Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er meg selv lik - har i flere år ønsket meg en Gucci veske. Tabben var at jeg var så dum og trodde at jeg kunne ønske meg det til mannen min. Han var i utlandet i helgen gjennom jobb, og han slo til og kjøpte veske til meg. Men ettersom at Gucci butikken var stengt, ble det en Louis Vuitton EPI veske. Sukk!!! At jeg aldri lærer..........

Veska kostet sikkert over 8000, hva gjør jeg? Ble så frustrert, så frustrert. Jeg kan ikke si til han at jeg ikke likte veska, men jeg kommer jo heller ikke til å bruke den (syns ikke den var helt "meg")..

Hva gjør jeg?

Han har en helt annen smak enn meg, mens jeg liker det klassiske og enkle, slår han gjerne til og kjøper dyre ting til meg som jeg synes er veldig "dallete" og glorete. Det ender derfor nesten alltid med at jeg bytter det. Og han var jo så stolt av at han hadde kjøpt en veske til meg.

Nå tar det sikkert 20 år før jeg kan kjøpe den Gucci veska som jeg har lyst på. :-( Og verst av alt, jeg føler meg som verdens mest utakknemlige person.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er meg selv lik - har i flere år ønsket meg en Gucci veske. Tabben var at jeg var så dum og trodde at jeg kunne ønske meg det til mannen min. Han var i utlandet i helgen gjennom jobb, og han slo til og kjøpte veske til meg. Men ettersom at Gucci butikken var stengt, ble det en Louis Vuitton EPI veske. Sukk!!! At jeg aldri lærer..........

Veska kostet sikkert over 8000, hva gjør jeg? Ble så frustrert, så frustrert. Jeg kan ikke si til han at jeg ikke likte veska, men jeg kommer jo heller ikke til å bruke den (syns ikke den var helt "meg")..

Hva gjør jeg?

Han har en helt annen smak enn meg, mens jeg liker det klassiske og enkle, slår han gjerne til og kjøper dyre ting til meg som jeg synes er veldig "dallete" og glorete. Det ender derfor nesten alltid med at jeg bytter det. Og han var jo så stolt av at han hadde kjøpt en veske til meg.

Nå tar det sikkert 20 år før jeg kan kjøpe den Gucci veska som jeg har lyst på. :-( Og verst av alt, jeg føler meg som verdens mest utakknemlige person.

Hehe, luksusproblem spør du meg din heldiggris :) MEN om du absolutt ikke liker veska og ikke kommer til å bruke den, kan du jo selge den og kjøpe den du ønsker deg??? Kan være lurt å høre med han først da, om han blir lei seg om du vil bytte den ut? Han vil vel sikkert også at du skal ha noe du liker og kommer til å bruke!

Gjest -Mathilda-
Skrevet

8000,- for en veske??! Det tar jo faktisk helt av.. Men hvis jeg ser litt vekk fra det; utrolig kjipt når man får gaver man ikke helt liker, særlig av mann/kjæreste da de sannsynligvis legger merke til om den blir byttet. For du kunne jo solgt den på ebay eller noe?

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort, men siden den er så dyr, bør den enten brukes eller selges tenker jeg. Men er vel lettere sagt enn gjort. ;) Forklar at du veldig lenge har ønsket deg en spesiell veske fra Gucci, og at du ikke har samvittighet til å kjøpe den nå som han har kjøpt denne.. Og at du ikke helt klarer å glemme drømmeveska. Han setter nok pris på ærligheten fremfor at veska støver ned :)

Skrevet

Jeg ville ha sagt det til han, han kommer jo til å merke det uansett hvis du aldri bruker den.

Takk pent for gaven og omtanken, men at det dessverre var en helt feil veske og at du ikke kommer til å bruke den. Bytte den er vel ikke aktuelt siden den er kjøpt i utlandet. Prøv å selg den, og bruk pengene til å kjøpe vesken du egentlig ville ha.

Skrevet

Hadde også blitt veldig skuffa. :klem:

Om jeg først skulle brukt den summen på en veske, så skulle det ihvertfall hver akkurat den rette vesken. Synes det er et greit argument overfor mannen din. Han blir vel kanskje litt såret, men logikken er jo der. Hadde nok solgt den etter en prat med mannen jeg..

Skrevet

Det er jo mulig å høre om å få byttet den hos Louis Vuitton i Oslo da.

Gjest Gjest
Skrevet

Så godt å se at dere skjønner meg. Tanken på hvor dyr den er, og at jeg sannsynligvis ikke kommer til å bruke den er ikke særlig god. Kunne kjøpt meg en halv bunad eller en reise for den der :-(

Skjønner ikke hvorfor han måtte gjøre det heller jeg, jeg sa jo at hvis de ikke hadde den vesken jeg ville ha, måtte han ikke kjøpe noe.

Så jeg sa det til han da. At Louis Vuitton og Gucci ikke akkurat er det samme..At det er forskjell på BMW og Opel, liksom... Så nå er han sur på meg. Skikkelig sur. Og jeg har verdens dårligste samvittighet.

Skrevet

Off, skikkelig ekkel situasjon.... Tror faktisk ikke jeg hadde fått meg til å si noe til ham jeg, hadde sikkert brukt vesken bare for å glede ham... Men skjønner deg absolutt altså, håper du finner en løsning!

Skrevet

Ikke for å være ekkel, men du virker skikkelig utakknemlig.. Snakk om luksusproblem! Vær glad han husket på deg, og kjøpte ei veske, og til den prisen burde du være glad, selv om den var "feil".

Skrevet

Vis oss bilde av vesken da =) Jeg skjønner deg godt, skal man ha en såpass kostbar veske burde man ha en man liker.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg!

Hva hadde dere som mener at hun er utakknemlig sagt om mannen deres hadde kjøpt en jakke dere ikke likte da? Hva om dere hadde sikla på en jakke i flere måneder og spesifisert at han ikke skal kjøpe en annen, og så kjøper han en dere ikke liker likevel? Hadde dere brukt den likevel?

Spiller det egentlig noen rolle hva prisen er på gaven?

Skrevet

Jeg bruker ikke vesker jeg ikke liker - uansett pris.

Greit han husket på henne og kjøpte en dyr veske. Men selv en mann burde vel sendt en sms/ringt kjæresten og spørre om hun vil ha LV i stedet for Gucci?

Skrevet

Eller hva med et annet mye billigere og mer vanlig scenario?

Hva om han kjøpte en CD av en artist dere ikke likte? Hadde dere hørt på musikken og latt som om dere likte den?

Gjest Gjest
Skrevet

Denne

Veske

Problemet ligger vel i prisen....hadde den kostet ca 1000 kr hadde jeg blitt glad. Men til den prisen.....burde være noe jeg VIRKELIG hadde lyst på.

Gjest Gjest
Skrevet

Æsj, linken funka ikke. Men det er en sort EPI.

Skrevet
Æsj, linken funka ikke. Men det er en sort EPI.

Hvem av dem? :klø:

Skrevet

Dette var altså en "gave", en bestilt sådan? Ikke noe du betalte for selv?

I såfall skjønner jeg at mannen din er skuffet.

Skrevet
Dette var altså en "gave", en bestilt sådan? Ikke noe du betalte for selv?

I såfall skjønner jeg at mannen din er skuffet.

Så du bytter aldri en gave du får? Og du blir sur når andre bytter gaver du gir?

Skrevet
Så du bytter aldri en gave du får? Og du blir sur når andre bytter gaver du gir?

Bytter veldig sjeldent gaver, det må jeg si. Jeg blir ikke sur om noen bytter mine gaver.

Men det jeg reagerer på er at TS blir skuffet over at mannen hennes ikke kjøpte vesken som han skulle. Kaller man det i det hele tatt gave da? Eller blir det et bestillingsverk?

Også lurer jeg på, hvordan føles det å motta gaver til 8000 når en selv ikke har råd til en tilsvarende veske på 20 år..

Så jeg synes vel at TS burde kjøpe sine egne vesker og ikke bli skuffet over mannens som prøvde sitt beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...