Gå til innhold

Sår i nesa

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Nå har jeg hatt et sår i nesa i to tre uker, og det nekter å gro.

Nå ble jeg i tillegg skikkelig forkjølet så hele nesen kjennes ut som den skal brenne bort.

Hvordan får man slike idiotiske sår til å gro litt fortere? Finnes det noe å smøre på? Jeg er villig til det meste nå kjenner jeg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen og hør. Hadde jeg gjort, du trenger sikkert ikke dra dit.

Skrevet

dette høres teit ut, men når jeg har sår i nesa har jeg funnet ut at det heljer å smøre lypsyl eller annen fet krem uten parfyme på...

Det er en som heter Calendula balsam som du får kjøpt i en butikkkjede som heter Helios, og den funker til alt....

Vaselin funker greit nok, men det er nok ikke det beste...

Håper dette hjelper litt..

Klemmm...

Gjest lillebøll
Skrevet

Altså smørre inn i nesa?

Skrevet
dette høres teit ut, men når jeg har sår i nesa har jeg funnet ut at det heljer å smøre lypsyl eller annen fet krem uten parfyme på...

Det er en som heter Calendula balsam som du får kjøpt i en butikkkjede som heter Helios, og den funker til alt....

Vaselin funker greit nok, men det er nok ikke det beste...

Håper dette hjelper litt..

Klemmm...

Det virker på meg også;)

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)

Nå ble jeg i tillegg skikkelig forkjølet så hele nesen kjennes ut som den skal brenne bort.

Hvordan får man slike idiotiske sår til å gro litt fortere? Finnes det noe å smøre på? Jeg er villig til det meste nå kjenner jeg :(

Ikke pell på det hvertfall! Har sett skrekkbilder av hva som kan skje om man eks. klemmer på en kvise som oppstår i nese eller øre!

Kjøp hvit vaselin å klin inn nesesåret med det!

Vet ikke om det hjelper for ditt problem, men da sønnen min måtte brenne i nesa pga. ofte neseblod så måtte han smøret inn såret med hvit vaselin.

EDIT:

Vil minne om at du kan ha jernmangel og at det er det som er årsaken!

Leste om det et sted engang, tror det var her!

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...ne/4493030.html

Endret av Frk.Uhåndterlig
Skrevet

Jeg bruker Bacmycin (usikker på stavemåten...) når jeg har sår i nesen. Funker som bare rakker`n.

Fåes reseptfritt på apoteket.

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg har kjempejernmangel. Fått sprekker i leppen pga av det. Ikke tenkt at såret i nesen og kan komme av det.

Prøvde å smørre i nesen med det samme som jeg bruker på leppene. Ikke så enkelt, følte meg som en treåring der jeg sto med fingeren i nesa :ler:

Takk for tips alle sammen, kom gjerne med flere :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har sliti med det samme selv. Mener jeg fikk resept på fucidin eller noe fra legen! Jeg var i alle fall hos min fastlege. Den kremen hjalp meg veldig i alle fall.. Hvis det ikke er så langt inn kan du bare bruke Q-tips :P

Gjest lillebøll
Skrevet

Driver å stapper rosebud salve i nesa nå. Det mykner opp og gjør at det ikke sprekker opp og opp igjen. Synes det er litt bedre allerede.

Kamferatum, slik som bestemor stappet i nesa på oss når vi var små, kan det tenkes å hjelpe?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har nettopp hatt et sår selv, og jeg pirket på det så det ble stort og fint.. hehe.. klarer ikke å la det være! :P

så fikk jeg et tips fra noen, bruk lypsyl -men ikke den vanlige, bruk den som heter ekstrem.. jeg dytta litt i nesa før jeg la meg, og wtf?! det var nesten helt borte dagen etterpå!! så jeg dytta inn litt til før jeg gikk på jobb, og nå er det borte!! bare èn dag etter...

lypsyl ekstrem is tha shit ;)

Gjest antigartner
Skrevet
Kamferatum, slik som bestemor stappet i nesa på oss når vi var små, kan det tenkes å hjelpe?

Det hørtes ut som alle sviers mor! :gråte:

Støtter de andre forslagene:

-smør på noe fett som myker opp skorpen

-hold fingrene vekk fra skorpen

-hvis det ikke er bedre i løpet av noen dager: kontakt lege

Skrevet
Aha. Det er den blå?

den mørkeblå :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Kjøp grobladsalve, så går det fort over :)

• 1 år senere...
Skrevet

Funker det å smøre på Mentholatum i nesen, for å få bort såret?... Fordi det gjør sikkelig vondt!.. og jeg tar på det hele tiden huff!

Gjest Gjest_b2_*
Skrevet

Ved sår inni nesen: spyl nesen inni under varmt vann - best å gjøre det i dusjen. Gni litt såpe inn i nesen og skyll godt med varmt vann. Da forsvinner en god del av bakterier eller virus som forårsaker dette, tror jeg

• 2 måneder senere...
Skrevet
den mørkeblå :)

Mener du den mørkeblåe og hvite, orginal? Eller den som er mørkeblå og litt sølvfarget, hivs jeg husker rett. Har nemlig fått et forkjølelses sår utenpå det ene neseboret! Virker lypsyl mot det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...