Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Da jeg født mitt andre barn gikk jeg opp 20 kilo. De 10 første kiloene forsvant av selv selv i forbindelse med fødselene og når det ekstra vannet forsvant. Så begynte jeg med systematisk trening og et fornuftig kosthold. Jeg gikk sakte men sikkert ned 8 kilo i løpet av de neste 8 månedene. Jeg vet at det jeg sliter med er flisespikkeri, men jeg hadde så lyst til å gå ned de to siste kiloene og veie det samme som før jeg ble gravid. Men det er akkurat som om vekten har "fryst" seg fast og uansett hva jeg gjør går jeg ikke ned de to siste kiloene. Jeg har aldri hatt tro på pulver/sultekurer, men begynner å lure på om det er eneste mulighet. I perioder trener jeg ekstra mye i håp om at de siste kiloen skal slippe taket - men ingenting skjer. Jeg har sluttet å kjøre bil og går til og fra det meste jeg gjør. Jeg har lagt om kostholdet ytterligere og spiser 5-6 små måltider hver dag. Jeg er mer aktiv på fritiden enn på lenge, med skigåing, aking og skøyter. Dette i tillegg til den faste treningen på helsestudio og løpeturer. Opplegget mitt fungerte jo bra inntil de to siste kiloene. Jeg har faktisk prøvd å bli kvitt dem i to år nå, men jeg ser ut til å veie det samme uansett hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg har til og med tatt 1 måned fri fra trening og tanker rundt dette for så å starte på igjen. Men det funket ikke det heller. Jeg har vært igjennom en sorgprosess hvor matlysten var elendig, men vekten forble uforandret i denne perioden også, merkelig nok. Noen som har opplevd det samme og som har klart å knekke koden? Jeg vet egentlig ikke om det er de kiloene som er så viktig for meg, men snarere å vite at det er jeg som bestemmer og kontrollerer kroppen min.
Gjest Tigress Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Det kan verke som om kroppen din har funne si idealvekt, og å flytte den er eit mareritt. Eg slit også med dei siste to, og har enno ikkje funne fasiten. Eg trur likevel eg ville satsa på intervalltrening, det skal visst vere effektivt.
FrizzleSizzle Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Nå sier jeg selv en setning som ofte irriterer meg; men husk at muskler veier mer enn fett. Hvis du trener mer nå enn du gjorde før, har du sikkert en finere kropp uansett, med lavere fettprosent. Jeg har også hørt at intervalltrening er effektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå