmail) får jeg "siden kan ikke vises" Prøvde nå å sende melding til telenors "hjelp på timen" men når jeg sendte fikk jeg også der "siden kan ikke vises"... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. mai 2003 #3 Del Skrevet 3. mai 2003 Kan du ha fått et eller annet virus? Kanskje du skal prøve en online-scanning? Har opplevd at Norton har blitt slått ut av Klez en gang og det er jo verd et forsøk?? http://housecall.antivirus.com/housecall/s.../start_corp.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #4 Del Skrevet 4. mai 2003 Skal prøve det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #5 Del Skrevet 4. mai 2003 Pokker. Jeg er virus-fri. Pokker, fordi da har jeg fortsatt ikke snøring på hva problemet er. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mai 2003 #6 Del Skrevet 4. mai 2003 Regner med at du har restartet PC-en Ellers kan du gå inn på www.symantec.no og se etter info der. Kanskje du får lastet ned en update eller noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 101 Skrevet 4. mai 2003 #7 Del Skrevet 4. mai 2003 Hei.. Jeg hadde samme tilfelle med min nis og jeg bare restartet pc`n Det som kan hende er at ei eller annen inifil blir slettet/ikke lastet og da skjer det slikt. bruk norton windoktor hvis du har, så fixer den slike prob. + å defragmentere skader heller ikke, noe jeg gjør 1 gang i uka. Hvis du har store hardisker erjo dette best å gjøre om natten, for det tar litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #8 Del Skrevet 4. mai 2003 Har restartet. Har kjørt scandisk. Har kjørt defrag. Norton er fortsatt død. :cry: Jeg kan gå inn i NIS-mappa, kikket på den hjelpefila de har. Der er en sånn "troubleshooting" man kan sjekke for div problemer. Svaret på alle innbefatter at man må gå inn på NIS (hvilket jeg altså ikke kan), og det var heller ingen tips av typen "Hva man gjør dersom møkkaNorton tar ferie uten autorisasjon"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #9 Del Skrevet 4. mai 2003 Dette begynner jo å bli helt sykt.. Forsøkte å sende melding til telenors 24 t brukerstøtte i går, men: "siden kan ikke vises". prøvde nå på Symantec å la den kjøre en sjekk på min maskin ."siden kan ikke vises". Brøver så å få sendt melding til online kundesupport: "siden kan ikke vises". Det neste jeg nå forventer er at idet jeg strekker meg mot "av"-knappen kommer det en monoton stemme som sier "Do you really want to do that?" Døpe maskinen min HAL kanskje? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 101 Skrevet 4. mai 2003 #10 Del Skrevet 4. mai 2003 hmm :-? Marskina di er IKKE ødelagt eller død, heller ingen virus.. Det som er årsaken er at nis kun lar supervisor/administrator få tilgang til forandring av innstillinger. Det er jo egentlig en grei ordning, hvis det funker som det skal :blunke: Du kan, hvis du har win-xp, bruke restorpoint, for da går operativsystemet tilbake til slikt det var feks. igår. INGENTING av det du har lagret av dok/musikk/bilder/mail, ja you name it blir slettet, KUN progvare stilles tilbake. Det du evt. har lagt inn av software idag, blir fjernet, og feil som oppstår etter evt restorepoint, blir borte.. Ellers så er det bare å uninstall nis og installere pånytt.. Du kan også trykk clt-alt-del 2 ganger når du kommer til brukerkonto og vips så er du inne på xp`s innebygde admin.konto, noe som gir deg tilgang til alt av forandringer. Dette er kun en liten baggatellmessig feil på software, og har INGENTING med Hardware å gjøre!!!!!!!! grunnen til at du ikke kommer på enkelte nettsider, er at nis nekter tilgang og ettersom du ikke er innlogget som supervisor, så får du ingen valg om premit/deny heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #11 Del Skrevet 4. mai 2003 Vel vel.. Å gjenopprette til gårsdagen ville ikke hjulpet, da nis har vært ute av spill en stund uten at jeg har merket det. Og de sidene som ikke vistes var slett ikke av en slik art at det skulle nektes -uavhengig av om det var innlogget som supervisoer eller ei. :-? Det lot seg ikke gjøre å avinstallere nettopp fordi det ikke var innlogget som supervisor, og jeg fikk heller ikke åpnet nis slik at jeg fikk logget på. det jeg tilslutt fikk gjort, etter tips fra telenors online service, var å leaste ned et program fra symantec for å fjerne nis, noe som kun skulle brukes når det ikke lot seg fjerne ellers. Jeg gjorde dette, og det første som skjedde da nis var borte vekk var at msn virket igjen... Jeg reinstallerte så nis fra cd-en. Det dukket imidlertid opp et nytt problem etter at nis var ferdig installert, nemlig et eller annet med windows.. Blåskjerm og feilmelding. Restart i sikkermodus, osv. Etter litt plunder er jeg nå inne som du ser, men det spørs om det varer. I så fall må jeg ta systemgjenoppretting, ja. Og da må jeg vel installere nis atter en gang? Grr, begynner å bli litt lei nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mai 2003 #12 Del Skrevet 4. mai 2003 Blåskjermer er noe herk! Men jeg ville nok tatt en systemgjenoppretting hvis jeg var deg. Fortest mulig. Ta backup av alle data først som sist og la maskinen få begynne heeelt på nytt. Det burde uansett gjøres en gang i blandt. Egentlig er det ganske deilig å ha en nyformatert PC forran seg. Last ned den siste versjonen av Norton fra telenors side i stedet for å installere fra CD-en. Jeg ble kvitt masse greier da jeg kuttet ut CD-en (som ikke er oppdatert). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #13 Del Skrevet 4. mai 2003 :-? Hmm.. Ta backup av alle data først som sist og la maskinen få begynne heeelt på nytt. Det burde uansett gjøres en gang i blandt. Eh, sånt har jeg jammen lite greie på gitt. Kjenner ingen som har det heller. Koster det ikke noe å laste ned fra telenors side? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 4. mai 2003 #14 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvis du har ADSL (har du ikke det da?) Så er det inkludert i abbonementet. Spør telenor på chatten f.eks.. tro at du får svar på sånt der evt. på siden dems! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 4. mai 2003 #15 Del Skrevet 4. mai 2003 Tja, jeg får vel gjøre noe med det snart.. Men ikke i dag. Jeg sitter egentlig og later som om jeg skriver på en eksamen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå