Gjest lillebøll Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Må de fire ukene ferie i barnehagen taes sammenhengende eller kan man ta to og to uker?
68.mod. Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg mener du må ta tre uker sammenhengende,resten kan du ta litt nå og da.
Gjest barelillemeg Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Det pleier å være 3 uker sammenhengende en skal ha, men de aller fleste barnehager godtar å dele det mer opp dersom en gir en OK grunn (mor og far tar ut adskilte ferier, og ikke etter hverandre, en skal reise på lengre ferie på høsten og tar ut ferien da i stedet for om sommeren). Jeg har aldri hørt at det sakl være noe vanskelig. Det verste er vel hvis 95 % av barna tar ut tre uker ferie i september - da sliter en med bemanningen både sommer og høst...
Gjest lillebøll Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Å få far til å ta ferie rett etter at jeg har hatt ferie kommer til å bli umulig. Både med tanke på vilje og begges jobber. Håper vi får delt det opp i to og to uker, ellers kan dette bli mer styr enn jeg ønsker.
Gjest Gjest-M- Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Hvis du tar opp dette med barnehagen din, er jeg sikker på at dere finner en løsning. I barnehagen hvor jeg jobber, gjør vi det vi kan for å imøtekomme foreldrenes ønsker og behov, så sant det sammenfaller med barnets behov. Det viktigste er at barnet ditt får den ferietiden det trenger og har krav på, sammenhengende eller ikke.
Gjest lillebøll Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Høres bra ut. Ikke noe særlig å starte sommeren med en krangel om feirer som er umulig å få til å stemme overens.
mia83 Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 I "vår" barnehage godtar de å dele opp de 3 ukene også.. Kriteriet er at de må tas i løpet av sommerferien.
Susan Sto Helit Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Vår barnehage har stengt en mnd på sommeren den... Ikke noe fritt valg her i gården!
Tusenfryd Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Du må sjekke med din barnehage. Det varierer fra barnehage til barnehage. For eksempel er vår barnehage stengt i juli - ikke noe valg, nei. Men barna har da virkelig godt av noen ukers sammenhengende ferie også,d e har lenger arbeidsdag enn oss. Så det tar jeg med ro og forsøker å ikke tenke på når barna kommer i skolealder og man må forholde seg til langt strammere regler og tider for ikke snakke om lenger ferier!
HeleneHarepus Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Som allerede sagt i tråden; det varierer fra barnehage til barnehage, men de fleste har en kjernetid hvor en bør/må ta ut slik at ikke du og far tar ferie i begynnelsen av juni og slutten av august.
Gjest lillebøll Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Ja hadde enda barnehagen hatt stengt en måned, men de har vist ikke det. Skal høre med dem.
pøbelsara Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 I vår kommune stenger alle de kommunale barnehagene i 2 uker hver sommer, men disse ukene er forskjellige fra barnehage til barnehage. Hvis man er helt i beit de ukene barnehagen er stengt, får man et tilbud i en annen barnehage. Vi fikk forøvrig beskjed om hvilke uker barnehagen skulle være stengt, og hvordan vi skulle melde evt. behov rett før vinterferien. Jeg synes det er på tide at dere får beskjed fra barnehagen om det snart, Lillebøll. Det er sikkert flere enn deg som gjerne vil planlegge ferien sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå