Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå i det siste har jeg begynt å få fregner når jeg soler meg i solariumet(men de fleste fregnene går bort etter noen timer...) kan man bruke solkrem i ansiktet for å forhindre dette? Eller blir man snøhvit i ansiktet da?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan forhindre det, dessverre... Har samme "problem" selv. (Setter det i hermetegn fordi det faktisk er mange som ØNSKER seg fregner! Utrolig nok... ;) ) Det er ihvertfall ingenting som hjelper for min del. Men klart, er det noen som vet om noe så rop ut :)

Skrevet

Fregner er nok umulig å gjøre noe med tror jeg.. Jeg har fullt av "gåse-egg" i ansiktet (tante-ungen kaller det gåse-egg), men vil gjerne vite om det er noe som kan forhindre at de kommer...

Skrevet

Det er ikke noe som kan forhindre dette nei. Men jeg vil uansett anbefale sterkt å bruke solkrem med høy faktor både i ansikt, hals og brystparti! Med mindre du har lyst til å se ut som en sviske i en alder av 30!

Du kan heller bruke selvbruning her, eller rett og slett ta på litt solpudder... Du får fortsatt farge i ansiktet med solkrem, men den blir ikke så intens.

Gjest Gjest
Skrevet

Til henne over her, så er det ikke noe vits å bruke solkrem i solarium. Den er ment for helt andre stråler, og Statens Strålevern fraråder all bruk.. Så du har ingen beskyttelse, litt skummelt det der.

Skrevet

Det med solkremen visste jeg faktisk ikke :sjenert:

MEN, dere som får fregner.. HELDIGGRISER! Jeg å vil ha! Det er kjempesøtt! Hvertfall søte små på nesen.. får det nooenganger på sommeren jeg, men det er skjeldent.. å da hopper jeg nærmest av glede..

Skrevet (endret)

nm.

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)
Til henne over her, så er det ikke noe vits å bruke solkrem i solarium. Den er ment for helt andre stråler, og Statens Strålevern fraråder all bruk.. Så du har ingen beskyttelse, litt skummelt det der.

Andre stråler? Det er jo UV-stråler, uansett om de er fra sol eller solarium? Eller er det noe nytt som jeg ikke vet om?

Blokkerer ikke mesteparten av kremene både UVA og UVB?

Endret av mrs_bond
Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Andre stråler? Det er jo UV-stråler, uansett om de er fra sol eller solarium? Eller er det noe nytt som jeg ikke vet om?

Blokkerer ikke mesteparten av kremene både UVA og UVB?

Ja og nei. De fleste solkremer blokkerer først og fremst UVB-stråler, som er de strålene som gjør at man blir brent. Derimot er beskyttelsen mot UVA-stråler ikke like høy (av og til oppgitt i form av PPD), og siden solarium gir størst dose av sistnevnte, har solkremer bare begrenset effekt i solarium. Dessuten er det UVA-strålene som trenger lengst ned i vevet, og som er skumlest når det gjelder skader på huden.

Skrevet (endret)

Hmm.. ok, jeg trodde jeg leste i et eller annet sted at mesteparten av 'kvalitet'-solkremer (hva det da skulle være) har både UVA og UVB faktor.

Men takk for forklaringen, er ikke ekspert på faget selv og soler meg relativt lite uansett og sjeldent på solarium :)

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...